    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: aparat dla podroznika cd bylo: Samyang fiszaj 7...@...5 MFT
    Date: Fri, 06 May 2016 22:44:10 +0200

    In article <1...@g...c
    om>,
    Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

    > Mam w sumie 2 akumulatory i zużycie energii to rzeczywiście jeszcze jedna
    > bolączka systemu: przy niesprzyjających warunkach (zima, mocny wiatr czyli
    > typowe warunki np. na Babiej) po całym dniu fotografowania oba są puste.
    No, wlasnie.

    > To prawda, mógłby być trochę lżejszy - wygrywa za to rozmiarami (zarówno body
    > jak i szkieł) no i szkła są zdecydowanie mniejsze.
    Co do szkiel to zgoda. Choc ja uzywam stalek. Najwiekszy zysk mialbym na
    fiszaju. I zoomie Tamrona.

    > Wychodzę przed świtem albo w środku nocy. Czasem ułatwiam sobie sprawę,
    > nocując w schronisku (tą metodę stosuję tam gdzie jest za daleko, żeby w
    > rozsądnym czasie dostać się na szczyt - np. w Tatrach).

    A na ten Beskid to skad szedles?

    > COś postaram się wyszukać i Ci podeślę. Używałem Pentaxa 17-70 f/4 i Sigmy
    > 10-20.
    A, juz to znalazlem - pisales o tym w tym starym watku :-)
    Swoja droga - ciezki zestaw.
    [...]
    > Czasem mnie kusi, żeby kupić tego GM5 (ze względu na rozmiar i wagę), ale ma
    > za mały wizjerek (w porównaniu do E-M5 II) - to skutecznie studzi mój zapał.
    Cos za cos.
    Ja o nim mysle jako o zestawie minimum, na b. krotkie wycieczki na lekko.
    Ale ta cena dla mnie zbyt wysoka. A uzywanych brak/

    > Jeśli chodzi o jakość zdjęć to pewnie będzie b. zbliżony do E-M5 I/II.

    No, zdaje sie ze nie. I to mnie martwi.
    Patrz:
    http://www.optyczne.pl/index.php?test=aparat&test_ap
    =294