  • 91. Data: 2017-05-03 16:41:12
    Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.05.2017 o 15:55, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości

    > Wszędzie tak masz.
    > Na szybko, więc mało eleganckie i ze znienawidzonym GOTO, ale prościej
    > się nie da:
    > 10 a$=INKEY$: REM w różnych dialektach jest to bardzo różnie
    > 20 PRINT a$;: GOTO 10

    tyle że to mi wygląda na program z zx specrtum. a przy okazji, czy
    dałoby się pisać programy w basicu na arduino?
    ToMasz

  • 92. Data: 2017-05-03 19:18:41
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-05-03 14:03, ToMasz wrote:
> [...]
    > Bogu że 2 to 49, 3 to 50, więc szybko problem "obszedłem", ale nie
    > rozwiązałem. nie wiem dlaczego arduino tak "robi"

    Arduino czyli co?
    Przecież to jakiś AVR - z całą pewnością robi co mu kompilator kazał.

  • 93. Data: 2017-05-03 20:10:42
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 03 May 2017 16:41:12 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > dałoby się pisać programy w basicu na arduino?

    Bascom?

  • 94. Data: 2017-05-04 08:21:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >I często to robię na XP - działa bardzo ładnie. Choć ja staram się
    >używać QB64 (są wersje 32 i 64), tylko muszę rozpracować problem, że
    >liczba w okolicach 2^24, przy permamentnym dodawaniu +1, nagle
    >przestaje rosnąć i nie wyrzuca błędu.

    Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?

    >W98 miał to już chyba na pokładzie. Nie pamiętam, czy nie miał tego
    >również NT4, ale nawet jeśli nie (dawno już nie używam, ale postawić
    >bez problemu dam radę), wiem, że w XP musiałem dogrywać, co nie było
    >problemem, bo w necie znajduje się to chyba szybciej, niż o gołych
    >babach.

    Byly jeszcze skryptowe java i basic, jscript i ... wscript ?

    J.

  • 95. Data: 2017-05-04 08:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    >Albo coś takiego:
    >a = 200.0;
    >b = 200.0;
    >if (a + b == 400.0) ...
    >else...

    To mi przypomnialo przyklad z PL/1, nie pamietam dokladnie cos typu

    I=1 ;
    IF (I=1) THEN ...

    i ... nie wykonuje sie.

    Tlumaczenie bylo zawile - poniewaz I nie zadeklarowano, to przyjmuje
    typ integer.
    Ale 1 to typ float.
    Przy podstawieniu zamieniamy float na integer.
    Ale przy porownaniu zamieniamy oba typy na jakis tam jeden wspolny,
    czyli robimy dwie konwersje ... i juz nie jest rowno.

    Przyklad z jakiejs ksiazki Bieleckiego.

    J.

  • 96. Data: 2017-05-04 14:12:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Bascom?

    No, dokładnie. Składnia niemal identyczna.
    Zresztą, co się zaprogramuje, to się użyje, choćby Malbolge, czy Brainfuck,
    bądź jakiś inny ezoteryk.
    Albo zwykły BASIC, co komu wygodniej.

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 97. Data: 2017-05-04 14:22:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?

    Pojęcia nie mam, czemu QB64 tak się zachowuje.

    (QBASIC)

    > Byly jeszcze skryptowe java i basic, jscript i ... wscript ?

    Był, a jakże! Tylko, że nie razem z instalką, a dokładał się w WU. Ale WU
    dla NT4 nie tyle może wyłączono, ile spieprzono i tak, jak system widzi
    stronę (jak sprawdzałem, tak było, na maszynie wirtualnej), tak kontrolka WU
    ładuje się z którejś wyższej wersji chyba i potem nie chce pokazać się WU
    dla NT4, rozumiem, że już się poprawek nie pisze, ale to, co powstało, to
    znów chyba nie zajmuje aż tyle miejsca, a nie wszędzie da się pójść wyżej.
    JScript był chyba jakiś szczątkowy, a w SP6, była okrojona wersja DirectX 6,
    dzięki czemu chodziły niektóre gry. Niektórzy manipulowali w Rejestrze,
    udając wyższy numer DX i im więcej jeszcze gier chodziło. Java... Chyba
    wchodziła z WU. BASIC... Nie pomnę.

  • 98. Data: 2017-05-04 15:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Pojęcia nie mam, czemu QB64 tak się zachowuje.

    A zmienna jest jakiego typu ?

    Jesli dobrze czytam, to on kompiluje do C, moze da sie podejrzec.

    Albo
    http://www.qb64.net/wiki/index.php/DIM
    zadeklaruj wyraznie jako Double, Long, czy _FLOAT

    Jesli dobrze czytam - zmienna bez przyrostka bedzie domyslnie Single -
    i masz odpowiedz.

    J.

  • 99. Data: 2017-05-04 20:55:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > A zmienna jest jakiego typu ?

    To zależy od sposobu wywołania, jeśli wcześniej nie nastąpiłą jawna
    deklaracja, to pojedynczej precyzji, czyli normalna. Mnie nawet nie o to
    chodzi, że przestaje dalej liczyć. Stan taki jednak uważam za błędny i
    program powinien się w jakikolwiek sposób wyburaczyć, czy to komunikatem,
    czy z błędem wykonania, nic, cisza i zmienna, która stała się stałą. (ale
    słowa zagrały) :)

    > Jesli dobrze czytam, to on kompiluje do C, moze da sie podejrzec.

    W każdym razie jest masa źródeł w C.

    > Albo
    > http://www.qb64.net/wiki/index.php/DIM
    > zadeklaruj wyraznie jako Double, Long, czy _FLOAT

    Spróbuję, jak najbardziej, albowiem nie zamierzam tego zostawić przynajmniej
    bez zbadania. Spróbuję wszystkich deklaracji, przynajmniej wykorzystam jakoś
    rozrzutność kompilatora i szybkość systemu, zaniedbując (z konieczności)
    ściślejsze pisanie programu. Jak któraś ruszy, to może zostanę?

    > Jesli dobrze czytam - zmienna bez przyrostka bedzie domyslnie Single - i
    > masz odpowiedz.

    Zadanie by się zmieściło z pojedyńczą precyzją, a nawet stałoprzecinkową
    (-32768 - 32767 OIDP, jakby się dało unsigned, to jeszcze lepiej, ale nie
    wiem, czy kompilator to umożliwi). Martwi mnie raczej to, że powyżej pewnej
    wartości licznik się zatrzymuje i mimo dostawania kolejnych wartości do
    dodania, licznik stoi i nie sygnalizuje błędów, a przecież sygnalizacja nie
    została wyłączona, jak przekroczę zakres, to błąd jak najbardziej,
    wyskakuje. Oby nie był to problem z podziałem cecha/mantysa (bo wtedy jawnie
    będę musiał posiłkować się jakimś nieekonomicznym trybem, kiedy normalnie
    nie powinno to być potrzebne)... ale nie będę rozkminiać teraz, dziwnie się
    dziś czuję (pijany bez kropli alkoholu), nie mam siły myśleć. Może w nocy,
    jak się trochę rozkręcam...?
    A rozkminić chcę, 5 MB na sekundę, to żaden problem dla QB64, może MP3 po
    swojemu zrobię? :))