  • 31. Data: 2011-08-11 15:50:33
    Temat: Re: Zepsuł mi się iPhone.. buuuu... :-(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 09:27:14 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie tak szybko - ile żył Daewoo ? Ile żył FSO Polonez ? Dziesięcolecia
    > całe...
    > Ja byłem ze swoim polonezem na gwarancji średnio raz na miesiąc-dwa.

    Poloneza to moze nie mieszajmy, bo inna mentalnosc, jesli chodzi o Daewoo:
    -prawde mowiac to padl z innych przyczyn ( kryzys w Azjii),
    -lanosy nie byly takie zle.

    Ale z nubiry sie pare razy przesiadalem na lawete, a to laweta, hotel, auto
    zastepcze, naprawa - no i Daewoo padl. Na pewno mu sie to nie przyczynilo.

    > Problem w tym, że mimo długiej gwarancji raporty awaryjności są
    > wciąż takie same złe jak przed wprowadzeniem gwarancji...
    > Sugeruje to jedynie to, że wprowadzono gwarancję a nic w procesie
    > czy projekcie nie zmieniono aby poprawić niezawodność...

    Ale klient jest zabezpieczony :-)

    > Nie wiem jak często statystycznie stoi Hyundai - nigdy nie miałem
    > takiej marki...

    Myslisz ze taka marka ktora naprawde co miesiac w serwisie dlugo by sie
    utrzymala ? Albo by padli, albo to jakies duperele, ktore sie przy okazji
    zalatwia.

    > W USA cena naprawy Toyoty w nieautoryzowanym warsztacie jest
    > taka sama (mniej więcej) jak każdego innego importowanego auta.
    > Niższa cena naprawy forda czy cheviego kompensowana jest niestety
    > większą częstotliwością tych tańszych napraw i wychodzi i tak więcej
    > jeśli chodzi o koszty utrzymania auta.

    Jak ci padnie cos wiekszego, silnik, skrzynia, to podejrzewam ze i w USA
    sie powaznie przestraszysz jak cene uslyszysz w ASO.

    A nawet wspomaganie kierownicy czy sprezarka klimy zniecheca do marki na
    dluzej.

    J.

  • 32. Data: 2011-08-11 17:47:54
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j20972$et8$1@inews.gazeta.pl>, AL <a...@s...tam> wrote:

    > Pytanie:
    > - co by sie stalo gdybys odwiedzil ten sklep po gwarancji telefonu.
    > (chodzi o koszty napraw)

    Skorzystalby z rekojmi (czy jak tam to sie teraz nazywa).

    TA

  • 33. Data: 2011-08-11 19:30:20
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Bądź pozdrowiony. Zareklamuj MacBooka z pękającą obudową obudową
    > w okolica touchpada...

    Biały MacBook? No popatrz polski serwis wymienił mi po upływie
    gwarancji, ba MacBook nie był kupiony nawet w PL. Za darmo, tak po prostu.

  • 34. Data: 2011-08-11 22:11:24
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    net.pl...

    > A ja wlasnie dzis odebralem kurtke m-ki Barbour (www.barbour.co.uk). Tez
    > ma rok gwarancji, a Krolowa i Karol padli ofiara marketingu. Idioci i
    > sekciarze.

    Coś jakby różniło kurtkę od telefonu - ile wydasz za naprawienie szwu? Jak
    się uprzesz sam naprawisz i będzie lepiej niż w oryginale. Ile kosztuje
    wymiana Retiny? Sam nie naprawisz. Kurtkę używasz w dość ekstremalnych
    warunkach (no wiesz, wiatr, woda, ciągłe zginanie, narażenie na mechaniczne
    uszkodzenia) więc nie dziwię się, że producent woli nie ryzykować z dłuższą
    niż rok gwarancją. A telefon? iPhone to nie Solid czy Sonim - generalnie o
    niego dbasz, by nie wystawiać go na wodę, czy ekstremalne temperatury, więc
    dla mnie roczna gwarancja to kolejny marketingowy chwyt - przecież co roku
    wypuszczana jest nowa generacja. Dla wielu użytkowników to wystarczający
    powód, by swojego iPho bez gwarancji pchnąć na eBayu...

  • 35. Data: 2011-08-11 22:12:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Odeszliśmy chyba nieco od głównego tematu... nie będę ciągnął.

    Podsumujmy tylko tyle, że fakt że telefon ma 24 miesiące
    gwarancji nie znaczy że jest koniecznie bardziej niezawodny
    od takiego co ma 12 bo gwarancja i czas jej trwania ma
    niewiele wspólnego z jakością towarów jakie się nią obejmuje.

  • 36. Data: 2011-08-11 22:13:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    net.pl...

    > Ale kosciol Jobsa w US&A czuje sie dobrze.
    > Czyli faktycznie sie myliles.

    Nie wiem co sugerujesz - iPhone nie jest praktyczny?
    To świetny telefon! Właściwie telefon i komputer w jednym.

  • 37. Data: 2011-08-11 22:18:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > W takim razie iphony nie dla mnie.
    > Wydawanie w dzisiejszych czasach pieniędzy na elektronikę z roczną
    > gwarancją jest co najmniej nieodpowiedzialne. Bardziej opłaca się z
    > drugiej ręki jak już.

    Każdemu "opłaca" się po prostu coś innego...
    Dla każdego z nas ten koszt iPhone jest innym procentem
    w budżecie miesięcznym. Kupują go Ci co im się opłaca...

  • 38. Data: 2011-08-11 22:19:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <T...@s...in.the.world> wrote in message
    net.pl...

    > Skorzystalby z rekojmi (czy jak tam to sie teraz nazywa).

    Nie ma czegoś takiego w USA - skorzystałbym z płatnej naprawy
    jeśli producent nie poczuwałby się do winy i nie naprawił samemu.
    Albo jak pisałem wcześnie, wymieniłbym sobie guzik samemu.

  • 39. Data: 2011-08-11 23:05:08
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-11 16:31, T...@s...in.the.world wysłał(a) wiadomość:
    > A ja wlasnie dzis odebralem kurtke m-ki Barbour (www.barbour.co.uk). Tez
    > ma rok gwarancji, a Krolowa i Karol padli ofiara marketingu. Idioci i
    > sekciarze.

    Co tam długość gwarancji. Ważne, że towar zakupiony jest ładny ;-)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 40. Data: 2011-08-12 10:11:51
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > [...]
    > Mało tego, ja - jako ten amerykański klient - gdy kupowałem swoją
    > Acurę to nie wykupiłem przedłużonej gwarancji. Dlaczego? Ano dlatego
    > że wiem że Honda słynie z niezawodności i w małoprawdopodobnym
    > przypadku jakiejś awarii będę w stanie pokryć koszty naprawy sam
    > bo mam do tego środki finansowe. A więc w oparciu o reputację marki
    > wziąłem małe ryzyko na siebie. W przypadku Hyundaia już nie wziąłbym.

    Oj Pszemol, a kto sprzedawał Ci te Acure, że dawał opcję przedłużonej
    gwarancji - przy używanych autach (a takie kupowiłeś) musi to być droga
    impreza...

    Czyli kupiłeś używaną Acurę... hmm.. z gwarancją normalną ... a ile jej
    było - te gwarancji nieprzedłużonej ? (bo przedłużonej nie wykupiłeś ... ;)