  • 11. Data: 2017-10-14 22:09:01
    Temat: Re: Znikający obraz z DisplayPort-u (DP)
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-10-14 o 20:02, JaNus pisze:

    > Ostatni punkt przywracania mam z połowy sierpnia, a od tego czasu trochę
    > zainstalowałem rzeczy, i nie chcę tego powtarzać. Liczę, że jakieś
    > rozwiązanie pojawi się w kolejnej aktualizacji windy.
    To trzeba było pomyśleć, żeby utworzyć następny, nowy punkt przywracania.

    Tyle czasu wałkujesz swoje coraz to nowsze sknocenia przez siebie
    działanie systemu, ciągle Ci coś nie dziala, co chwila co innego. Ja bym
    już w ciągu godziny problem rozwiązała . Jak widzisz o nic nie pytam, bo
    mi wszystko w komputerze pięknie działa-dzięki temu, że w razie czego
    sama potrafię naprawić jakis błąd. No i jeszcze jest masa podpowiedzi na
    google. A Ty jak dzieciak przedszkolak.

    https://www.google.pl/search?source=hp&q=+Znikaj%C4%
    85cy+obraz+z+Display+Port-u+&oq=+Znikaj%C4%85cy+obra
    z+z+Display+Port-u+&gs_l=psy-ab.12...4705.40486.0.44
    049.8.7.0.0.0.0.218.1015.0j5j1.6.0....0...1.1.64.psy
    -ab..2.0.0....0.eZD4cH_i1Yc

    > Twojego? No skądże, nie ruszam! Jeszcze go zarysuję, a przecież prawie
    > nieużywany...

    Tak gadają księżulkowie do dzieci kiedy chcą je zastraszyć.

    Wiem na 99%, że jesteś księdzem.

    --
    animka

  • 12. Data: 2017-10-16 00:22:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Oct 2017 20:28:50 +0200, JaNus napisał(a):

    > Po dojrzałym namyślę widzę to, co mi dotąd umykało, no i (jak
    > wspominałem) poszedłem inną, owocniejszą drogą. Port VGA i DP wiszą na
    > tej samej karcie, i *chyba* ona i tak nie obsłużyłaby dwu-monitorowości
    > (pełnej, a nie "klonowej").

    Nie wiemy co masz za karte, ale w laptopach to normalne. Jest
    dwumonitorowosc. Ale trojmonitorowosci to juz raczej nie ma, mimo
    dwoch gniazd i ekranu laptopa.

    > Ale czemu DP się wyłączał po załadowaniu
    > startowych sekwencji OS-a, to już nie dojdę, bo przejściówkę oddałem.

    IMO - bo ja windows niedbale obslugiwal.
    Istone mi sie wydaje, ze jej nawet nie znajdowal, wiec trudno o
    rozdzielczosciach mowic.

    > Natomiast jest na pokładzie karta druga, z jednym tylko wyjściem: DVI-D,
    > i przejściówka na HDMI jest nawet dość tania (acz ja przepłaciłem, bo mi
    > się spieszyło). I teraz już mam dwa pełnogębne pulpity.

    DVI-D ponoc ma dzwiek ... i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    > Ta joj, toć nie wiem, jak się w 10-ce uruchamia ten tryb. Czy podobnie
    > jak w XP?

    A nie, niespodzianka - nie da sie.
    tzn sa dwa sposoby - ale wymagaja dzialajacego windows
    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/12376/windo
    ws-10-start-your-pc-in-safe-mode

    Jest i trzecia metoda - jak sie G10 trzy razy nie uruchomi, to sam
    wystartuje awaryjnie, wiec trzeba trzy razy przerwac :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-10-16 03:35:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-16 o 00:22, J.F. pisze:
    > DVI-D ponoc ma dzwiek ...

    Gdzieś usłyszałem, że dźwięku ona nie przenosi, ale jam nie expert...
    Aha, w Wikipedii:
    Niektóre karty graficzne posiadają możliwość przełączenia się w tryb
    HDMI używając złącza DVI co pozwala na przesyłanie dźwięku, jednak nie
    jest to zgodne ze standardem i wymaga zastosowania przejściówki DVI -> HDMI
    Koniec cytatu

    > i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    ano to drugie.

    > jak sie G10 trzy razy nie uruchomi, to sam wystartuje awaryjnie, wiec
    > trzeba trzy razy przerwac :-)

    Czy G10 znaczy g***no dziesiąte? ;-)

    Zaś co do:
    https://support.microsoft.com/pl-pl/help/12376/windo
    ws-10-start-your-pc-in-safe-mode
    - to wartościowa rzecz, aby ją zachować wklejam do swojego posta, bo
    wtedy mogę go odnaleźć w folderze Thunderbirda "wysłane". Nie wiem
    czemu, ale jego wyszukiwarka ma mocno ograniczone możliwości w folderach
    grup: nie wyszukuje "po treści"! Niedoróbka, czy też są ku temu ważkie
    powody?

  • 14. Data: 2017-10-16 08:40:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Nie wiemy co masz za karte, ale w laptopach to normalne. Jest
    > dwumonitorowosc. Ale trojmonitorowosci to juz raczej nie ma, mimo
    > dwoch gniazd i ekranu laptopa.

