  • Data: 2019-03-17 22:17:02
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-17 o 21:40, 1634Racine pisze:

    > i tu sie mylisz, jak to mowia. Wspomnialem o tych ok 10 apps, ktore w
    > tej chwili mam do dyspozycji i - nie kojarze w tej chwili ktora z
    > nich... skojarze, jak zaczne niedlugo jeszcze raz testowac - zrobilem
    > kiedys testowo foto i "prawie" to samo natywna app, i roznica w jakosci
    > byla wiecej niz znaczna, na korzysc tej app zewnetrznej.

    W jaki sposób wywnioskowałeś, że ta znaczna różnica wynika ze
    współczynnika kompresji a nie z lepsze obróbki RAW?

    Jest to oczywiście możliwe. Jeśli np. natywna aplikacja kompresuje
    40/100 a apka 90/100 to nic dziwnego. Jednakże nie spotkałem się z tak
    skrajną kompresją w żadnym Androidzie. Naprawdę nie robi wizualnej
    różnicy czy masz 90/100 czy 100/100. Spróbuj zapisać jakieś zdjęcie w
    sofcie na PC w wersji bez kompresji i z niewielką kompresją. Porównaj.

    > Natywna nie ma
    > regulacji jakosci jpeg, czyli robi, co robi, ta zewnetrzna app ma
    > mozliwosc ustawienia, dalem "100% jakosci" -  i, jak wspomnialem, efekt
    > byl oczywisty na korzysc app zewnetrznej. Ten sam plan foto, to samo
    > swiatlo, tylko w natywnej app pikseloza przy powiekszaniu wystepuje o
    > wiele, wiele wczesniej niz dla zewnetrznej app.

    Ale to nie ma nic wspólnego z kompresją. Przesadna kompresja w JPG
    tworzy artefakty takie jak tu:

    https://goo.gl/images/vhki3z

    Artefakty powstają czasem w sporym oddaleniu od obiektu. Być może tego
    doświadczasz. Nie pokazałeś foty więc nie wiadomo o co chodzi.

    > jesli chodzi o wage foto: ta lepsza byla troche wieksza wagowo. Bez
    > znaczenia.

    ...a powinna być zasadniczo większa. Przykładowo w moim aparacie, plik z
    minimalną kompresją ma 12MB a z ciut większą np. 5MB. Wizualnej różnicy
    nie dostrzegam.

    > dla 90% moze i bym sie zgodzil, ale dla 80% to ja bym polemizowal...

    To popatrz na to zdjęcie w skali 1:1:

    https://drive.google.com/file/d/1sFe2cZ6k6aiq2ibbEiH
    v6qgMt4ZQUPHz/view?usp=sharing

    Ono właśnie ma 80% wg skali Photoshopa.

    Tu jest zdjęcie 100/100:
    https://drive.google.com/file/d/1ywLVe8kBC8zP2zetVOg
    SLeM19y1T2NIq/view?usp=sharing

    Widzisz zasadniczą różnicę? Poza znaczną różnicą wielkości pliku ja nie
    dostrzegam istotnych jakościowych zmian.

    > Zauwaz, ze w ogole foto z komorek to sprawa "delikatna" i dlatego jesli
    > mozna o cos zadbac w tym banalnym pstrykaniu fotek  - to zadbajmy;
    > najlatwiej, majac juz jakas konkretna komorke, zadbac o algorytm
    > kompresji. Tym bardziej, ze jak wspomnialem, te roznice widac faktycznie.

    Ale to nie kompresję chodzi moim zdaniem. Porówna zdjęcia z tej samej
    aplikacji w różnej kompresji.

    > jesli o mnie chodzi, to uwazam, ze szybko wystepujaca przy powiekszeniu
    > foto pikseloza i pozniej wystepujaca - juz daje pojecie wstepne o klasie
    > app zapisujacej.  Niech app najpierw daje godziwa kompresje.

    O klasie app tak, ale nie o kompresji! To są dwa różne aspekty!
    Destrukcja obrazu zapisana nawet z najmniejszą kompresją będzie nadal
    destrukcją obrazu. Brak kompresji tego nie naprawi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek