eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZjawisko Leidenfrosta jako napęd › Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5acca1d4$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <503zC.123113$LL6.82857@fx09.ams1>
    <f...@g...com>
    <PEazC.103242$Ej6.42844@fx11.ams1>
    <1...@g...com>
    <vKezC.155592$Ze5.19564@fx17.ams1>
    <4...@g...com>
    <2dBzC.190888$cC7.72331@fx19.ams1>
    <5...@g...com>
    <4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
    <0...@g...com>
    <wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
    <2...@g...com>
    <k...@4...net>
    <EURzC.139108$2b7.9026@fx16.ams1>
    <1gil49m3r8krh.190zo1mbk8yyd$.dlg@40tude.net>
    <ywVzC.206973$zr6.79609@fx05.ams1>
    In-Reply-To: <ywVzC.206973$zr6.79609@fx05.ams1>
    Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Date: Fri, 13 Apr 2018 10:39:33 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 119
    Message-ID: <5ad06cc9$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.155.145
    X-Trace: 1523608777 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 669 83.26.155.145:49753
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40738
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ywVzC.206973$z...@f...ams1...
    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Thu, 12 Apr 2018 23:24:20 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >>> Nie do końca kumam całośc, ale mogę spobie wyobrazić taki zawór
    >>> działający tak, że przepyw byłby wymuszany różnica ciśnień.
    >>> Ciśnienie
    >>> "pchające" mogłoby pochodzić z generowanej pary. Różnica cisnień
    >>> na
    >>> Tesli sprawaiałby, że przepływ by szedł w porządanym kierunku.
    >
    >> Ale cisnienie dziala we wszystkie strony tak samo.

    >W warunkach statycznych, ale w dynamicznych, przy istniejącym już
    >przepływie? Różnica cisnień powinna wynikać właśnie z oporów
    >przepływu.

    >> Odparowanie wody gdzies w srodku takiego "kanalu Tesli", owszem -
    >> wypchnelo by wode/pare jednym koncem bardziej, ale potem nie byloby
    >> juz czego odparowac. Trzeba by obnizyc temperature, zeby cisnienie
    >> spadlo i nowa woda mogla naplynac.

    >Myślałem o odparowaniu nie w Tesli ale albo przed albo za.

    Albo miedzy dwoma.

    IMO - tym bardziej. Odparuje, nacisnie w dwie strony, poplynie moze i
    w jedna, ale cos innego musi napedzic naplyw nowej wody.

    Byc moze tak jak Konrad proponuje - pecherzyki w wersji mikro ..

    >> Bo jakos nie bardzo wierze w mozliwosc wygenerowania fali, tzn ze
    >> wypchnieta jednym koncem woda przelatuje przez zewnetrzna czesc
    >> obwodu
    >> i na koniec wpycha do zaworu-wyiennika nową porcje.
    >> Ale sprobowac mozna.

    >A w uproszczonym schemacie (obwód zamkniety):

    >zbiornik z wodą - wymiennik - tesla1[>] - komora z parą - tesla2[>] -
    >(do zbiornika)

    >Jak wygenerujesz impuls ciśnienia w komorze z parą to co się stanie?

    spodziewam sie, ze z wymiennika poplywnie porcja wody z para do
    komory,
    cisnienie w komorze wzrosnie nieznacznie, moze nawet cos wypchnie do
    zbiornika, w zbiorniku cisnienie troche wzrosnie ... ale w wymienniku
    tez juz wzroslo.
    I nawet jesli po pierwszym bąblu cos poplynie, to potem przestanie.

    Aczkolwiek - byly takie zabawki - grzana komora z dwiema rurkami.
    o, pop pop boat
    https://www.youtube.com/watch?v=u1X76MK5dHo
    https://www.youtube.com/watch?v=flVTAovTCPg
    https://www.youtube.com/watch?v=sWJqCubW1ic

    I plywa, a wersja nawet nie taka calkiem mikro.

    Takie cos tez dziala
    https://www.youtube.com/watch?v=D1EHZPjLNHk
    https://www.youtube.com/watch?v=qwuDkOB9Jik

    >>>> -w sumie - to dzieki konwekcji pionowa wytwornica moglaby chyba
    >>>> awaryjne chlodzenie zapewnic, i nie musi byc skomplikowana -
    >>>> wystarcza
    >>>> proste rury.
    >>> Przy takich ilościach ciepła?
    >
    >> To jest problem, ale po wylaczeniu reaktoro ponoc juz tylko 1%
    >> ciepla.
    >A jak nie wyłączony? :)

    To trzeba szybko wylaczyc :-)
    No i glowne pompy dzialaja.


    >>>> -... a mnie sie inzektor jak to w starym parowozie podoba, i tez
    >>>> dziala bez pradu.
    >>
    >>> Tylko tu zdaje się większe przepływy są potrzebne.
    >
    >> Niestety.

    >Tu mogą być duże przepływy. Zalezy głownie od ilości generowanej
    >pary.
    >Tylko z tymi dwome pomysłami jest taki kłopot, że i tak musi byc coś
    >co
    >zapewni obieg w przypadku zatrzymania.

    W Belchatowie pompa kondensatu jest napedzana mala turbina parowa.
    A w reaktorach - silnikiem elektrycznym.
    Gdzie tu sens, gdzie logika ? :-)

    >>>> -... a w zasadzie to gdzie sie takie pomysly testuje ?
    >>>> Powazne firmy maja testowe reaktory ?

    >Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś produkuje newralgiczne
    >urządzenie to sprzedaje je odpowiednio drożej i cześć tej kwoty to są
    >tez takie koszty.

    Jak najbardziej, tylko gdzie jest testowy reaktor firmy Siemens,
    gdzie testowa elektrownia firmy Dolmel,
    a gdzie chocby testowa drukarnia producenta maszyn drukarskich -
    takich na pare metrow szerokosci ...

    >Mozna tez pomyśleć o testowaniu rwnoległym, tzn taki
    >reaktor, ma możliwość podłączenie w obwodzie pierwotnym
    >n-wymienników/wyparek. Cos na zasadzie jak finalnie testuje się
    >silniki
    >samolotowe, podmieniając jeden na skrzydle.

    Tylko silnik wzglednie maly jest. Mozna go przetestowac w wiekszej
    hali.
    I pali tylko pare t paliwa na godzine.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: