  • 11. Data: 2019-07-14 16:20:39
    Temat: Re: "biedny" laptop z Mintem zamiast w10
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    geos <g...@S...autograf.pl> ??????? ? ?????????:

    > możesz za darmo ściągnąć nie oznacza, że jest darmowy. korporacje płacom
    > programistom za rozwój kodu linuxa i równolegle funkcjonuje obszar,
    > gdzie zwykły kowalski może nanieść poprawkę i nikt mu nie zapłaci za to.

    Biorac udzial w wielu dyskusjach na forach zwiazanych z rozwojem
    softu open source, widze ze jakos po czesci przynajmniej,
    wiele ludzi jednak robi to jako amatorzy/hobbysci. Albo na przyklad
    sa to poczatkujacy programisci, zdolni absolwenci politechnik,
    chca w ten sposob stworzyc sobie dorobek aby zauwazyly go duze
    lub liczace sie firmy. Potem np. oswiadczaja jak to zaczynaja
    prace zarobkowa, przepraszaja ze musza sie teraz juz na niej
    skoncentrowac wylacznie

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 12. Data: 2019-07-14 18:41:26
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    W dniu 14.07.2019 o 16:20, Yerine Ictimai pisze:
    > Potem np. oswiadczaja jak to zaczynaja
    > prace zarobkowa, przepraszaja ze musza sie teraz juz na niej
    > skoncentrowac wylacznie

    To jest skrórwysyństwo, bo przynajmniej mogliby poświęcić jedno
    popołudnie w miesiącu by zmerdżować poprawki zgłoszone przez entuzjastów
    i użytkowników.

    Ja np. zgłosiłem w kwietniu poprawki do projektów:

    https://github.com/iamantony/qtcsv/pull/58
    https://github.com/bluetiger9/SmtpClient-for-Qt/pull
    /82

    Nic wielkiego - po prostu dodałem i ulepszyłem skrypty CMake do
    budowania tych bibliotek - zero reakcji: po prostu żenada...
    A moje poprawki są przyszłościowe, bo Qt6 nie będzie budowana przez
    QMake tylko właśnie przez CMake - więc akceptacja moich poprawek
    sprawiła by, że integracja z Qt6 była by prosta.

  • 13. Data: 2019-07-14 19:35:26
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Szyk Cech <s...@s...pl> ??????? ? ?????????:> W dniu

    > To jest skrórwysyństwo, bo przynajmniej mogliby poświęcić jedno
    > popołudnie w miesiącu by zmerdżować poprawki zgłoszone przez entuzjastów
    > i użytkowników.

    W Gitach nie ma mozliwosci aby merdzowali poprawki inni?

    W kernelu chyba jest, jest system podobny do Wikipedii,
    jak ktos wprowadzi bzdure to latwo to cofnac, co rzecz jasna jest
    pod kontrola rzeszy ludzi. (Tak przynajmniej bylo pare lat temu
    jak troche mnie aktywnie interesowalo.)

    A fenomen Wikipedii jest ciekawym zjawiskiem na temat doktoratu
    z socjologii. Jednak suma wysilkow dobrych ludzi znacznie przewaza
    nad np. zlosliwymi psotami

> [...]
    > QMake tylko właśnie przez CMake - więc akceptacja moich poprawek
    > sprawiła by, że integracja z Qt6 była by prosta.

    A widzisz jak to wciaga! Bez kasy

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 14. Data: 2019-07-14 22:15:23
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    W dniu 14.07.2019 o 19:35, Yerine Ictimai pisze:
    > W Gitach nie ma mozliwosci aby merdzowali poprawki inni?

    A Ty chciałbyś by ktoś wrzucał Ci co mu się podoba do głównej gałęzi
    projektu?!?

  • 15. Data: 2019-07-14 22:32:12
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Szyk Cech <s...@s...pl> ??????? ? ?????????:> W dniu

    > A Ty chciałbyś by ktoś wrzucał Ci co mu się podoba do głównej gałęzi
    > projektu?!?

    Jezeli jest system powszechnej kontroli, i "undo"...

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2019-07-14 22:44:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jul 2019 18:41:26 +0200, Szyk Cech wrote:

    > To jest skrórwysyństwo, bo przynajmniej mogliby poświęcić jedno
    > popołudnie w miesiącu by zmerdżować poprawki zgłoszone przez entuzjastów
    > i użytkowników.

    Zamiast okazać jakąkolwiek wdzięczność, że ktoś poświęcił czas i wysiłek
    na stworzenie użytecznego programu, marudzisz i narzekasz... Ładnie to
    tak?

    > A moje poprawki są przyszłościowe, bo Qt6 nie będzie budowana przez
    > QMake tylko właśnie przez CMake - więc akceptacja moich poprawek
    > sprawiła by, że integracja z Qt6 była by prosta.

    Skoro to takie przyszłościowe, a projekt faktycznie leży, to dlaczego nie
    sforkujesz pod inną nazwą aby nałożyć swoje ulepszenia, a następnie
    poświęcić jedno popołudnie w miesiącu na serwis? Autor już się wykazał i
    chce odpocząć. Teraz twoja kolej.

    Mateusz

  • 17. Data: 2019-07-14 23:45:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 14 Jul 2019 20:44:38 GMT, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > sforkujesz pod inną nazwą aby nałożyć swoje ulepszenia, a następnie
    > poświęcić jedno popołudnie w miesiącu na serwis? Autor już się wykazał i

    Dokładnie! I właśnie na tym polega open source, którego tak nie rozumie
    Szyk :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 18. Data: 2019-07-15 11:36:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Yerine Ictimai <i...@y...ru> wrote:

    > Wiekszosc dystrybucji Linuksa dziala lepiej niz Windowz,
    > Windowz kosztuje duzo kasy a Linuksy sa za darmo.

    Zależy od zastosowań. Jest natomiast pewna ciekawa grupa (choć nie wiem,
    czy jeszcze aktywna) do takich dyskusji: pl.comp.os.advocacy.

  • 19. Data: 2019-07-15 11:37:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Szyk Cech <s...@s...pl> wrote:

    > Moim zdaniem wynika to z tego, że NOL-e za to karają.

    Co kara?

  • 20. Data: 2019-07-15 14:08:18
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    q...@t...no1 (Queequeg) ??????? ? ?????????:> Yerine Ictimai
    <i...@y...ru> wrote:

    > Zależy od zastosowań. Jest natomiast pewna ciekawa grupa (choć nie wiem,
    > czy jeszcze aktywna) do takich dyskusji: pl.comp.os.advocacy.

    Tia, aktywna, ale przez to jedynie za zasypana masa jakiegos SPAMu ;)
    Ktory to SPAM mocno oniesmiela ludzi ktorzy ewentualnie
    chcieli by napisac cos na temat tam.

    Ale tu nie rzecz w tym aby udowadniac wyzszosc jednego
    systemu nad drugim, lecz raczej odwrotnie: pokazac ze oba sa dobre.
    Jak w temacie, wiele hasel marketingowych probuje zasugerowac,
    ze laptop z Mintem ZAMIAST Wina - to synonim BIEEEDY!
    Ale za te sama cene lepiej chyba zaplacic za lepszy SPRZET
    niz za Wino? Chocby dlatego, ze doinstalowac potem Win to
    kaszka z manna, a wymiana PROCESORA na szybszy w LAPTOPIE
    to w wiekszosci przypadkow po prostu nierealne!

    A kwestia wyboru laptopa przy zakupie to chyba zgodne z tematyka
    tejze grupy dyskusyjnej

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/