  • 41. Data: 2017-04-29 00:33:30
    Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Apr 2017 19:06:18 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Ależ ja się zgadzam, że goto może być nieraz najlepszym wyjściem.
    Co prawda
    > z przyzwyczajenia nie używam, ale te linki mnie przekonują. Mam też
    > nadzieję, że slawek raczy te linki przeczytać zamiast powtarzać
    "nie bo nie"

    Może pomoże link cytowany z powyższego linka z przykładem:
    http://www.cprogramming.com/tutorial/goto.html

    --
    Marek

  • 42. Data: 2017-04-29 07:36:06
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Apr 2017 18:44:12 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Jak byś optymalnie zaproponowal sprawdzanie np. 100 warunkow
    > dopsowujacych coś do wzorca bez goto bez zagnieżdzania (z naciskiem
    > na optymalnie)?

    Drzewo.

  • 43. Data: 2017-04-29 08:22:44
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 00:33:30 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Może pomoże link cytowany z powyższego linka z przykładem:
    > http://www.cprogramming.com/tutorial/goto.html

    Cały dowcip w tym że "problem" ibidem to:

    1. Brak w C mechanizmu wyjątków i GC.
    2. Brak w C zagnieżdżonych funkcji.
    3. Chęć upchania wszystkiego w jednej funkcji.
    4. Niechęć do używania zmiennych logicznych.

    A wystarczy: każdą operację przydziału księgować true/false; tam
    gdzie istotne sprawdzać te zapiski; gdy zajdzie potrzeba uwalniać te
    zasoby które były przydzielone.

    Wariantem jest trik z NULL. Można po prostu nie zastanawiać się czy
    wywołać free(ptr). Bo jeżeli ptr dostało pamięć to trzeba, a jak nie
    dostało (calloc itp.) to ptr jest NULL, free(NULL) będzie
    nieszkodliwe, to i tak można.

  • 44. Data: 2017-04-29 09:42:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 07:36:06 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Drzewo.

    Przykład poproszę, coby nie pozostać na domysłach.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2017-04-29 10:03:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 09:42:11 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Przykład poproszę, coby nie pozostać na domysłach.

    Może inaczej, zaproponuj wydajniejsze rozwiązanie bez goto dla
    przypadku omawianego tutaj:

  • 46. Data: 2017-04-29 10:18:27
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 09:42:11 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Przykład poproszę, coby nie

    A ja poproszę o Porsche. Może być model redakcyjny sterowany radiowo.
    Coby nie.

  • 47. Data: 2017-04-29 10:59:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 10:03:15 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Może inaczej, zaproponuj wydajniejsze rozwiązanie bez goto dla
    > przypadku omawianego tutaj:
    > http://www.cprogramming.com/tutorial/goto.html

    Przecież już napisałem jak to zrobić. Co do wydajności: mit. Jeżeli
    chcesz mieć szybko to piszesz w Asemblerze, jeżeli dobrze to w
    czymkolwiek byle nie Asembler. Wydajność nie zależy od zysku 1% "bo
    goto jest szybsze". Wydajność osiąga się algorytmem O(N^2.4) zamiast
    O(N^3).

    Anyway, choć prawdopodobnie tego nie zrozumiesz, to mogłoby być tak:

    double GetData (const char* name){
    int returnedValue = NAN;
    FILE *file = Open(name) ;
    Buffer *buffer = AllocateBuffer();
    if ( file && buffer)
    {
    returnedValue =.....
    }

    Close(file);
    FreeBuffer(buffer);
    return returnedValue;
    }

    I to działa. Bo to na Close i na FreeBuffer spada odpowiedzialność za
    poprawne obsłuzenie sytuacji gdy nie trzeba zwalniać zasobu. A
    dowiadują się o tym, bo dostają NULL.

    Proste. Skuteczne. Niemal RAII, tyle że w zwykłym C.

    Jedyne co tracimy to czas na próbę alokacji bufora gdy już file było
    NULL. Ale to sytuacja wyjątkowa i można to zaakceptować. Ewentualnie
    dodać jeszcze jedno if oraz Buffer* buffer = NULL;

  • 48. Data: 2017-04-29 11:00:18
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Apr 2017 10:18:27 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > A ja poproszę o Porsche. Może być model redakcyjny sterowany
    radiowo.

    REDUKCYJNY

  • 49. Data: 2017-04-29 11:53:46
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-04-25 22:16, ToMasz wrote:
> [...]
    > uciążliwe staje się odgadywanie co chciałem zrobić wczoraj i dlaczego to
    > tak zapisałem. kiedyś cośtam robiłem w basicu i może to właśnie
    > pokutuje, bo brakuje mi "goto"
    > tak czy owak, wieki temu podczas edukacji miałem jakieś podstawy c++ i
    > edytor, środowisko programistyczne umożliwiało lepsze ogarnięcie
    > programu. nie pamiętam ale jakieś kolorki były.... Teraz jak mi braknie
    > średnika na końcu lini to mam pierdylion błędów - żaden nie wspomina o
    > średniku. czy jest jakis inny niż ten arduinowy edytor w którym można

    Odpuściłbym arduino - tylko złe nawyki utrwali.

  • 50. Data: 2017-04-29 11:58:03
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-04-27 07:44, Marek wrote:
    > Czy to nie.Ty rok temu, moją identyczn sugestię innemu użytkownikowi
    > skomentowałeś "... i będzie musiał rozwiązywać setki nowych problemów,
    > których w Arduino nie ma."? :)

    Wielu próbuje przysłonić brak własnych umiejętności dowodząc wyższość
    arduino nad C. Niestety ich argumentacja jest wywodzona właśnie z braku
    umiejetności.