  • Data: 2015-08-26 13:44:20
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 13:21:23 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    D=/20150616/POWIAT23/150619592

    > Pewnie gmina. A gmina pieniędzy nie ma.
    >
    > Mnie zastanawia co innego. Wcześniej miał to być most,
    > teraz jest to wał ziemny z małym przepustem, taką rurą
    > na strumyczek.
    > Ze zdjęć wynika, że wystarcza. Teraz wystarcza, ale małe
    > rzeczki czasem na wiosnę lubią przybrać na wadze.
    > Ktoś o tym myślał i przepust jest wystarczający, czy
    > na wiosnę będą mieli zbiornik retencyjny w połowie wsi?

    E tam. W całej Polsce takich mostków postawionych na dziko jest niepoliczalna masa.
    Jak byłem dzieciakiem codziennie chodziłem przez taką prowizorkę. Czasem ktoś
    naprawił, czasem coś się urwało, on żył własnym życiem. Wszystkie urzędy miały go
    szczerze gdzieś. No, ale to było za komuny. Władza chciała żeby społeczeństwo
    grzecznie żyło, to i czepiać się głupot nie mogła. Nawet dzisiaj jakby władza się
    czepiała do każdej deski położonej nad strugą w górach, to by zwariowała. Połowa
    Wrzeszcza w Gdańsku stoi nad Strzyżą nad którą położono jakieś przypadkowe a to
    stropy żerańskie, a to płyty ścienne, a to belki, czy nawet krawężniki w węższych
    miejscach. Na 100% to wszystko jest szemrane, bez żadnych kwitów. I jakoś działa.
    Ostatnio dużo tam przebudowali, to pewnie już jest koszernie.

    A tą rurę pod tym wałem któregoś dnia jakiś dowcipniś zapcha w nocy workiem ze
    szmatami i wioska będzie musiała wymyślić jakiś lepszy mostek :-)