  • 1. Data: 2009-03-20 16:08:14
    Temat: chce uaktualnić BIOS - pomożecie?
    Od: "halo" <x...@g...com>

    Witam grupowiczów,

    w jednym z komputerów w domu mam płyte główną Fujitsu-Siemens D1875-A31.
    Muszę koniecznie uaktualnic BIOS
    ale prawde mówiąc nigdy tego nie robiłem i trochę boję sie że uszkodzę coś.

    Na stronie producenta
    http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downl
    oads.html jest najnowszy
    BIOS (juz nie taki nowy) w kilku wersjach. Pordzcie mi proszę która metoda
    wg Was bedzie najłatwiejsza i najbezpieczniejsza do instalacji. Niestety nie
    jestem dostatecznie dobry w angielskim więc mogę źle przetłumaczyć i cos
    pomylić.
    Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś łopatologicznie wytłumaczył co i jak
    zrobic.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

    Dane płyty ponizej:
    Procesory
    Gniazdo mPGA 478 dla procesorów INTEL Pentium4/Celeron 800/ 533/400 MHz FSB
    Obsługuje Celerony D i Pentium 4 Prescott

    Płyta obsługuje wszystkie procesory socket 478 od 2GHz w górę.
    (FSB) 800/533/400 MHz

    Pamięć
    Dwa gniazda na DDR 400/333 (3200/2700) max 2GB RAM

    Sloty rozszerzeń
    5 x PCI
    1 x AGP (x8/x4)

    Obsługa dysków
    2kanał ATA133
    2 kanały SATA

    Karta dźwiękowa
    Zintegrowana 6-cio kanałaowa Sigmatel AC9758, SPDIF 5.1 IN / OUT, HW 3D
    Stereo Enhancement, SW Soundblaster Emulation

    Sieć LAN
    SiS964 / ADMtek ADM7001 Fast Ethernet Controller with 10/100 Mbit/s

    USB
    8 portów USB2.0 (4 wyprowadzone z tyłu + 4 do wyprowadzenia z płyty)

    Porty tylnego panelu I/O
    Port równoległy (Parallel)
    Port szeregowy (Serial)
    Port PS/2 (klawiatura)
    Port PS/2 (myszka)
    Zestaw gniazd we/wy karty dźwiękowej
    Złącze RJ45
    S/PDIF (5.1 digital Audio) OUT / IN
    4 porty USB 2.0/1.1
    1 port 1394 IEEE

    Złącza I/O na płycie
    2 złącza USB 2.0 z możliwością podłączenia 4 dodatkowych portów USB 2.0
    1 złącze 1394 IEEE
    Złącze wentylatorów: procesora/obudowy
    20-pinowe złącze zasilania ATX
    4-pinowe złącze zasilania ATX12V
    Złącze przeznaczone do podłączenia sygnału wejściowego CD/AUX

    Format: Płyta ATX, wymiary: 30.5 cm x 22.4 cm

  • 2. Data: 2009-03-20 16:21:28
    Temat: Re: chce uaktualnić BIOS - pomożecie?
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    A mozesz podac powod dla MUSZE?

  • 3. Data: 2009-03-20 16:24:05
    Od: Maciej Rogacki <m...@g...com>

    Witam
    Według informacji producenta jest taka oto informacja:

    1. Downloaden this file - Pobierz plik (to chyba proste)
    2. open a Burnig Software how can work with ISO (otwórz plik w
    programie do nagrywania Nero itp.)
    3. Generate a botable CD (Stwórz płytę bootowalną wydaje mi się że ten
    obraz jest juz bootowalny ale mogę się mylić. Jeśli tak to wystarczy
    tylko wypalić krążek )
    4. Resatrt your System wih this CD and follow the instructions on the
    Screen. (Uruchom ponownie komputer z tej płytki i postępuj zgodnie z
    informacjami na ekranie)

    Niestety nie wiem jakie wygląda dalszy przebieg upadetu tego akurat
    BIOSU ale wydaje mi się że nie powinien on być bardzo skomplikowany.
    Po za tym ja na stronie FS widzę tylko jedną wersje BIOSU
    Biosupdate FSC D1875 Version 5.00 R1.05 ? 01

