  • Data: 2018-04-13 10:39:33
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ywVzC.206973$z...@f...ams1...
    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W warunkach statycznych, ale w dynamicznych, przy istniejącym już
    >przepływie? Różnica cisnień powinna wynikać właśnie z oporów
    >przepływu.

    >Myślałem o odparowaniu nie w Tesli ale albo przed albo za.

    Albo miedzy dwoma.

    IMO - tym bardziej. Odparuje, nacisnie w dwie strony, poplynie moze i
    w jedna, ale cos innego musi napedzic naplyw nowej wody.

    Byc moze tak jak Konrad proponuje - pecherzyki w wersji mikro ..

    >A w uproszczonym schemacie (obwód zamkniety):

    >zbiornik z wodą - wymiennik - tesla1[>] - komora z parą - tesla2[>] -
    >(do zbiornika)

    >Jak wygenerujesz impuls ciśnienia w komorze z parą to co się stanie?

    spodziewam sie, ze z wymiennika poplywnie porcja wody z para do
    komory,
    cisnienie w komorze wzrosnie nieznacznie, moze nawet cos wypchnie do
    zbiornika, w zbiorniku cisnienie troche wzrosnie ... ale w wymienniku
    tez juz wzroslo.
    I nawet jesli po pierwszym bąblu cos poplynie, to potem przestanie.

    Aczkolwiek - byly takie zabawki - grzana komora z dwiema rurkami.
    o, pop pop boat
    https://www.youtube.com/watch?v=u1X76MK5dHo
    https://www.youtube.com/watch?v=flVTAovTCPg
    https://www.youtube.com/watch?v=sWJqCubW1ic

    I plywa, a wersja nawet nie taka calkiem mikro.

    Takie cos tez dziala
    https://www.youtube.com/watch?v=D1EHZPjLNHk
    https://www.youtube.com/watch?v=qwuDkOB9Jik

    >A jak nie wyłączony? :)

    To trzeba szybko wylaczyc :-)
    No i glowne pompy dzialaja.

    >Tu mogą być duże przepływy. Zalezy głownie od ilości generowanej
    >pary.
    >Tylko z tymi dwome pomysłami jest taki kłopot, że i tak musi byc coś
    >co
    >zapewni obieg w przypadku zatrzymania.

    W Belchatowie pompa kondensatu jest napedzana mala turbina parowa.
    A w reaktorach - silnikiem elektrycznym.
    Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

    >Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś produkuje newralgiczne
    >urządzenie to sprzedaje je odpowiednio drożej i cześć tej kwoty to są
    >tez takie koszty.

    Jak najbardziej, tylko gdzie jest testowy reaktor firmy Siemens,
    gdzie testowa elektrownia firmy Dolmel,
    a gdzie chocby testowa drukarnia producenta maszyn drukarskich -
    takich na pare metrow szerokosci ...

    >Mozna tez pomyśleć o testowaniu rwnoległym, tzn taki
    >reaktor, ma możliwość podłączenie w obwodzie pierwotnym
    >n-wymienników/wyparek. Cos na zasadzie jak finalnie testuje się
    >silniki
    >samolotowe, podmieniając jeden na skrzydle.

    Tylko silnik wzglednie maly jest. Mozna go przetestowac w wiekszej
    hali.
    I pali tylko pare t paliwa na godzine.

    J.