    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Date: Fri, 16 Mar 2018 11:40:40 +0100

    W dniu 2018-03-16 o 09:53, Kris pisze:

    > Gdybyś zutylizował swój samochód to ojciec złomując swój kupiłby coś z Euro6 i
    bilans byłby jeszcze lepszy
    > A gdybyś się na rower przesiadł to już prawie całkiem ekologicznie by było;)

    Rower mam i wszyscy w mojej rodzinie mają. Jak tylko robi się ciepło, to
    kiedy tylko się da korzystamy z rowerów zamiast z samochodu. Korzystamy
    też z rowerów miejskich.
    Korzystamy też z własnych nóg i gdzie się da chodzimy na własnych nogach
    cały rok. Jeździmy też często tramwajami, metrem, pociągami i czasem
    autobusami. W naszym mieście autobusy coraz rzadziej są napędzane tylko
    diezelem, coraz częściej są hybrydowe, elektryczne, ew. na CNG.
    Nie mam dupy przyspawanej do krzesła w samochodzie.

    > Zakup nowego samochodu i nawet utylizacja starego niekoniecznie korzystniej dla
    ekologi wychodzi jak eksploatacje tego starego do końca jego dni.

    Tak właśnie było. Astra F z Euro2 była eksploatowana do samego końca jej
    dni.

    > Ale Janusze motoryzacji wolą nowe blachosmrody do ekosystemu wprowadzać;)

    Janusze zapewne tak, ja wymieniłem w ekosystemie jedną sztukę samochodu
    u Euro2 na jedną sztukę samochodu z Euro6.