  • 51. Data: 2012-08-21 23:46:45
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 23:16:02 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > http://tinyurl.com/7qkuwy2
    > http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:PL-Mo
    torways-pl.svg&filetimestamp=20120503110642

    No to zobacz - teraz mamy jakies 1800km.
    w 2009 bylo ok 1400km.
    w 2004 ok 700km.

    Owszem, przez te 3 lata przybylo bezwzglednie duzo, ale przez zaprzeszla
    5-latke dlugosc sie podwoila, a potem przybylo tylko 30% :-)

    Poza tym mamy 18 tys km drog krajowych, to ile na razie zrobilismy - 10% ?

    J.

  • 52. Data: 2012-08-21 23:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 23:00:18 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Do czego porównujesz?

    > A gdzie Ci się to wyklucza?

    Drogo, drogo, ale korzystaja. Czyli cena jest bardzo dobra - rynkowa :-)

    A na Maledivach lepiej niz w Egipcie ?

    J.

  • 53. Data: 2012-08-22 00:14:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 17:45:03 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No nie wiem, ja od 10 lat nie widziałem nic nowego w okolicach - i tak aż do
    > Euro właśnie.

    Ja tam narzekac nie moge.
    A4 .. najpierw zrobili do Opola i dalej. Potem zbudowali od nowa do
    Legnicy. Potem przedluzyli do Gliwic, i Katowic. A w koncu do Zgorzelca.
    I trwalo to z 10 lat, a tylko ten ostatni odcinek byl "ostatnio".

    Na DK8 - obwodnica Sycowa to juz nie pamietam kiedy, obwodnica Klodzka tez
    dawno, obwodnica Olesnicy w 2006 oddana, odcinki do Belchatowa remontowano
    na na przestrzeni lat, a teraz "tylko" AOW.
    A innych odcinkow nie zrobili i nie robia :-(
    No, nie przesadzam - dwa robia.

    DK5 ... obwodnica Trzebnicy tez juz stara. A innych postepow nie ma.
    35 do Walbrzycha ... tylko o tyle sie polepszylo co AOW poprawila.
    94 tez dawno bez zmian.

    W samym miescie dokonczono obwodnice srodmiejska. Ale ja juz chyba z 15 lat
    robia, i odcinkami oddaja.

    Wiec na mnie ostatnie 3 lata nie robia tak wielkiego wrazenia :-)

    J.

  • 54. Data: 2012-08-22 10:02:58
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F pisze:

    > Najwyrazniej powinno.

    > Jak widac 3 czy 4, ale na wjazdowych tylko czekasz na zamkniecie
    > szlabanu, naciskasz przycisk, odbierasz bilet i ruszasz dalej.
    >
    > Nie musisz wygrzebywac portfela, odliczac kwoty, odbierac reszty ..

    nie szkodzi. Za to trzeba podjechac precyzyjnie (bo inaczej nie
    siegniesz)przed 'automat'. Znależc własciwy przyciśk (zeby nie było zbyt
    latwo są tam trzy.. ;) ), poczekać aż ów raczy zadziałac (kilka sek nic
    nie robi... ), wydłubac małym palcem (duzy sie nie miesci ;) ) spod
    przykrywki bilet.... iiiii juz! woila!gotowe!

    > pasem awaryjnym ? :-)
    >
    > poza tym mozna rozbudowac prawy pas przed bramkami ... nie, wystarczy 4
    > km wczesniej rozdzielic pasy na via auto i reszte holoty, ile to - 200
    > slupkow przykleic, albo ciagla linie wymalowac i policjantow zaprosic :-)

    i co? ja to mam zrobić, czy ci co chcą ode mnie forse.... ? ;) ;)

    --
    pozdrawiam
    michał

  • 55. Data: 2012-08-22 10:07:10
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Dawno nie jechałem na południe ale gdy jechałem (2 lata temu) to miałem
    > winietki: czeskie, słowackie, austryjackie - wiec nie ma co porównywać
    > do naszych kolejek na bramkach :-) - tym bardziej Szwecja i Niemcy :-).
    Pokazuje ze w normalnych (czytaj przyjaznych obywatelowi a nie
    opresyjnych) państwach można to zrobić jakos inaczej a nie wybierając
    najdroższy i najmniej sprawny sposób poboru opłat- czyli bramki.

    michał

  • 56. Data: 2012-08-22 10:10:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MichałG,

    Wednesday, August 22, 2012, 10:07:10 AM, you wrote:

    [...]

