  • 1. Data: 2016-05-09 22:18:15
    Temat: co zrobić z DAB
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    http://allegro.pl/show_item.php?item=6171675148

    No właśnie, po co to komu?
    Może ja o czymś nie wiem?

    Włodek

  • 2. Data: 2016-05-09 23:24:28
    Temat: Re: co zrobić z DAB
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 09.05.2016 o 22:18, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=6171675148
    >
    > No właśnie, po co to komu?
    > Może ja o czymś nie wiem?

    Za Wiki:
    "Digital Audio Broadcasting (DAB) - technologia pozwalająca nadawać
    programy radiowe w formie cyfrowej, używana w 21 krajach, głównie w
    Europie[1]. W Polsce korzysta z niej Polskie Radio, posługując się
    nowoczesną wersją standardu (DAB+). Do końca 2020 roku naziemne
    nadajniki cyfrowe Polskiego Radia mają pokryć swoim zasięgiem obszar
    całego kraju"

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2016-05-10 10:24:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >http://allegro.pl/show_item.php?item=6171675148
    >No właśnie, po co to komu?
    >Może ja o czymś nie wiem?

    Prawdopodobnie odbiera tez zwykle stacje FM.
    I wtedy jest tez fajnym tunerem ... no chyba, ze uszkodzenie obejmuje
    tez FM.

    Mozliwe, ze chetni nie wiedza, ze DAB w Polsce nie zadziala (trzeba
    DAB+), moze zbieraja sprzet na emigracje, albo po prostu nie doczytali
    ze to uszkodzone.
    Albo licza na to, ze naprawia.
    Zreszta jest tych oferentow raptem 3, czwarty dal 17 zl, i to jest imo
    dobra ocena wartosci. Reszta jeszcze mniej.

    Uszkodzone wcale byc nie musi ... ciekawe - nie wyszukuje stacji w UK
    czy w PL ?

    J.

  • 4. Data: 2016-05-10 10:45:10
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.05.2016 um 22:18 schrieb Włodzimierz Wojtiuk:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=6171675148
    >
    > No właśnie, po co to komu?
    > Może ja o czymś nie wiem?
    DAB dogorywa, praktycznie wszędzie jest DAB+. W Wielkiej Brytfanii
    tunery na ogół nie obejmują całego pasma DAB(+), tylko okolice 230MHz.
    1.3-1.5GHz nie mają. W Niemczech chyba jeszcze 2-3 stacje nadają w
    starym DAB, w DAB+ jest jakieś 20-30 stacji.

    Waldek

  • 5. Data: 2016-05-10 11:06:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >DAB dogorywa, praktycznie wszędzie jest DAB+. W Wielkiej Brytfanii
    >tunery na ogół nie obejmują całego pasma DAB(+), tylko okolice

    A w ogole cos odbieraja ?
    Bo w w Polsce nic nie lapia i to jest raczej wina nowego,
    niekompatybilnego formatu DAB+, a nie czestotliwosci.

    J.

  • 6. Data: 2016-05-10 11:28:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 May 2016 10:45:10 +0200, Waldemar
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
> [...]
    > 1.3-1.5GHz nie mają. W Niemczech chyba jeszcze 2-3 stacje nadają w
    > starym DAB, w DAB+ jest jakieś 20-30 stacji.

    A jak sie nazywa ten system, co miał nadawać na falach długich
    (wykorzystając ich zalety) w formacie mp3?
    W Niemczech kiedyś była testowa stacja, ten projekt jeszcze żyje?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-05-10 12:03:06
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 10/05/2016 10:28, Marek wrote:
    > 230MHz.
    >
    > A jak sie nazywa ten system, co miał nadawać na falach długich
    > (wykorzystając ich zalety) w formacie mp3?
    > W Niemczech kiedyś była testowa stacja, ten projekt jeszcze żyje?

