  • 1. Data: 2012-10-13 22:16:20
    Temat: aparat fotograwiczny
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dla zastosowania do systemu kontoli potrzebuję aparat cyfrowy z:
    - manualnym focusem
    - wbudowana lampa błyskowa
    - możliwość wyzwolenia lampy błyskowej poprzez wejście trig.
    - możliwość sterowania migawką przez jakikolwiek interfejs
    - możliwie tania
    - jakość ma drugorzędne znaczenie, wystarczy że będe miał możliwość
    wyłuskania konturów obiektów w celu poddania ich dalszej obróbce cyfrowej.

    możecie coś polecić?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-10-13 22:29:58
    Temat: Re: aparat fotograwiczny
    Od: Marek <m...@n...org>

    On 13.10.2012 22:16, Darek wrote:
> [...]
    > - jakość ma drugorzędne znaczenie, wystarczy że będe miał możliwość
    > wyłuskania konturów obiektów w celu poddania ich dalszej obróbce cyfrowej.

    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

    ?

    Marek

  • 3. Data: 2012-10-13 23:55:46
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > - jakość ma drugorzędne znaczenie, wystarczy że będe miał możliwość
    > wyłuskania konturów obiektów w celu poddania ich dalszej obróbce cyfrowej.

    No jakiś fotograficzny bym ewentualnie mógł polecić, ale na fotograWice sie
    nie znam...

    :)

  • 4. Data: 2012-10-14 08:32:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
    Czy mógłbyś coś więcej napisać na ten temat?

    W tej chwili używam aparatu fotograficznego fuji, zamiast kamery. Gdybym
    zmusił taką kamerę do zrobienia fotografii gdy ktoś wchodzi w obiektyw -
    byłoby super. Tyle że video i fotografie muszę mieć na kompie. Czy
    kupując canona i używając softu z polecanej strony osiągnę taki efekt?

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-10-14 14:21:27
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:507a5c94$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > byłoby super. Tyle że video i fotografie muszę mieć na kompie. Czy kupując
    > canona i używając softu z polecanej strony osiągnę taki efekt?

    Tak, w CHDK są gotowe skrypty (detekcja ruchu też jest), można pisać własne
    jak ma się podstawy Basica. ;-)
    CHDK nie działa z każdym canonem, trzeba sprawdzić z którym działa. :-)

  • 6. Data: 2012-10-14 14:24:36
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-14 14:21, nom pisze:

> [...]
    > własne jak ma się podstawy Basica. ;-)
    > CHDK nie działa z każdym canonem, trzeba sprawdzić z którym działa. :-)

    A jakiś odpowiednik dla fuji (finepix) istnieje?

    Kiedyś szukałem, bo miał istnieć, ale bez skutku.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2012-10-16 18:35:57
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 14:21:27 +0200, nom <n...@u...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > jak ma się podstawy Basica. ;-)
    > CHDK nie działa z każdym canonem, trzeba sprawdzić z którym działa. :-)

    na kompakcie a720is detekcja ruchu dziala dobrze, podobnie jak wyzwalanie
    zdjec przez usb (podlacza sie 5v do okreslonych pinow)

    --
    pozdrawia
    yorgus