  • 11. Data: 2009-04-13 06:05:17
    Temat: Re: banalna sprawa... beznadziejna sprawa...
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:72e9.000000e2.49e26363@newsgate.onet.pl...
    > Witajcie,

    (...)

    > Nowo zlozony komputer nie dziala u czlowieka w domu na jego wiekowym
    > kineskopowym monitorze.
    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Karty graficznej. Miałem stary 17" monitor Acera, w którym z niewiadomych
    przyczyn przepalał się jakiś element po podłączeniu dowolnej karty
    graficznej nVidii. Z kartami ATI działał bez zarzutu.

    > pozdrawiam,
    > Kuba

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 12. Data: 2009-04-13 07:41:10
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    b...@i...pl pisze:
    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Moim zdaniem problem leży w samym monitorze, który:

    - nie potrafi wyświetlić tak wysokiej rozdzielczości
    - nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru
    - nie radzi sobie z odświeżaniem powyżej 60 hz

    Powyższe przypuszczenia opieram na próbach podłączania starych monitorów
    do znacznie nowszych w stosunku do nich kart graficznych i wynikających
    z tego jaj wszelkiego rodzaju;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 13. Data: 2009-04-13 08:33:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@i...pl napisał(a):

    [...]

    Czyli jest tak, jesli dobrze zrozumialem:

    Nowy komputer po po doinstalowaniu czegos do Windowsa zachowuje sie tak
    jakby monitor nie zostal podlaczony. Tak sie dzieje tylko w przypadku
    podlaczenia starego 14" monitora. Kiedy podlaczy sie nowszy monitor
    problem nie wystepuje?

    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Monitora, który nie obsługuje P&P, karty grafiki i/lub systemowych
    sterownikow do karty grafiki. A konkretnie może to być problem zwiazany
    z niekompatybilnoscia karty z monitorem, ktorym wydaje sie byc jakis
    stary VGA (nie SVGA). Rozwiązaniem może być odłączenie pin 12 we wtyku.

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 14. Data: 2009-04-13 08:57:57
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@W...o2.pl>

    Tomaszek pisze:

    > - nie potrafi wyświetlić 32 bitowego koloru

    Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia. 32
    bitowy kolor można było sobie wyświetlić przy już pomocy karty Virge,
    kiedy takie 14 calowe wynalazki były bardzo na czasie.

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo

  • 15. Data: 2009-04-13 09:16:21
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BrunoN Bluthgeld"
    >Wow, nie wiedziałem, że baniaki VGA mogą mieć takie ograniczenia.

    Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
    takiego jak "32-bitowy kolor".

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ >Sam jesteś żałosny, naprawdę.
    \ K...@e...eu.org / przynajmniej mam ambitna ksywe.

  • 16. Data: 2009-04-13 10:34:46
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > Oczywiście, że nie mają. Sygnał VGA jest analogowy, więc nie masz czegoś
    > takiego jak "32-bitowy kolor".

    Ty sobie poczytałeś jedną, drugą, trzecią mądrą specyfikację standardu
    VGA, a ja spotkałem się z problemem od strony praktycznej przynajmniej
    na dwóch monitorach ( Samtron i Tyco, czy Teco;) ) Po przejściu z
    HighColor ( 16 bit )na TrueColor 32 bit ( po przestawieniu w systemie
    Windows 98 ) zaczynały się cyrki:

    - wyłączenia i ponowne włączenia
    - wyłączenia całkowite
    - obraz na połowie ekranu mocno zniekształcony
    - pasy na całym ekranie

    Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej
    60 hz. Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i
    zobaczysz.Mnie nie interesuje co jest napisane w specyfikacjach, mnie
    interesuje jak to wygląda naprawdę;)

  • 17. Data: 2009-04-13 10:35:45
    Od: Artur Frydel <b...@b...dyndns.org>

    Dusha wrote:

    > Zbyt wysokiej rozdzielczości ustawionej?

    Bzdura.
    Przecież nawet komunikaty BIOS są niewidoczne.

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel | artur.frydel @ gmail.com
    In /dev/null no one can hear your scream

  • 18. Data: 2009-04-13 10:38:41
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    januszek pisze:
    Rozwiązaniem może być odłączenie pin 12 we wtyku.

    Pin 12 - I^(2)C data

    Mądrze prawisz:) To naprawdę może być to;)

  • 19. Data: 2009-04-13 10:39:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomaszek"
> [...]
    >
    >- wyłączenia i ponowne włączenia
    >- wyłączenia całkowite
    >- obraz na połowie ekranu mocno zniekształcony

    Sorry, ale to nie ma prawa być wina monitora związana z "32-bitowym
    koloerm". Po prostu na wejściu nie ma czegoś takiego jak 32-bitowy
    kolor. Może miałeś jakąś felerną kartę, która w tym trybie generowała
    zły sygnał.

    >Sprawa odświeżania: większość tych starych monitorów nie chodzi powyżej
    >60 hz.

    A co to ma wspólnego z głębią koloru?

    >Weź naprawdę stary monitor wyposażony w kabelek VGA i
    >zobaczysz.

    W normalnym systemie zobaczę działający monitor. W systemie, który
    potrzebuje "sterowników do monitora" możliwe, że nic nie zobaczę.

    --
    Kruk@ -\ | Ja się tu chyba powieszę - pomyślał. Nie
    }-> epsilon.eu.org | wpadło mu do głowy że wobec braku ciążenia

  • 20. Data: 2009-04-13 10:41:53
    Od: Artur Frydel <b...@b...dyndns.org>

    b...@i...pl wrote:

    > Ktos ma jakis pomysl czego to moze byc wina... ?

    Problem faktycznie bardzo ciekawy.
    Monitor przy starcie sie wzbudza, czy tkwi caly czas w stanie uspienia?
    Zasilanie ma podane z tego samego gniazdka? Uziemienie w gniazdkach jest?
    Moze cos w biosie tej nowej plyty nie tak..? Kolejnosc kart graficznych?
    Przywracales defaultowe ustawienia dla bios?