  • Data: 2019-03-17 21:40:45
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

    Marek S w news:q6lv68$qs2$1@node1.news.atman.pl
    > Poczytałem Twoje posty w tym wątku i już wiem o co Ci chodzi. Ustosunkuję
    > się też to Twoich wypowiedzi z tych wątków tutaj - by się nie rozdrabniać.
    > Moim zdaniem walczysz z wiatrakami. Idąc tą drogą albo nie zyskasz nic,
    > albo jedynie zmiany na poziomie pomiarowym, a nie wizualnym.

    i tu sie mylisz, jak to mowia. Wspomnialem o tych ok 10 apps, ktore w tej
    chwili mam do dyspozycji i - nie kojarze w tej chwili ktora z nich...
    skojarze, jak zaczne niedlugo jeszcze raz testowac - zrobilem kiedys testowo
    foto i "prawie" to samo natywna app, i roznica w jakosci byla wiecej niz
    znaczna, na korzysc tej app zewnetrznej. Natywna nie ma regulacji jakosci
    jpeg, czyli robi, co robi, ta zewnetrzna app ma mozliwosc ustawienia, dalem
    "100% jakosci" - i, jak wspomnialem, efekt byl oczywisty na korzysc app
    zewnetrznej. Ten sam plan foto, to samo swiatlo, tylko w natywnej app
    pikseloza przy powiekszaniu wystepuje o wiele, wiele wczesniej niz dla
    zewnetrznej app.
    jesli chodzi o wage foto: ta lepsza byla troche wieksza wagowo. Bez
    znaczenia.

    Wiec, jesli o mnie chodzi, to algorytm zapisu (macierze kwantyzacji,
    probkowanie, etc.) app zapisujacej foto w komorkach ma latwo zauwazalne
    znaczenie.

    > Kompresja JPG zerowa (100/100) lub np 80-90/100 wnosi zmiany na poziomie
    > laboratoryjnym jedynie.

    dla 90% moze i bym sie zgodzil, ale dla 80% to ja bym polemizowal... Zauwaz,
    ze w ogole foto z komorek to sprawa "delikatna" i dlatego jesli mozna o cos
    zadbac w tym banalnym pstrykaniu fotek - to zadbajmy; najlatwiej, majac juz
    jakas konkretna komorke, zadbac o algorytm kompresji. Tym bardziej, ze jak
    wspomnialem, te roznice widac faktycznie.

    > A dlaczego tak jest? Obrazowo. Otóż każdy aparat zawsze robi foty w RAW.
    > Potem wbudowany mini-Photoshop konwertuje pliki z RAW do JPG, czy co tam
    > chcesz. I tu jest pole do popisu dla aplikacji: zdjęcia można bardziej lub
    > mniej wyostrzyć, podbarwić, można zastosować większą/mniejszą kompresję
    > świateł i/lub cieni, można w różnym stopniu i różnymi algorytmami
    > odszumiać, można gradienty poprawiać gdy przetwornik jest kiepski.
    !!!!!
    > Niektórzy nazywają to różną jakością zdjęć w różnych aplikacjach.

    w sumie - tak.
    a ja szukam app z mozliwie najlepszymi matrycami kwant i najlepszym
    probkowaniem, itd. - od czegos trzeba zaczac.

    > Co ciekawe, to samo zdjęcie może być inaczej interpretowane przez
    > użytkowników bo to rzecz gustu.

    jesli o mnie chodzi, to uwazam, ze szybko wystepujaca przy powiekszeniu foto
    pikseloza i pozniej wystepujaca - juz daje pojecie wstepne o klasie app
    zapisujacej. Niech app najpierw daje godziwa kompresje.