    Ale co też opowiadasz. Od 4 generacji iX masz już 3 ekrany na samym
    procku, a w starszych też można było, tylko trzeba było dwie karty mieć.
    Ja mam 3 generację, podłączone 2 monitory i ekran laptopa. Czwartego
    monitora nie podłączam, bo już byłby mało użyteczny (i tak głową muszę
    machać na boki), ale sprawdzałem - działa. A wystarczy jedno
    przestawienie i Windows już widzi tylko jedną kartę. ZTCP nawet nie
    informuje że jest druga.

    > IMO - bo ja windows niedbale obslugiwal.
    > Istone mi sie wydaje, ze jej nawet nie znajdowal, wiec trudno o
    > rozdzielczosciach mowic.

    > DVI-D ponoc ma dzwiek ... i co, dziala, czy kabelkim mini-jack ?

    Ja jeszcze dźwięku przez DVI nie słyszałem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2017-10-16 08:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 08:40:44 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Ale co też opowiadasz. Od 4 generacji iX masz już 3 ekrany na samym
    > procku, a w starszych też można było, tylko trzeba było dwie karty mieć.

    To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    ekranow jakos nie ma.

> [...]
    > machać na boki), ale sprawdzałem - działa. A wystarczy jedno
    > przestawienie i Windows już widzi tylko jedną kartę. ZTCP nawet nie

    Nie patrzylem, ale istotnie chyba jedna karta.

    Ba - Dell sie chwalil ze ma dwie karty, ta druga wlaczana
    automatycznie w miare potrzeby ... o ile zrozumialem to raczej
    ko-procesor graficzny.

    > Ja jeszcze dźwięku przez DVI nie słyszałem.

    wiki cos pisze, ze dodali w niektorych wersjach.

    J.

  • 16. Data: 2017-10-16 09:01:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 16 Oct 2017 08:51:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    >ekranow jakos nie ma.

    Na jakimś Z-Booku HP ze stacją dokującą to 2x HDIM/DP, 1x VGA plus
    ekran laptopa
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2017-10-16 09:11:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-10-16 o 08:51, J.F. pisze:

    > To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    > ekranow jakos nie ma.

    Ba, zobacz:
    http://accessories.ap.dell.com/sna/productdetail.asp
    x?c=au&l=en&s=dhs&cs=audhs1&sku=452-11522

    > Nie patrzylem, ale istotnie chyba jedna karta.
    >
    > Ba - Dell sie chwalil ze ma dwie karty, ta druga wlaczana
    > automatycznie w miare potrzeby ... o ile zrozumialem to raczej
    > ko-procesor graficzny.

    Przy ekranie laptopa tak (podobno, nie sprawdzałem) działa. Jak masz
    więcej monitorów to ekran laptopa i VGA działa na intelu, a cyfrowe na
    dodatkowej. I od razu widać na zużyciu prądu - bateria znacznie szybciej
    się rozładowuje.

    > wiki cos pisze, ze dodali w niektorych wersjach.

    Może... Ale ja nie widziałem - nie słyszałem w urządzeniu. Z tym, że ja
    DVI nie lubię - wielkie to, sztywne, ciężkie... Właśnie kupiłem
    przejściówki na HDMI żeby w razie czego łatwiej używać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2017-10-16 09:13:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.10.2017 o 08:51, J.F. pisze:

    > To widac polepszyli, ja pamietam problemy - hdmi, vga, a trzech
    > ekranow jakos nie ma.

    Nic nie polepszyli. Żeby mieć 3 ekrany jednocześnie, to trzeba mieć
    odpowiedni chipset i procek. O ile z prockiem nie ma problemu, bo teraz
    nawet najtańsze Intele obsługują 3 monitory, to najtańsze chipsety (np.
    H110) mają ograniczenie do 2 monitorów jednocześnie, nawet jak masz 3
    wyjścia na płycie.

    Na stronie intela można to łatwo sprawdzić (# of Displays Supported):
    https://ark.intel.com/compare/90591,90587,90595,9058
    8,90592,90590,98085,98083,90584,90583

  • 19. Data: 2017-10-16 09:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 09:01:10 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > Na jakimś Z-Booku HP ze stacją dokującą to 2x HDIM/DP, 1x VGA plus
    > ekran laptopa

    Ale dzialaja wszystkie naraz, czy jak podlaczysz 3 dodatkowe monitory
    to sie okaze, ze niezbyt ?

    J.

  • 20. Data: 2017-10-16 10:48:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 16 Oct 2017 09:28:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale dzialaja wszystkie naraz, czy jak podlaczysz 3 dodatkowe monitory
    >to sie okaze, ze niezbyt ?
    >
    >J.
    Kolega pracował na czterech na raz: 2xDP,1xVGA,1xLaptop, ja bez
    laptopa bo trzy mi starczały. Inna rzecz że na taką zabawę trzeba
    sporo miejsca bo monitory warto ustawić półkoliście, aby odległość
    oko-monitor była do każdego taka sama.
    --
    Grzegorz Krukowski