    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu o rondach
    Date: Sat, 24 Mar 2018 14:01:54 +0000
    <p8me4e$t6s$5@node1.news.atman.pl> <p8mhcd$9i4$1@node2.news.atman.pl>
    <p8o1hl$23n$1@dont-email.me>
    <5aaf97a1$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8ogf0$t7e$5@node2.news.atman.pl>
    <5aafc74d$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8ohun$t7e$6@node2.news.atman.pl>
    <5aafceb0$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8ojrp$t7e$7@node2.news.atman.pl>
    <5aafe922$0$31370$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aaff0e5$0$1009$65785112@news.neostrada.pl> <p8pi0k$gvp$1@dont-email.me>
    <5ab05cc8$0$31367$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ab0b480$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <p8qdfh$mf4$1@node2.news.atman.pl> <p9178h$qq5$1@dont-email.me>
    <p923ou$dtv$1@node1.news.atman.pl> <p928o6$jd8$1@dont-email.me>
    <p929rc$f84$5@node1.news.atman.pl> <p954nk$nnv$1@dont-email.me>
    <p95emk$kem$3@node1.news.atman.pl>

    W dniu 24.03.2018 o 12:01, Shrek pisze:

    > Nigdzie nie ma znaku że to rondo:P

    w zasadzie chyba nigdzie nie ma - ale tutaj rzadko są skrzyżowania "X",
    albo skrzyżowanie "T" i kończąca się odnoga musi ustąpić pierwszeństwa
    (też chyba znaków nie ma) a jak już jest "X" to na ziemi wymalowane kto
    ustępuje (też często bez znaków pionowych)
    tu jest troszkę większe rondo: http://tnij.at/251998 - na takim nie
    zawsze migają w prawo, ale będąc na wewnętrznym jak chcą zmienić pas
    (zjechać z ronda) to mają pierwszeństwo (jeśli nie w przepisach to
    umowne) - działa to bardzo płynnie

    > Ok, źle przeczytałem.
    >
    > Jak dla mnie na prostych rondach możecie sobie migać w lewo - tylko nie
    > wymagajcie tego od innych. Ani mi to pomaga, ani szkodzi. Ale jak już są
    > jakieś pasy udziwnione czy po lewej jest wolny pas, to to po prostu
    > wprowadza często w błąd.

    ten co miga w lewo powinien zająć skrajnie lewy - bo przecież jedzie w
    lewo - wtedy w błąd nie wprowadza

    Łukasz