    > Pokazuje ze w normalnych (czytaj przyjaznych obywatelowi a nie
    > opresyjnych) państwach można to zrobić jakos inaczej a nie wybierając
    > najdroższy i najmniej sprawny sposób poboru opłat- czyli bramki.

    Ależ miały być winiety - Ty chyba za młody jesteś, żeby ówczesne
    wrzaski pamiętać...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2012-08-22 10:20:13
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ależ miały być winiety - Ty chyba za młody jesteś, żeby ówczesne

    to dlaczego nie ma? Dobrze pamiętam Pola-Winietu....

  • 58. Data: 2012-08-22 10:22:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 21-08-2012 o 23:00:18 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Do czego porównujesz?

    Wg mnie, jeśli jest rosnący popyt na towar/usługę i nie jest to
    towar/usługa "pierwszej potrzeby" - to cena jest skalkulowana prawidłowo -
    czy mogła by być nizsza? - pewnie, że tak, ale w biznesie, zwłaszcza
    prywatnym nie ma miejsca na działalność charytatywną.

    > Mówisz, że to ci sami co narzekają?

    Nie mam wsród znajomych/sąsiadów żadnego który by powiedział, że dobrze mu
    się powodzi, mimo, że sporo z nich ma własne domy, przeważanie dwa
    samochody, odchowane dzieci i wolne soboty. Myślę, że to właśnie ta grupa
    społeczna jeździ na wczasy za granicę.

> [...]
    > Inna sprawa, że tak jest tylko dzięki nim samym - gdyby się dobrze
    > zakręcili, to mieliby i Maledivy w cenie Egiptu.

    Mam znajomego (student) - pracuje na umowie śmieciowej (zlecenie) jako
    "informatyk" za 2000 netto, ale dodatkowo w każdy weekend dorabia na
    "naprawach komputerów" dodatkowe 500-1000.
    Miesięcznie spokojnie dodaje sobie do umowy zlecenie dodatkowe 2000-3500
    PLN. Jasne, że robi to kosztem czasu wolnego - ale nie będzie tak robił
    wiecznie, gdy ma możliwość - dorabia. Większość na jego miejscu siada
    przed telewizorem i biadoli:"na złodzieja prywaciarza", na PO/PIS, sejm,
    koścół itp.

    > Jak postoisz 40 min na bramce, to nie ma szans.

    W tym roku na przejechane do tej pory 35kkm (w tym z 12kkm autostrady)
    stałem tak (lub dłużej) może ze 2-3 razy - czy to dużo?

    TG

  • 59. Data: 2012-08-22 10:37:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    >to dlaczego nie ma? Dobrze pamiętam Pola-Winietu....

    Bo Pol chcial byc zbyt pazerny, a Ty byles za glupi i przestales na
    niego glosowac :-)

    Pol sobie wymyslil winiety na wszystkie drogi, platne od razu, a
    autostrady mialy byc dopiero budowane.
    Pozniej pomysl lagodzono, ale wyborcy juz nie chcieli na niego
    glosowac.

    A w budzecie ciagle byla dziura, wiec przeszli na system prywatnych
    autostrad, a wtedy nie ma sily - musza byc bramki.

    Potem sie dolozyly unijne przepisy, i znow mamy bramki ..

    Wersja spiskowa zas ... bo Kulczyk byl madrzejszy niz wszyscy nasi
    politycy razem wzieci. Wiedzal jak sie to rozwinie i wiedzial jak na
    tym zarobic :-)
    A moze ich obrazam, moze niektorzy politycy tez byli madrzy i teraz
    czerpia zyski :-)

    J.

  • 60. Data: 2012-08-22 10:41:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F pisze:

> [...]
    >sek nic nie robi... ), wydłubac małym palcem (duzy sie nie miesci
    >;) ) spod przykrywki bilet.... iiiii juz! woila!gotowe!

    Tak czy inaczej - sporo szybciej. No i efekt taki ze jak wyjazdowych
    jest 9, to wjazdowych 4 moze najzupelniej wystarczyc i nie ma sensu
    wiecej :-)

    > pasem awaryjnym ? :-)

    >i co? ja to mam zrobić, czy ci co chcą ode mnie forse.... ? ;) ;)

    Jeszcze na trafilem w taki korek, ale byc moze nie ma takiej potrzeby.

    J.