    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana podejścia do elektryków
    Date: Sun, 10 Mar 2024 08:12:05 +0100

    W dniu 09-03-2024 o 23:18, ptoki pisze:

    > Zyje juz dlugo i z mojego doswiadczenia i z tego co uslyszalem od
    > starszych ode mnie wywnioskowalem ze Jak cos trzeba ponad 10 lat cisnac
    > robiac to zle to znaczy z nie wyjdzie.

    Palenie w autobusach i samolotach udało się zwalczyć, wylewanie ścieków
    wprost do rzek też, w mądrzejszych miastach udaje się zwalczyć palenia
    syfem w piecach, więc uda się też zrezygnować z kopcenia z ruru wydechowych.

    > Jakby prad byl tani, auta na prad niedrogie to ludzie by sie sami na to
    > rzucili i ani zasieg ani dlugosc ladowania ani inne wady by nie
    > przeszkadzaly adopcji.

    I dokładnie tak się dzieje, spalinówki drożeją, elektryki tanieją (już
    zazwyczaj da się znaleźć tańszego niż analogiczny ice), prąd jest w
    produkcji ze dwa razy tańszy niż rok czy dwa temu, więc to co piszesz
    jest już zrobione.

    Ale opór koncernów paliwowych i producentów ice, którzy nie przesiedli
    się na czas na bev, jest tak duży, że woleli zainwestować w antyreklamę
    zamiast w swoje zmiany i produkcję dobrych i tanich elektryków.

    Więc nie dziwota że ludzie to łykają jak pelikany i uważają, że to oni
    nie chcą zmian.

    Stąd przyrosty sprzedaży, ale nie takie duże jak mogłyby być.

    I tak należy to zostawić, jak nie oni, to ich dzieci sami zobaczą co
    jest lepsze i to wybiorą.
    Zmuszanie nie ma sensu, mogą wybrać zbiorkom przecież, jak już nie
    będzie ich stać na spalinówki.

    > A potem zajrzalem w internet i mi wyszlo ze pierwsza tesla miala
    > premiere 20 lat temu. Popularne modele zaczely byc sprzedawane 15 lat
    > temu a sporo producentow pcha elektryki i hybrydy jus dobre 7-8 lat i
    > nadal jest kila.

    W sensie że tak przeczytałeś w reklamach Putina i jego mediów?
    I spodobało Ci się, bo to właśnie chciałeś przeczytać?

    Bzdura.

    W prawdziwym świecie najlepiej sprzedającym się autem na świecie jest
    elektryk, sprzedaż rośnie z roku na rok, stacji ładowania przybywa w
    postępie geometrycznym, nawet w Polsce naładowanie nie stanowi już
    dokładnie żadnego problemu.

    Problem jest zupełnie inny, przez to że producenci europejscy, chcieliby
    dokładnie tego samego co Putin, to wypadają z rynku, a ich rolę
    zaczynają spełniać auta zza oceanu i z Dalekiego Wschodu.

    I jedyne co im pozostaje to finansować grupy terrorystyczne, które
    podpalają i blokują fabryki konkurencji (np. Tesli w Niemczech).