-
Data: 2018-03-19 12:59:04
Temat: Re: Znowu o rondach
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-03-18 o 19:44, Shrek pisze:
> Gdy na Ursunowie w DC robiono te wszystkie dwupasmowe "średnie" ronda
> wszyscy myśleli, ze się nie da po tym jeździć, żeby się nie pozabijali.
> A potem okazało się, że jednak ludzie ogarniają.
Pewnie są lepiej pomalowane jak poniższe a śnieg nie zasypie oznaczeń
poziomych:
http://www.opoczno.info/ciekawostki/3895-kto-ma-pier
wszenstwo-jak-poruszac-sie-po-dwupasmowym-rodzie.htm
l
Przy powyższych najczęściej dochodzi do stłuczek na "zielonym" odcinku
gdy ktoś (zgodnie z zasadami) z lewego pasa ronda skręca w prawo. Aby
nie było niedomówień, "zgodnie z zasadami" oznacza, że gdy na rondzie
skręcamy w lewo lub zawracamy, to powinniśmy zjechać na lewy pas ronda.
Dopiero potem, tuż przed zjechaniem (tzn. za przedostatnim wjazdem), na
prawy i wtedy we nasz zjazd. Efekt przy niedużych rondach jest taki, że
z pasa lewego lecimy jak meteor przez prawy i w zjazd. Uwzględniając to,
że na rondach jest dużo gorsza widoczność w lusterkach, ryzyko
niezauważenia pojazdu z prawej rośnie. Uwzględniając, że w tym samym
czasie ktoś inny może na rondo wjechać poprzedzającym wjazdem - ryzyko
stłuczki rośnie.
To nie moje prywatne spostrzeżenia lecz znajomego z drogówki.
Natomiast moim prywatnym zdaniem, kolizyjność rond wielopasmowych z
natury rzeczy jest znacznie większa niż odpowiednika powstałego poprzez
wyprostowanie ronda z szeregiem "prawych" dróg poprzecznych. Gdy mamy
kilka prawych zjazdów następujących po sobie w bliskiej odległości na
prostej jezdni - trzymamy się prawego pasa, zjeżdżamy w prawo z prawego
zatem a na rondzie niekoniecznie.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.18 15:11 Shrek
- 19.03.18 15:20 z
- 19.03.18 15:37 Shrek
- 19.03.18 15:52 z
- 19.03.18 16:09 Shrek
- 19.03.18 16:53 Akarm
- 19.03.18 17:45 z
- 19.03.18 18:18 Akarm
- 19.03.18 18:40 z
- 19.03.18 18:45 Zenek Kapelinder
- 19.03.18 18:52 Shrek
- 19.03.18 19:06 Cavallino
- 19.03.18 23:51 Flaros
- 20.03.18 00:05 Flaros
- 20.03.18 00:44 Tomasz Stiller
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=