  • 11. Data: 2008-02-21 06:43:18
    Temat: Re: Znowu dziennikarzyna coś nasmarował (Gazeta Prawna)
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Marcin Debowski wrote:

    > "dziennikarzyna coś nasmarował" = nierzetelność? Jeśli tak to gdzie ją
    > widzisz?

    chodziło o zwrot opłaty instalacyjnej jeśli klient nie będzie zadowolony
    z usługi bo niby z jakiego powodu ?
    Kable źle poprowadzone czy może bity krzywo płyną ?

    Usługa o nazwie "instalacja przyłącza" wykonana prawidłowo więc dlaczego
    zwracać pieniądze ?

    futszaK

  • 12. Data: 2008-02-21 06:54:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    depeq wrote:

    > A w regulaminach tp są zapisy o 24h bez dostępu za które przysługuje ulga
    > ale powszechnie wiadomo, że jeśli jakość działania dsl-a czy neostrady
    > utrzymuje się na niskim poziomie lub występują liczne przerwy to mimo że
    > regulaminowe 24h nie zostaną przekroczone bez problemów obniżają opłatę
    > abonamentową i to zwykle o więcej niż 1/30.

    naprawde ?
    u mnie jakiś czas temu nie działało, tepsiarze niechcący światłowód
    uwalili i co ?
    I nic, dowiedzialem sie ze jesli nie przekroczylo iluśtam to obniżka się
    nie należy :(

    futszaK

  • 13. Data: 2008-02-21 07:25:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:
    > chodziło o zwrot opłaty instalacyjnej jeśli klient nie będzie zadowolony
    > z usługi bo niby z jakiego powodu ?
    > Kable źle poprowadzone czy może bity krzywo płyną ?

    Odstępujesz od umowy (np. zakupu samochodu) z powodu istotnej z nią
    niezgodności. Ta istotna niezgodność to np. jakaś wada głowicy, której
    sprzedawca nie chce/nie może usunąć. Chciałbyś dostać zwrot kasy tylko za
    tę głowicę bo koła, karoseria i inne duperele są jak najbardziej w
    porządku? :)

    > Usługa o nazwie "instalacja przyłącza" wykonana prawidłowo więc dlaczego
    > zwracać pieniądze ?

    Jesli to zupełnie odrębna usługa to nie można MZ odstąpic, ale jesli to
    element umowy o swiadczeniu takich a takich usług to jak najbardziej.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-02-21 08:28:08
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > sprzedawca nie chce/nie może usunąć. Chciałbyś dostać zwrot kasy tylko za
    > tę głowicę bo koła, karoseria i inne duperele są jak najbardziej w

    tylko że wade głowicy da się w sposób jednoznaczny określić, z jakością
    łącza internetowego sprawa nie jest już taka prosta, przynamiej nie ma
    prawnie uregulowanych mechanizmów umożliwiających takie określenie

    > Jesli to zupełnie odrębna usługa to nie można MZ odstąpic, ale jesli to
    > element umowy o swiadczeniu takich a takich usług to jak najbardziej.

    i komukolwiek będzie się chciało za 100zł biegać po sądach ?

    eh studenckie dywagacje

    futszaK

  • 15. Data: 2008-02-21 09:18:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > tylko że wade głowicy da się w sposób jednoznaczny określić, z jakością
    > łącza internetowego sprawa nie jest już taka prosta, przynamiej nie ma
    > prawnie uregulowanych mechanizmów umożliwiających takie określenie

    Jak się nie da jednoznacznie określić w kontekscie niezgodności z umową to
    pewnie nie jest to niezgodnośc istotna konieczna dla odstapienia od umowy.
    Mówimy o sytuacjach gdy operator zlewa klienta aż miło. Kilka-kilkanaście
    dni np. bez gotowości łącza MZ się kwalifikuje. Zresztą negowałeś
    słuszność zwrotu kosztów a nie łatwość określenia podstaw odstąpienia od
    umowy :)

    > i komukolwiek będzie się chciało za 100zł biegać po sądach ?
    > eh studenckie dywagacje

    Nie wiem, nie jestem. Jak dla mnie wypadkowa nastrojów pieniaczych,
    poczucia sprawiedliwości społecznej i chęci utarcia nosa arogantom z
    przekonaniem, że wszyscy mogą im naskoczyć.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2008-02-21 11:07:55
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Mówimy o sytuacjach gdy operator zlewa klienta aż miło. Kilka-kilkanaście
    > dni np. bez gotowości łącza MZ się kwalifikuje. Zresztą negowałeś
    > słuszność zwrotu kosztów a nie łatwość określenia podstaw odstąpienia od

    I tutaj wykazałeś się rażącą nieznajomością prawa telekomunikacyjnego.
    Obciach aż miło. :-)
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2008-02-21 11:08:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fpj7j0$66> I nic, dowiedzialem sie ze jesli nie przekroczylo iluśtam to
    obniżka się
    > nie należy :(

    godzin a nie dni

  • 18. Data: 2008-02-21 12:02:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 Jan Werbiński <j...@j...com> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > I tutaj wykazałeś się rażącą nieznajomością prawa telekomunikacyjnego.
    > Obciach aż miło. :-)

    Żaden o ile ten wniosek wynika z domniemania, że jestem prawnikiem :)
    Zresztą popraw bo mam wrażenie, że poczyniłeś i inne założenia, nie
    mieszczące się w kontekscie tej mini-dyskusji :)

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2008-02-21 20:09:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Żaden o ile ten wniosek wynika z domniemania, że jestem prawnikiem :)
    > Zresztą popraw bo mam wrażenie, że poczyniłeś i inne założenia, nie
    > mieszczące się w kontekscie tej mini-dyskusji :)

    Standardowy klient przy awarii trwającej do 30 dni nie może zerwać na tej
    podstawie umowy. Może mieć tylko odliczenie od abonamentu i ew
    odszkodowanie.
    W skrajnym przypadku, jeżeli łącze TPSA działa tylko pół godziny dziennie,
    to o ile klient się nie wykłóci, to trzeba za to płacić. Znam takie
    przypadki.
    Zatem kilkanaście dni padu łącza co miesiąc, nie upoważnia do zerwania umowy
    terminowej bezkarnie.

  • 20. Data: 2008-02-21 21:09:24
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Marcin Debowski pisze:

    > Odstępujesz od umowy (np. zakupu samochodu) z powodu istotnej z nią
    > niezgodności. Ta istotna niezgodność to np. jakaś wada głowicy, której

    no tak, ale teraz sie pojawia pytanie: DO KIEDY można odstąpić od umowy
    ? może za 2 lata sobie "odstapie" i zażądam zwrotu opłaty instalacyjnej?

    Wojtek