  • From: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    Subject: Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 24 Feb 2009 19:23:12 +0100

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:14:09 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > Zycze milego grania na integrze np: w Fallouta3 czy FarCry2
    > na karcie zintegrowanej ;) R4850 TOP jest w 1650x1080 (typowa
    > rozdzielczosc dla LCD 22") "na styk".

    Nie każdy gra.

    > Karta telewizyjna, wifi i dzwiekowka i juz koniec. To 3 PCI,
    > a wiekszosc nowych plyt ma 2 PCI 2.x

    Moja karta TV i muzyczna pracują w slotach PCIe. Znaczy piszesz lekko bez
    sensu, bo możesz sobie wybrać sprzęt na takie złącze jakie masz. Z USB
    włącznie.

    > Chocby to ze, nie zbiera tak wszystkich zaklocen EMI z komputera jak
    > uklady zintegrowane. Na integrach bardzo czesto to slysze - nie bez powodu
    > lepsze karty jak nowy Xonar sa ekranowane blacha.

    Większość akurat ekranowana nie jest. Xonar DX już nie jest ekranowany a
    gra czysto, u Audiotraka też bywa różnie.

    > To samo jest z radiem w
    > kartach wifi. Wnetrze komputera to jednak EM smietnik i to slychac
    > zwlaszcza na dzwiekowkach zintegrowanych. Nie mowiac juz ze EAX chocby 4.0
    > i sprzetowego OpenAL ciezko uswiadczyc na dzwiekowkach zintegrowanych.

    Co nie jest żadnym powodem do załamywania rąk. Xonar radzi sobie bez
    hardware z EAXem, w tym HD.

    > W grach zawsze to kilka FPS wiecej, bo przy wspolczesnych GPU z 800SPu
    > czesto waskim gardlem jest wlasnie CPU - nie ma powodow by obciazac go
    > dodatkowo ponad potrzebe obliczeniami audio.

    Przy współczesnych wielordzeniowych procesorach narzut na obróbkę dźwięku
    jest akurat pomijalny.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX