  • Data: 2018-03-14 10:31:21
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    Dnia Wed, 14 Mar 2018 00:38:22 +0100, J.F. napisał(a):

    >Hamownia bezpośrednio mierzy siłę napędową z którą samochód napędza
    >wałki.

    Albo posrednio, bo bezposrednio to mierzy tylko predkosc bębna
    inercyjnego.

    Ale ... Marek dostal wykres momentu silnika w funkcji jego obrotow.

    Trzeba by ustalic przelozenie, efektywna srednice kola ... albo z tej
    sily na obwodzie kol i ich predkosci wyliczyc moc, podzielic przez
    aktualne obroty silnika
    (do uzyskania prostą sondą lub z interfejsu samochodu) i naniesc na
    wykres.

> [...]

    >turbina
    >dopiero wychodziła z turbolaga czemu towarzyszy duży wzrost
    >przyspieszenia.

    >Uczuciem które daje radość nie jest przyspieszenie samo w sobie, a
    >postępujący wzrost tego przyspieszenia. Przy wyższych obrotach
    >przyspieszenie nie dość że nie rośnie, to nawet maleje, a to już
    >kierowcę
    >smuci.
    >Dlatego kierowca woli wtedy wrzucić wyższy bieg i co prawda samochód
    >będzie
    >przyspieszał wtedy dużo słabiej, ale przyspieszenie znowu będzie

    Czyli mowisz, ze najlepiej to na chwile noge z gazu zdjac ?
    A potem do podlogi i mamy znow piekne uczucie ?

    J.