  • Data: 2016-02-07 22:25:30
    Temat: Re: Zmiany, zmiany, zmiany :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 6 Feb 2016 12:03:28 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
    > Ministerstwo Finansów szuka dodatkowych wpływów do budżetu. Wyliczyło,
    > że jeśli zmieni kodeks cywilny i uzależni wypłatę odszkodowania z
    > ubezpieczenia OC sprawcy od przedstawienia faktury z warsztatu, do
    > budżetu wpłynie dodatkowe 1,5 mld zł z VAT.

    Tzw dobra zmiana :-)

    Ale ... za cholere nie ozumiem, czemu prowadzac firme nie moge wpisac
    kosztow wypadku w koszta, jesli nie mam AC.
    A to jeszcze poprzedni MF wprowadzil :-)

    > Dzięki temu resort finansów chce ograniczyć naprawę uszkodzonych aut w
    > małych warsztatach, które nie wystawiają rachunków i nie płacą VAT-u. Z
    > ich szacunków wynika, że dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania do
    > budżetu może trafić nawet kilka miliardów złotych. Ostrożne szacunki
    > ekspertów mówią jednak o 1,5 mld zł.

    I wiadomo o co chodzi. Czyzby loteria paragonowa nie dala rezultatu
    :-)

    > - Bardzo ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, że to administracyjne prawo
    > zmusza mnie do wyboru drogi naprawy lub w ogóle do naprawy pojazdu -
    > komentuje ekspert ubezpieczeniowy Marcin Broda.

    D* nie ekspert. Co on - nie wie, ze w dwa dni mozna mu zmienic
    wyobraznie ? :-)

    > Podobny pomysł miała kilka lat temu austriacka grupa ubezpieczeniowa
    > Vienna Insurance Group, która wypłacała odszkodowania pomniejszone o
    > podatek VAT, jeśli kierowca zamiast naprawy bezgotówkowej w warsztacie
    > decydował, że woli dostać pieniądze na koncie. Praktyka ubezpieczalni
    > została uznana przez sądy za niezgodną z prawem.

    Jak to jednak bedzie ustawowo, to bedzie zgodne z prawem :-)

    J.