  • Data: 2020-03-09 14:03:49
    Temat: Re: Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-03-09 12:31, ąćęłńóśźż wrote:

    > No właśnie ciekawe, jak to rozwiązuje UPC w usłudze Wi-Free świadczonej
    > na ich routeromodemach.

    Teoretycznie powinny miec w tym celu wlaczone conajmniej rozszerzenie
    802.11r zapewniajace 'bezszwowy' roaming.

    > U mnie jeszcze komplikacja, że zwykle używam Opera VPN, które też lubi
    > skakać adresami, ale zauważyłem, że bez VPN też Wi-Free się rozłącza,
    > żeby zaraz ponownie nawiązywać połączenie.

    Opera "VPN" to tak naprawde zaden VPN z prawdziwego zdarzenia, tylko
    wysylanie ruchu z tej przegladarki przez proxy SSL. Wiec wplywu na
    polaczenie sieciowe nie ma najmniejszego, za to na odwrot - jak
    najbardziej tak, jak przystalo na cokolwiek czego dzialanie zalezy
    od poprawnie zestawionej sieci ;)

    Ogolnie z moich obserwacji slabym elementem Wi-Free jest dzierzawa
    dhcp rzedu chyba 60s, co zwieksza ryzyko problemow przy odswiezaniu
    adresu. Pomysl sam w sobie jest logiczny, przy tak olbrzymiej
    ilosci klientow pojawiajacych sie i znikajacych z sieci, ale tez
    mocno wymaga stabilnej komunikacji z serwerem dhcp.

    --

    memento lorem ipsum