    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: algorytm generowania grafikow pracy
    Date: Sat, 04 Apr 2009 19:04:45 -0500

    On Sat, 04 Apr 2009 23:16:34 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >A choćby był exp(NP) to oryginalne pytanie jest o kilka osób. Jaki
    >problem jest generować twój schemat choćby i godzinę - o ile w ogóle
    >powstanie.

    Droki Kolego, problemy NO-completne maja to do siebie ze petelkami sie
    ich nei rozwiaze. Slynny problem komiwojazera - jaka jest najkrotsza
    droga laczaca N miast, nla N = 20 wymaba przejrzenai 2,5 10^18
    wariantow. Jasne, dla nowoczesnych komputerow to zaden problem. Tyle
    ze czas Wszechswiata liczony w milisekundaych to cos 10^20...

    Nielety, problemy szeregowania generuja znacznei wiecej kombinacji, a
    ich ilosc znacznei szybciej rosnei z wymiarowoscie problemu niz w
    przypadku problemu komiwojazera.

> [...]

    >Obrazek: w przykładowej szkole śpiew nie może być po wuefie -
    >stwierdzenie o niemałej dawce zdrowego rozsądku - założę się nigdy nie
    >jest z góry zgłaszane - chyba że jako reklamacja do aut.rozkładu lekcji.
    >A jest to tylko jedna z tysiąca i jednej reguł (znacznie mniej
    >rzucających się w oczy niż to, że dzieci są schrypnięte)
    >
    >Panowie programiści, pieprzyć te nasze algorytmy, pani Krysia w kadrach
    >zrobi grafik na Excellu i też będzie z komputera.
    >//Babciu, widziałaś gdzieś moje tabletki, takie w słoiku, LSD pisało?
    >Pieprzyć tabletki, a widziałaś tego smoka w kuchni?//

    Ciekawe jaka Kolega ma "sciezke zawodowa". Ja bowiem zajmuje sie
    takimi rzeczami profesjonalnie, w duzej dosyc firmie, ktorej produktem
    sa miedzy innymi systemy do planowania dzialan pracownikow
    ("workforce") z powodzeniem zajmujace sie planowaniem owych w firmach
    zatrudniajacych pracownikow tak z tysiac albo lepiej. Systemy te
    dzialaja, przynosza znaczace oszednosci, i mimo dowcipnych anonsow
    dzialu marketingu ("Starting from only 2 million dollars...")
    sprzedaja sie bardzo dobrze.

    Moje firma nie jest na rynku takich systemow jedyna; jest wiele firm
    ktore widac nie naja opinii Kolegi, bo robia to samo co my i robia
    dobrze (no... troche gorzej niz my).

    A.L.

    P.S. Teraz juz wiem dlaczego takie systemy "nie przebija" sie w
    Polsce. Przynajmniej teraz. Spodziewamy sie ze za 50 do 75 lat rynek w
    Polsce sie otworzy