    DRM

  • 8. Data: 2016-05-10 14:00:31
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.05.2016 um 12:03 schrieb Cezar:

    > DRM

    Radio Luxemburg i Radio Watykan chyba jeszcze nadają. Mam odbiornik DRM,
    muszę wypróbować. Nie tylko na długich, tylko też na średnich i krótkich.
    Tu jest lista, ale stara. Deutschlandradio i Deutschlandfunk chyba już
    zmarły.

    Waldek

    DE 00.00 - 03.00 177 Deutschlandradio Kultur
    DE 00.00 - 24.00 855 Deutschlandfunk
    DE 07.00 - 17.00 1440 RTL Radio
    DE 23.00 - 03.00 1440 RTL Radio
    DE 00.00 - 24.00 1485 SWR cont.ra
    DE 08.00 - 14.00 1575 oldiestar
    DE 22.00 - 04.00 1575 oldiestar
    DE 00.00 - 24.00 1593 WDR 2 Klassik
    DE 05.00 - 09.00 6085 BR-B5akt
    DE 10.00 - 20.00 6095 RTL Radio
    DE 06.00 - 07.00 7190 Vatican Radio
    DE 12.00 - 13.00 9850 Radio Prag
    EN 22.00 - 05.00 252 RTE
    EN 04.00 - 07.00 1296 BBC-WS
    EN 19.00 - 22.00 1296 BBC-WS
    EN 20.00 - 22.00 5875 BBC-WS
    EN 09.00 - 13.00 5930 Radio Nederland Wereldomroep
    EN 12.00 - 12.30 5945 BVB
    EN 17.00 - 17.30 5955 Radio Schweden
    EN 12.00 - 16.00 5955 Radio Nederland Wereldomroep
    EN 14.00 - 16.00 7145 CVC
    EN 13.00 - 13.30 7240 Radio Canada Internationa
    EN 23.00 - 23.45 7370 Vatican Radio
    EN 08.00 - 09.00 7420 BBC-WS
    EN 18.00 - 20.00 7440 BBC-WS
    EN 04.00 - 07.00 7465 BBC-WS
    EN 16.00 - 17.00 9470 BBC-WS
    EN 13.00 - 15.00 9600 Radio Romania International
    EN 07.00 - 09.00 9655 BVB
    EN 12.00 - 13.00 9750 RTI - Taiwan
    EN 17.00 - 18.00 9755 Vatican Radio
    EN 23.00 - 23.45 9760 NHK Japan
    EN 05.00 - 06.00 9850 RTI - Taiwan
    EN 22.00 - 02.00 11860 BBC-WS
    FR 06.00 - 18.00 5990 RTL France
    RU 21.00 - 23.00 693 Stimme Russlands

  • 9. Data: 2016-05-10 14:03:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.05.2016 um 11:06 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    > A w ogole cos odbieraja ?
    > Bo w w Polsce nic nie lapia i to jest raczej wina nowego,
    > niekompatybilnego formatu DAB+, a nie czestotliwosci.

    Deutschlandfunk nadawał w "starym" DAB. Miałem w samochodzie odbiornik
    tylko DAB, łapał coś 2-3 stacje ostatnio. Jak samochód kupowałem (w
    2004), to tych stacji było chyba z 50. W domu mam teraz odbiornik DAB i
    DAB+, ale tylko na 230MHz, stacji na 1.4-1.5GHz nie odbieram. Następny
    samochód też ma DAB+, ale nie wiem, na jakich pasmach hula.

    Waldek

  • 10. Data: 2016-05-10 14:17:30
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

> [...]
    > Bo w w Polsce nic nie lapia i to jest raczej wina nowego,
    > niekompatybilnego formatu DAB+, a nie czestotliwosci.

    Tu jest lista (pewnie niezbyt aktualna i pełna) istniejących nadajników
    DAB w Europie. Przy każdej stacji jest napisane w jakim formacie nadaje.
    W jednym multiplexie mogą być różne formaty.

    http://www.ukwtv.de/cms/dab-kanaele.html

    Waldek