    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: bucząca obudowa
    Date: Sat, 26 Jul 2014 11:40:13 +0100

    On 16/07/2014 19:50, ww wrote:

    > Zwariuje zaraz ! Dyski HDD w obudowach revoltec silencer 2, SSD brzęczeć
    > chyba nie powinien, wentylator na procesorze zmieniony na silentiumpc
    > fera 2, zasilacz zmieniony na bequiet L8, więcej wentylatorów nie ma...
    > i buczy !

    Mniej wentylatorów wcale nie musi oznaczać ciszej. Z tej prostej
    przyczyny, że może być cieplej i wentylatory kręcą szybciej przez to i
    głośniej (przy wolnych obrotach nie zapewniają wystarczającej cyrkulacji).
    Jeśli problem stwarza dysk to przeważnie wyrokuje to jego rychły koniec.

    > Jak się coś położy na górze to tragedia, jak się nie położy to niewiele
    > lepiej. Poskręcałem dokładnie wszystko, wywaliłem zbędne blachy.
    > Zlikwidowałem efekt przelatującego helikoptera ale nadal buczenie jest
    > nieznośne.
    >
    > Ile kosztuje niewielka obudowa która NIE BUCZY ? Pewnie zaraz się okaże,
    > że 500 zł a kupowanie tańszej to proszenie się o buczenie...

    Nawet w tanich konstrukcjach da się uzyskać zadowalający efekt pod
    warunkiem, że jest przemyślana. ;D
    Pochwal się jaką "budę" masz teraz.

    Sam mam pasywnie chłodzony CPU i GPU w CM Gladiator 600 (kupiony w
    promocji za ~150zł bez PSU), ale w budzie są 3 duże, wolnoobrotowe
    wentylatory plus ten w zasilaczu. Nic się nie przegrzewa i nic nie
    chałasuje (nie żeby było bezgłośnie, ale jest cicho).
    --