  • Data: 2018-10-17 09:13:36
    Temat: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, October 17, 2018 at 8:29:40 AM UTC+2, Akarm wrote:

    > Ale nie spotkałem się dotąd z opinią, że każda zmiana kierunku na
    > skrzyżowaniu odbywa się bez zmiany pasa ruchu. To jest całkowita nowość! :D
    > I wiem, że bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

    Zalezy co ustawodawca mial ma mysli mowiac/piszac o "zmianie pasa ruchu"

    w PoRD jest
    Oddział 4 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu

    wg Twojej interpretacji mogli napisac tylko "Zmiana pas ruchu", po co ten "kierunek"?

    no i rozrozniaja toto (1,5 mowi o zm.kierunku lub pasa, 4 tylko o zmianie pasa):
    Art.22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany

    4.Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącem u po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności