  • Data: 2010-02-28 17:13:26
    Temat: Re: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-26 20:47, Jerzy Pastusiak pisze:

    > matomiast wiekszych bzdur niz na pl.regionalne.warszawa:
    > http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.warszawa
    /browse_thread/thread/f082f82da13fef4a

    > to jeszcze w zyciu nie widzialem

    Niestety. Szukając w związku ze śmiercią Pana Karpińskiego jakichś
    informacji biograficznych na jego temat trafiłem na pewien wpis na
    blogu. Obecnie nie mogę go znaleźć. Być może autor uszanował pamięć
    zmarłego i zdecydował się na autocenzurę. Być może zrobił to za niego
    ktoś inny, a być może wpis utonął w morzu nowych tekstów, związanych ze
    śmiercią konstruktora.
    Autor próbował wykręcić kota ogonem. Stwierdzał, iż to najwyraźniej
    nieporadność była przyczyną klęski i z tego powodu powinno się skończyć
    z "hagiografią". Zapomniał tylko o jednym - genialny konstruktor nie
    musi być genialnym biznesmenem. Czasem się taki trafi, ale nie jest to
    regułą. Czasem dwie takie osoby współpracują na zasadzie symbiozy (Steve
    Wozniak i Steve Jobs; Alexander Graham Bell i jego [przyszły] teść). Czy
    jednak brak rynkowego sukcesu ma świadczyć przeciwko technicznej
    innowacyjności?
    Przecież już nie jedne fenomenalna konstrukcja poległa, bo pojawiła się
    za wcześnie (nie było na nią zapotrzebowania, koszta wprowadzenia do
    użytku były zbyt duże) i dopiero po jakimś czasie ktoś inny "zbił na
    niej kokosy".

    Ja widzę w Jacku Karpińskim przede wszystkim tragiczną postać. Pomimo
    talentu nie udało mu się odnaleźć w komunizmie, sukcesu nie odniósł
    również w realiach wolnorynkowych. Co wcale nie deprymuje go jako inżyniera.