    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 13 Mar 2017 21:46:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 03:09:24 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
    > jutro będę się widział z premierem Morawieckim :)
    > a ponieważ projekt samochodu elektrycznego
    > został przez szanowne grono zjechany to co
    > jakie mogą być alternatywy?
    > bo samochody elektryczne, Hyperloop, rakiety
    > już przez Elona są zajęte,
    > elektronika użytkowa Korea i Japończycy
    > medycyna USA
    > itd ...
    > jest jakaś dziedzina która się dopiero rozwija?

    Każda się rozwija. Za sto lat każda będzie bardziej rozwinięta niż dzisiaj. Powstaną
    nowe, najpierw jako ciekawostka, potem rozwiną się, często zupełnie gdzie indziej i
    dzięki zupełnie innym ludziom niż ci którzy to na początku wymyślili (jak np.
    destylacja ropy naftowej). I choćby ten Morawiecki był nie wiadomo jakim geniuszem i
    pozjadał wszystkie rozumy, to tego wszystkiego nie przewidzi. Bo on nie jest od
    przewidywania. On jest od tego żeby zwykli obywatele sobie przewidywali co tam chcą i
    żeby było im lepiej z tym przewidywaniem w Polsce niż gdzieś indziej. On nie ma mówić
    o jakichś elektrycznych samochodach, tylko o kłopotach przedsiębiorców z prawem
    podatkowym, z urzędami, ze ściganiem oszustów, z ochroną patentów, z tym wszystkim z
    czym mają problemy. On ma być jak ten Palikot: położyć na stole stos złych przepisów
    i krzyknąć że to wszystko będzie naprawiał kartka po kartce. A jeszcze lepiej nie on,
    tylko jego ludzie, którzy się na czymś znają. Bo ja naiwnie wierzę jednak że ten rząd
    jeszcze gdzieś po urzędach ma kilku ludzi którzy się na czymś znają. A Morawiecki ma
    ich odnaleźć i kazać im robić to co powinni robić. A jeśli tak jak w każdym innym
    polskim rządzie jednym po drugim, ci wszyscy ministrowie i urzędnicy zabiorą się do
    tej roboty na miesiąc przed nieuchronnie przegranymi wyborami, to niech chociaż
    powiedzą coś głupiego do kamery, pośmiejemy się.