  • 1. Data: 2016-05-06 12:10:20
    Temat: Paluszek daje ujemne napięcie. :-)
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Wczoraj wymieniłem w starym radio-CD-magnetofonie Sony 4 paluszki AAA
    służące do podtrzymania RTC i pamięci stacji i postanowiłem zbadać
    woltomierzem jak mają mają stare. Te stare to jakieś dwuletnie
    alkaliczne Panasoniki. Ostatnią jesień i zimę spędziły razem ze sprzętem
    na świeżym powietrzu, tj. pod pod tarasem przy wjeździe do garażu. W
    każdym razie trzy paluszki mają napięcie z zakresu 1-1,1 V, ale czwarty
    ma -1,05 V (minus 1,05!). Jak to jest możliwe?

    PS. Uprzedzając pytania - woltomierz podłączyłem poprawnie. Sprawdziłem.
    :-D Poprawnie ustawiłem też rodzaj mierzonej wielkości. :-D

  • 2. Data: 2016-05-06 12:49:29
    Temat: Re: Paluszek daje ujemne napięcie. :-)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdym razie trzy paluszki mają napięcie z zakresu 1-1,1 V, ale czwarty
    > ma -1,05 V (minus 1,05!). Jak to jest możliwe?

    Przyczyną jest to, że te pozostałe przeładowały go odwrotnie, a czy jest to
    sprzeczne z chemią to nie mam pojęcia.
    P.G.

  • 3. Data: 2016-05-06 13:06:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > PS. Uprzedzając pytania - woltomierz podłączyłem poprawnie. Sprawdziłem.
    > :-D Poprawnie ustawiłem też rodzaj mierzonej wielkości. :-D

    Też trafiłem na taki paluszek. Miał jednak mniejsze napięcie ujemne,
    około -0,2V

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-05-06 14:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Przyczyną jest to, że te pozostałe przeładowały go odwrotnie, a czy
    >jest to sprzeczne z chemią to nie mam pojęcia.

    Nie jest - po odwrotnym naladowaniu chemia na elektrodach tez jest
    odwrotna :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-05-06 16:22:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie jest - po odwrotnym naladowaniu chemia na elektrodach tez jest
    > odwrotna :-)

    Gdyby elektrody były z tego samego materiału to byłoby jasne, ale są chyba z
    różnych więc nie wiem czy można mówić o odwrotnej chemii.
    P.G.

  • 6. Data: 2016-05-06 17:39:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Gdyby elektrody były z tego samego materiału to byłoby jasne, ale są
    >chyba z różnych więc nie wiem czy można mówić o odwrotnej chemii.

    Po takim odwrotnym naladowaniu spodziewalbym sie i odwrocenia
    elektrod.
    Alkaliczne ... mangan/wegiel cynkowany sie zrobi ?

    J.

  • 7. Data: 2016-05-06 20:08:45
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Proponuję zrobić doświadczenie! Stary, rozładowany paluszek połączyć odwrotnie do
    zasilacza, ograniczyć prąd szeregowym rezystorem i czekać...
    Ten ostatni etap jest najtrudniejszy do wykonania. Z nudów co jakiś czas można
    sprawdzać napięcie na AAA. Potem można sprawdzić parametry "odwrotnego" AAA?

  • 8. Data: 2016-05-07 21:36:21
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 6 maja 2016 12:10:43 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    >
    > PS. Uprzedzając pytania - woltomierz podłączyłem poprawnie. Sprawdziłem.
    > :-D Poprawnie ustawiłem też rodzaj mierzonej wielkości. :-D

    moze sa z antymaterii?

  • 9. Data: 2016-05-12 12:38:56
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 06/05/2016 11:10, JDX wrote:
> [...]
    >
    > PS. Uprzedzając pytania - woltomierz podłączyłem poprawnie. Sprawdziłem.
    > :-D Poprawnie ustawiłem też rodzaj mierzonej wielkości. :-D

    Oglądam czasami filmiki tego gościa: https://www.youtube.com/user/FFcossag

    Ma chłopak fioła na punkcie UPSów (i akumulatorów) oraz badania
    wzmacniaczy (głównie tych D-class) . Często mówi że padnięte akumulatory
    mają ujemne napięcie.

    c.