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-20 19:01:07
    Od: "halo" <x...@g...com>

    ok,

    1) np. podczas instalacji systemu w momencie "ponownego uruchomienia"
    komputer się zawiesza, trzeba zresetować i dopiero wtedy instalacja idzie
    dalej,
    to samo jest juz z zainstalowanym systemem. Nie da się "uruchomić ponownie"
    bo sie komp zawiesza, trzeba normalnie wyłączyć i ponownie włączyć z
    przycisku na obudowie. Troche to irytujące jest np. podczs instalacji
    różnych programów

    2) 2 krótkie sygnały przy starcie komputera co może oznaczać błąd
    parzystości pamięci RAM. Wstawiałem już różne pamięci RAM, starsze , nowsze,
    szybsze, wolniejsze i efekt jest ten sam.
    Brałem też pod uwagę inne częśći: podłączałem inne dyski twarde,
    zasilacze - efekt wciąz ten sam.

    3) płyta była kupywana w sklepie jako nowa, w firmowym pudełku, z normalną
    gwarancją ale brakowało płytki ze sterownikami - dostałem spora zniżkę więc
    nie robiłem problemów bo wszystko jest w necie, Facet w sklepie mówił mi
    zebym uaktualnił BIOS

    ponieważ ja tego komputera nie używam, używa go moja siostra, zostawiłem to
    tak jak jest. Teraz musze niestety przeinstalować system więc chciałbym
    rozwiązac zagadkę takiego zachowania się komputera

  • 5. Data: 2009-03-20 19:10:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 20:01:07 +0100, halo napisał(a):

> [...]
    > nie robiłem problemów bo wszystko jest w necie, Facet w sklepie mówił mi

    BIOS IMO nic z tym zachowaniem płyty nie ma wspólnego. Czy płyta też
    kaprysi gdy instalujesz XP bez jakichkolwiek kart rozszerzeń (oprócz
    grafiki) na pokładzie? Czy płyta pracuje poprawnie pod jakimś linuksem
    live? Jeśli w jakimś przypadku nie, to zanoś do reklamacji.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-21 17:05:46
    Od: sn61 <s...@w...pl>

    halo napisał(a):
> [...]
    > 4-pinowe złącze zasilania ATX12V
    > Złącze przeznaczone do podłączenia sygnału wejściowego CD/AUX
    >
    > Format: Płyta ATX, wymiary: 30.5 cm x 22.4 cm

    Witam. Z tego co widzę to ten bios jest "najnowszy": FLASH BIOS UPDATE
    DISK (D1875) V5.00 R1.05 W dziale download znalazłem także instrukcje do
    tej płyty. Na stronie 25 jest rozdział BIOS update. Tłumacząc:
    1) Pobierz plik z najnowszym biosem na twój komputer
    2) Włóż pustą dyskietkę 1,44 MB do napędu
    3) Uruchom plik z pobranym biosem (zacznie się tworzyć dyskietka startowa)
    4) Dyskietka startowa jest utworzona. Pozostaw ją w napędzie
    5) Zrestartuj komputer (należy pamiętać aby w biosie stacja dyskietek
    była ustawina jako pierwszy napęd do bootowania)
    6) Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie

    Z tego co pamiętam sam uaktualniałem bios w podobnym modelu płyty.
    Postępowałem zgodnie z wyżej opisaną instrukcją i powiodło się. O ile
    minie pamięć nie myli to na końcu procesu uaktualniania pojawiał się
    komunikat wyciągnij dyskietkę a chwile później komputer się restartował
    i gotowe. Jednakże musisz pamiętać, że update biosu w przypadku zaniku
    napięcia lub innych złośliwych przypadków może się nie udać. Jednakże
    życzę powodzenia w uaktualnianiu. Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-23 09:12:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > inne cze?aei: pod??cza?em inne dyski twarde, zasilacze - efekt wci?z ten
    > sam.
    >
    > 3) p?yta by?a kupywana w sklepie jako nowa, w firmowym pude?ku, z
    > normaln? gwarancj? ale brakowa?o p?ytki ze sterownikami - dosta?em spora
    > zni?ke wiec nie robi?em problemów bo wszystko jest w necie, Facet w
    > sklepie mówi? mi zebym uaktualni? BIOS
    >
    > poniewa? ja tego komputera nie u?ywam, u?ywa go moja siostra, zostawi?em
    > to tak jak jest. Teraz musze niestety przeinstalowaae system wiec
    > chcia?bym rozwi?zac zagadke takiego zachowania sie komputera

    Gdy masz takie objawy, to zanim zrobisz update bios, zrób dokładny test
    RAM. Próba update BIOS przy błędach RAM może się skończyć bardzo
    nieciekawie.