  • 1. Data: 2018-03-15 22:03:34
    Temat: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Jak zatankuje letni olej napedowy i nie zuzyje go do czasu mrozow to
    wytraci sie parafina i klopot.
    A co z sytaucja odwrotna? Zatankuje w zimie olej napedowy i bede malo
    jezdzil wiec gdy przyjda wysokie temperatury to w baku nadal bedzie
    zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2018-03-16 08:30:15
    Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-15 o 22:03, Marcin pisze:

> [...]
    > jezdzil wiec gdy przyjda wysokie temperatury to w baku nadal bedzie
    > zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?

    Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

  • 3. Data: 2018-03-16 08:56:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 marca 2018 08:30:14 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

    Pisze to osoba która wprowadziła do ekosystemu kolejnego blachosmroda nie utylizując
    poprzedniego

  • 4. Data: 2018-03-16 09:02:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 08:56, Kris pisze:

    > Pisze to osoba która wprowadziła do ekosystemu kolejnego blachosmroda nie
    utylizując poprzedniego

    Już pisałem 2 razy napiszę trzeci raz - kupiłem samochód benzynowy z
    Euro 6, stary z Euro 5 wziął ode mnie ojciec. Ojciec zezłomował swoją
    Astrę F z Euro 2. Więc jedna sztuka samochodu z Euro 2 została
    zamieniona na jedną sztukę samochodu z Euro 6.

  • 5. Data: 2018-03-16 09:52:20
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?

    Jedyny problem to ten w Twojej głowie, za dużo myślisz :-)

    Kółka tak samo będą się kręciły, głowa do góry.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-03-16 09:53:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 marca 2018 09:02:34 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
    > Astrę F z Euro 2. Więc jedna sztuka samochodu z Euro 2 została
    > zamieniona na jedną sztukę samochodu z Euro 6.

    Gdybyś zutylizował swój samochód to ojciec złomując swój kupiłby coś z Euro6 i bilans
    byłby jeszcze lepszy
    A gdybyś się na rower przesiadł to już prawie całkiem ekologicznie by było;)
    Zakup nowego samochodu i nawet utylizacja starego niekoniecznie korzystniej dla
    ekologi wychodzi jak eksploatacje tego starego do końca jego dni.
    Ale Janusze motoryzacji wolą nowe blachosmrody do ekosystemu wprowadzać;)

  • 7. Data: 2018-03-16 09:54:15
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 09:02, Poldek pisze:

> [...]
    > Astrę F z Euro 2. Więc jedna sztuka samochodu z Euro 2 została
    > zamieniona na jedną sztukę samochodu z Euro 6.

    Ale ten z Euro 5 to na benzynę? Bo jak z silnikiem Diesla, to powinieneś
    go zezłomować jednak... Tzn. przetopić na łyżeczki.

  • 8. Data: 2018-03-16 11:32:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 08:30, Poldek pisze:
    > Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.

    GW już pisało że benzyna jest groźniejsza od diesla i to tylko kwestia
    czasu że będziemy krzyczeć przekroczono stężenie pyłów 1, 1,5 o pińcet
    procent

    Daj już spokój

  • 9. Data: 2018-03-16 11:34:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 09:54, kosmos pisze:

    > Ale ten z Euro 5 to na benzynę? Bo jak z silnikiem Diesla, to powinieneś
    > go zezłomować jednak... Tzn. przetopić na łyżeczki.

    Tak, ten z Euro 5 ma silnik na benzynę. W mojej rodzinie nie używa się
    diezeli.

  • 10. Data: 2018-03-16 11:40:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 09:53, Kris pisze:

    > Gdybyś zutylizował swój samochód to ojciec złomując swój kupiłby coś z Euro6 i
    bilans byłby jeszcze lepszy
    > A gdybyś się na rower przesiadł to już prawie całkiem ekologicznie by było;)

    Rower mam i wszyscy w mojej rodzinie mają. Jak tylko robi się ciepło, to
    kiedy tylko się da korzystamy z rowerów zamiast z samochodu. Korzystamy
    też z rowerów miejskich.
    Korzystamy też z własnych nóg i gdzie się da chodzimy na własnych nogach
    cały rok. Jeździmy też często tramwajami, metrem, pociągami i czasem
    autobusami. W naszym mieście autobusy coraz rzadziej są napędzane tylko
    diezelem, coraz częściej są hybrydowe, elektryczne, ew. na CNG.
    Nie mam dupy przyspawanej do krzesła w samochodzie.

    > Zakup nowego samochodu i nawet utylizacja starego niekoniecznie korzystniej dla
    ekologi wychodzi jak eksploatacje tego starego do końca jego dni.

    Tak właśnie było. Astra F z Euro2 była eksploatowana do samego końca jej
    dni.

    > Ale Janusze motoryzacji wolą nowe blachosmrody do ekosystemu wprowadzać;)

    Janusze zapewne tak, ja wymieniłem w ekosystemie jedną sztukę samochodu
    u Euro2 na jedną sztukę samochodu z Euro6.