    From: kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auto na sprężone powietrze
    Date: Tue, 29 May 2012 16:50:30 +0100

    On 29/05/2012 02:28, kogutek wrote:

    > Nieprawda. W warunkach domowych można bez problemu dwoma sprężarkami od
    > lodówki zrobić 1000 atmosfer. parametrem opisującym sprężarkę nie jest
    > ciśnienie jakie daje a spręż. tak dziwnie dla niektórych nazywa się ten
    > parametr. W lodówkowej dochodzi on do trzydziestu pięciu. Spręż to nic innego
    > jak określenie ile razy sprężarka podbije ciśnienie na dolocie. Jak jedną
    > sprężarką lodówkową nabić zbiornik do trzydziestu pięciu atmosfer i
    > doprowadzić powietrze o takim ciśnieniu do dolotu drugiej to ona podbije go
> [...]

    Wcale nie trzeba tego robić, wystarczy że butla będzie nabita raz w
    fabryce. Podłączasz ją do silnika, a do "wydechu" takiego silnika druga
    butlę, tym razem pustą. Sprężone powietrze napełni butlę pustą, po czym
    komputer przełączy automatycznie butle zamieniając je miejscami
    (wystarczy prosty elektrozawór i kilka rurek miedzianych od bojlera).

    Tylko oczywiście to nie wejdzie do produkcji, bo koncerny wykupiły
    patenty i zamknęły w drugiej szufladzie od góry po prawej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net