    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Dec 2018 06:17:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2018 17:02:54 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:

    > Olej zawsze taki jak producent zaleca a kocem turbiny nie owijałem więc
    > jak ją mogłem przegrzać?

    Nie dajac jej ostygnac przed zgaszeniem silnika.
    Ty myslisz ze nie robiles tak a w praktyce moze jednak robiles?
    Gdybam.

    > Jak i gdzie jeżdżę to wiesz sam. Turbinę używam bez wahania. Obroty
    > maksymalne zdarzają mi się codziennie. Sadza w turbinie? Przecież tam
    > huragan panuje. Sadzy było prawie zero - mniej więcej tak jakby ktoś
    > świeczką lekko osmalił. Zatarły się ruchome osie od elementów
    > kierownicy. Spoczywają one luźno w korpusie turbiny. Nie pamiętam ile
    > ich tam było - może z 10 szt. Zostały one wymienione na nowe i nic
    > więcej. Wyglądało to tak jakby przestały być śliskie i zaczęły stawiać opór.

    No wlasnie. Niby huragan a jednak te oski sie okleily sadza czy przepalonym olejem.
    Wiec ta turbina albo sama z siebie nieszczelna i olej puszczala i sie nie spalal albo
    jednak traktowana byla warunkami jej niesprzyjajacymi.
    Podumaj, poczytaj o tym dlaczego kierownice w turbinie sie blokuja.

    > Nie ma to zastosowania. Jedna z turbin padła w praktycznie nowym aucie.

    No to albo wada fabryczna albo jednak cos robisz nie tak.

    > Super porada :-) Czyli w ogóle nie kupować aut z turbinami? Nie kupować
    > prawie-nowych aut, gdzie downsizing do niedawna królował? :-D

    Porada dobra ale jej nie rozumiesz. Wiesz, ja bym forda ecoboost nie kupil.
    Nie dzis. Moze za 3 lata. Jak sie dowiem ze te silniki robia przebiegi i po tych 5-8
    latach nie padaja.

    Wiele silnikow ma/mialo zla opinie dotyczaca turbin. Jak nie zrobisz researchu to
    bedziesz zdziwiony ze cos padlo a tak chuchales i dmuchales.
    I przyjdziesz pytac tak jak teraz pytasz.

    Jak sie taki ecoboost sprawdzi to kupowac i jezdzic.

    To nowe auto ci naprawili na gwarancji?

    > Nie da się inaczej. Przy samym przekręceniu stacyjki, siłownik wychyla
    > się do pozycji skrajnej ("odłącza" turbinę na czas rozruchu).

    Da sie.
    Tu nie chodzi o pojedyncze poruszanie silownikiem.
    Tu chodzi o to aby z turbo korzystac. Czeste wypadki zapieczenia sie turbin byly z
    powodu tego ze ktos jezdzil dlugo po kapeluszowemu, turbina byla zimna, i te
    kierownice sie zaklejaly sadza i tlustym nalotem z oleju.
    Potem ktos wsiadl i je rozgrzal a nalot stwardnial. Calosc sie przestala ruszac.

    > No właśnie ale co konkretnie. CLS 550 to nie dwnsizing. Że turbiny jak
    > muchy padają przy tych 200 tys km? Kupując auto używane już ma np.
    > 80.000. Nie ma gwarancji, że po kolejnym 1km nie padnie turbina bo coś tam.

    Moja nie padla przy 400kkm.
    Ale to byl dizel od forda. Kumplowi przy 300kkm tez nie padla. Tez ford ale starszy.
    Ogolnie jakbys tu zapytal to ludzi ktorym turbina padla bedzie malo. I statystyka nie
    wyjdzie ze turbina starcza na 80 czy 200kkm.

    Przy kupnie uzywanego auta nie masz zadnej gwarancji. Literalnie.
    Kupujesz kota w worku i jedynie statystyka cie moze ratowac.

    Jak kazde auto ktore kupujesz ma tego typu problem to albo zle je uzywasz albo
    wybierasz zle.

    Statystyka mowi ze turbiny dzis nie sa problematyczne. Generalnie.
    Sa takie modele ktore sie psuja ale nie jest to statystycznie znaczace.

    Jak tobie sie psuja statystycznie czesciej niz reszcie to albo dajesz sobie szroty
    wcisnac (syndrom niskiej ceny za calkiem fajne auto) albo zle je uzywasz i mimo ze
    piszesz ze dajesz im ostygnac jednak tego nie robisz a tylko myslisz ze to robisz.