    From: sn61 <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: chce uaktualnić BIOS - pomożecie?
    Date: Sat, 21 Mar 2009 18:05:46 +0100
    Sender: s...@7...adsl.inetia.pl

    halo napisał(a):
    > Witam grupowiczów,
    >
    > w jednym z komputerów w domu mam płyte główną Fujitsu-Siemens D1875-A31.
    > Muszę koniecznie uaktualnic BIOS
    > ale prawde mówiąc nigdy tego nie robiłem i trochę boję sie że uszkodzę coś.
    >
    > Na stronie producenta
    > http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downl
    oads.html jest najnowszy
> [...]
    > Port PS/2 (myszka)
    > Zestaw gniazd we/wy karty dźwiękowej
    > Złącze RJ45
    > S/PDIF (5.1 digital Audio) OUT / IN
    > 4 porty USB 2.0/1.1
    > 1 port 1394 IEEE
    >
    > Złącza I/O na płycie
    > 2 złącza USB 2.0 z możliwością podłączenia 4 dodatkowych portów USB 2.0
    > 1 złącze 1394 IEEE
    > Złącze wentylatorów: procesora/obudowy
    > 20-pinowe złącze zasilania ATX
    > 4-pinowe złącze zasilania ATX12V
    > Złącze przeznaczone do podłączenia sygnału wejściowego CD/AUX
    >
    > Format: Płyta ATX, wymiary: 30.5 cm x 22.4 cm

    Witam. Z tego co widzę to ten bios jest "najnowszy": FLASH BIOS UPDATE
    DISK (D1875) V5.00 R1.05 W dziale download znalazłem także instrukcje do
    tej płyty. Na stronie 25 jest rozdział BIOS update. Tłumacząc:
    1) Pobierz plik z najnowszym biosem na twój komputer
    2) Włóż pustą dyskietkę 1,44 MB do napędu
    3) Uruchom plik z pobranym biosem (zacznie się tworzyć dyskietka startowa)
    4) Dyskietka startowa jest utworzona. Pozostaw ją w napędzie
    5) Zrestartuj komputer (należy pamiętać aby w biosie stacja dyskietek
    była ustawina jako pierwszy napęd do bootowania)
    6) Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie

    Z tego co pamiętam sam uaktualniałem bios w podobnym modelu płyty.
    Postępowałem zgodnie z wyżej opisaną instrukcją i powiodło się. O ile
    minie pamięć nie myli to na końcu procesu uaktualniania pojawiał się
    komunikat wyciągnij dyskietkę a chwile później komputer się restartował
    i gotowe. Jednakże musisz pamiętać, że update biosu w przypadku zaniku
    napięcia lub innych złośliwych przypadków może się nie udać. Jednakże
    życzę powodzenia w uaktualnianiu. Pozdrawiam