  • 1. Data: 2019-07-13 20:06:28
    Temat: Re: "biedny" laptop z Mintem zamiast w10
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Chciałeś się podzielić z nami jakimiś wieściami, przemyśleniami?
    Czy zadałeś pytanie?
    Bo nie wiem jak rozumieć twój post...

  • 2. Data: 2019-07-13 23:19:56
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 19-07-13 20:06, Szyk Cech wrote:
    > Chciałeś się podzielić z nami jakimiś wieściami, przemyśleniami?
    > Czy zadałeś pytanie?
    > Bo nie wiem jak rozumieć twój post...

    Chce... skonsultowac! Bo moze czegos nie rozumiem?
    A ciezko tu zrozumiec sytuacje na "rynku" w dziedzinie systemow
    operacyjnych. Mamy to JEDNA WIEEEELKA zarloczna korporacje i jako jej
    KONKURENCJE: darmowe dystrybucje Linuksa przygotowywane przez rzesze
    woluntariuszy pracujacyh za darmo!
    Wiekszosc dystrybucji Linuksa dziala lepiej niz Windowz,
    Windowz kosztuje duzo kasy a Linuksy sa za darmo.
    Jakiez to LOGICZNE! Nieprawdaz? ;)

  • 3. Data: 2019-07-14 00:04:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 23:19:56 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):

    > Bo moze czegos nie rozumiem?

    Analiz i wyjaśnień jest sporo. Czytaj Quora Digest, jest tam sporo. W
    skrócie, historia i marketing.
    I przestań kodować w 7 bitach :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-07-14 02:36:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yerine Ictimai" qgdhtm$cj2$...@d...me

    > KONKURENCJE: darmowe dystrybucje Linuksa przygotowywane przez rzesze

    W10 można mieć legalnie za darmo.
    Kiedyś polskie państwo (ZUS z płatnikiem
    chociażby) zmuszało do Win.
    Teraz zostały przyzwyczajenia.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-07-14 07:25:22
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    W dniu 13.07.2019 o 23:19, Yerine Ictimai pisze:
    > Mamy to JEDNA WIEEEELKA zarloczna korporacje i jako jej KONKURENCJE:
    > darmowe dystrybucje Linuksa przygotowywane przez rzesze woluntariuszy
    > pracujacyh za darmo!

    To mit, że Linuxa ludzie robią za darmo:
    1) oni pracują w korporacjach (tyle że mniejszych niż M$)
    2) muszą z czegoś żyć
    3) mają dużą wiedzę, więc nie zgodzą się na pracę za darmo lub za grosze
    4) jak obserwuję ludzi którzy robią dla innych coś za darmo (gdy jest to
    znaczący wysiłek), to dochodzę do wniosku, że szybko im zdrowie wysiada.
    Moim zdaniem wynika to z tego, że NOL-e za to karają.

  • 6. Data: 2019-07-14 08:50:33
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Szyk Cech <s...@s...pl> ??????? ? ?????????:

    > To mit, że Linuxa ludzie robią za darmo:
    > 1) oni pracują w korporacjach (tyle że mniejszych niż M$)

    Powiedz wiec, dlaczego Linuks jest darmowy?

    Jest po prostu dobry system kumulowania drobnych poprawek kodu,
    jednostkowo patrzac to jest drobiazg, efekt uboczny pracy dla firmy,
    ale jest tego taka MASA, ze rozwija sie jako doskonaly propdukt.

    Podobnie jak Wikipedia dziala.

    > 2) muszą z czegoś żyć
    > 3) mają dużą wiedzę, więc nie zgodzą się na pracę za darmo lub za grosze

    Moze juz maja duzo kasy i teraz szukaja czegos innego: np. chca
    sobie zrobic "nazwisko", albo maja takie hobby?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 7. Data: 2019-07-14 09:31:44
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 14.07.2019 08:50, Yerine Ictimai wrote:
    > Szyk Cech <s...@s...pl> ??????? ? ?????????:

    > Powiedz wiec, dlaczego Linuks jest darmowy?

    a kto powiedział, że jest darmowy? koszty są inaczej rozlokowane. to, że
    możesz za darmo ściągnąć nie oznacza, że jest darmowy. korporacje płacom
    programistom za rozwój kodu linuxa i równolegle funkcjonuje obszar,
    gdzie zwykły kowalski może nanieść poprawkę i nikt mu nie zapłaci za to.
    kupując komercyjnego linuxa kupujesz też wsparcie techniczne. jak coś
    się wysypie to zazwyczaj wsparcie staje na głowie, aby rozwiązać
    problem. i tu też funkcjonuje obszar alternatywny: fora. możesz opisać
    tam swój problem, może ktoś pomoże, może nie, może w końcu będzie trzeba
    zapłacić komuś, kto się zna za pomoc. to, że w niektórych miastach nie
    zapłacisz za komunikację miejską nie oznacza, że jest ona darmowa w
    ogólności. ty nie zapłacisz, ale płaci za to ktoś inny.

    pozdrawiam
    geos

  • 8. Data: 2019-07-14 10:48:05
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 13 Jul 2019 23:19:56 +0200, Yerine Ictimai wrote:

    > A ciezko tu zrozumiec sytuacje na "rynku" w dziedzinie systemow
    > operacyjnych. Mamy to JEDNA WIEEEELKA zarloczna korporacje i jako jej
    > KONKURENCJE: darmowe dystrybucje Linuksa przygotowywane przez rzesze

    Dla ścisłości: mamy DWIE WIEEEEELKIE i żarłoczne korpo od systemów
    operacyjnych

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 9. Data: 2019-07-14 12:20:36
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-14 o 08:50, Yerine Ictimai pisze:

    > Powiedz wiec, dlaczego Linuks jest darmowy?

    Bo pasuje to firmom które go tworzą.

    > Jest po prostu dobry system kumulowania drobnych poprawek kodu,
    > jednostkowo patrzac to jest drobiazg, efekt uboczny pracy dla firmy,
    > ale jest tego taka MASA, ze rozwija sie jako doskonaly propdukt.

    Który to produkt firma sprzedaje na innych rynkach.

    > Podobnie jak Wikipedia dziala.

    Pamiętam jak kretyni zachłystywali się darmowymi usługami od Google.
    Dzisiaj nawet oni wiedzą jak się za nie płaci.
    A ty już wiesz?

    > Moze juz maja duzo kasy i teraz szukaja czegos innego: np. chca
    > sobie zrobic "nazwisko", albo maja takie hobby?

    Jesteś w błędzie. Linus Torvalds nie pracuje za darmo, nazwisko
    też już sobie wyrobił.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-07-14 12:35:07
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Roman Tyczka <n...@b...no> ??????? ? ?????????:

    > Dla ścisłości: mamy DWIE WIEEEEELKIE i żarłoczne korpo od systemów
    > operacyjnych

    Ale w dziedzinie systemow operacyjnych dla PC to raczej tylko MS
    liczy sie, iOS to raczej margines (jedynie w USA ma moze jakis udzial)

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/