    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: algorytm generowania grafikow pracy
    Date: Sun, 05 Apr 2009 08:55:49 -0500

    On Sun, 05 Apr 2009 08:48:48 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >No proszę, jak fajnie nam emocje rosną...

    Panu rosna? Proponuje wypic szklanke wody. NA pewno pomoze. To dobre
    antidotum na duze liczby. Niestety mam na co dzien do czynienia z
    takimi jak Pan: "Wicie, rozumicie, problemy NP-zupelne to byly 20 lat
    temu. Teraz mamy multicore pentium"

    >Przynajmniej na tyle pamiętam z heurystyk, żeby wcześnie odcinać gałęzie
    >drzewa możliwości, tu znów się kłaniają reguły.
    >Pracować wg KP można najmniej tyle, najwięcej tyle, godzin otwarcia jest
    >tyle i owszem, teoretyczne ujęcie algorytmu zostaje to samo, a w
    >praktyce liczby się znacznie zmniejszają.

    No to mowimy tu a algorytmach a nie "petelkach". Poprzednio byl Pan
    uprzejmy napisac ze petelkami sie w godzine zalatwi petelkami a
    algorytmy o kant d... roztluc.

    No a w tych algorytmach mozna zawrzec jeguly dotyczace czasu pracy, co
    sie robi, i co nie jest takie nadzwyczajnie trudne, aczkolwiek nie
    jest takei zupelnie proste, albowiem przy probie przelozenia tych
    regul na jezyk logiki, te reguly na ogol okazuja sie wewnetrznie
    sprzeczne.

    >Gdzie:
    >a) pracujesz z kompetentnym zespołem wdrożeniowym (lub go wychowujesz
    >wcześniej)
    >b) projekt/zespół ma silne poparcie z zarządu i panienka w kasie wie, że
    >nie ma nic do gadania, najwyżej może sobie założyć pampersa
    >Pierwotne pytanie dotyczyło innych realiów. Twoja wizja (i dobrze)
    >odmalowuje 'oszczedności brzydkiego kapitalisty' i przynajmniej tu
    >beneficjent procesu wdrożeniowego jest jasny (w odróżnieniu od chmurki
    >interesów - jak w schematach sieciowych - iteresów i animozji ).

    Tu gdzie pracuje nei ma Pan Kas. A soft sprzedaje sie rowniez w
    Europie, i rowniez w Polsce. Okazuje sie ze sa w Polsce firmy bez Pan
    Kas.

    >Nie wiem jakie kolega ma doświadczenie zawodowe, ale (co sie powoli
    >zmienia) jest ciężko z wdrożeniami jako takimi zwłaszcza w firmach
    >natywnie polskich (że o pochodzeniu państwowym nie wspomnę). Lepszą
    >sytuację wdrożeniową dawały korporacje, gdzie decyzje o starcie
    >wdrożenia (umocowania zespołu wdrożeniowego itd) zapadają zza wielu tys
    >kilometrów (a przynajmniej 1 tys) wyrażone w nieco innym języku.
    >Oczywiście, konkurencja, te rzeczy, nasze firmy też się zmieniają (lub
    >upadają) i już zaczyna być inaczej.

    Sluszan uwaga o firmach "natywnie polskich". To jest sprawa
    mentalnosci i skali biznesu w Polsce. Wiekszosc biznesu w Polsce jest
    taka jak rolnictwo: dwie osrane krowy i dwa morgi kartofli. Proponuje
    poczytac grupe Biznes. Jakis "biznesman" pisal ze nie wyda 300
    (TRZYSTU) zlotych na software do ksiegowania i tylez do magzynowania,
    bo to "za duzo".

    Jeden z kolegow (piszacych zreszta na roznych grupach od czasu do
    czasu) oferowal software dla firm przewozowych, obiecujac ze soft za
    10 tysiecy da oszczednosc 10 tysiecy dla kazdej ciezerowki w ciagu
    pierwszego roku. Reakcje byly: "10 tysiecy?... A ch... mi tam z 10
    tysiacami"

    Dopoki to sie nei zmieni, Polska pozostanie krajem pastewno-rolniczym,
    i rzeczywiscie Pani Kasia z Excelem wystarczy. A w miedzyczasei swiat
    nam bedzie dawal w dupe. My zas bedziemy kontentowac sie posiadaniem
    Kopernika i Chopina. Bo o Pendereckim to juz nikt nie wie. I narzekac
    ze wszyscy nas krzywdza i sa nie fair.

    A.L.