eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[cross] Android w samochodzie i CAN › Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Date: Thu, 29 Jan 2015 11:02:26 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    In-Reply-To: <ma98c7$rt7$1@dont-email.me>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad>
    References: <54c352d7$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma18p1$ecj$1@speranza.aioe.org>
    <54c4b381$0$2654$65785112@news.neostrada.pl>
    <ma2es1$fjt$1@mx1.internetia.pl> <ma2npl$pl0$1@dont-email.me>
    <ma3p9c$upv$1@mx1.internetia.pl> <ma5efh$ip2$1@dont-email.me>
    <Pine.WNT.4.64.1501262004170.5548@quad> <ma6i2n$9fb$1@dont-email.me>
    <Pine.WNT.4.64.1501280000510.1408@quad> <ma98c7$rt7$1@dont-email.me>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1422525972 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2155 83.15.167.123:63606
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:677624 pl.misc.samochody:2554908
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:

    > Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,

    Moment.
    Po kolei:

    > zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
    > jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
    > obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
    > 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

    Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak?
    Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania
    takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę
    przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji,
    w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to
    w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto
    dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części?

    Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE
    do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym
    lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi
    się OBOK SIEBIE!

    Druga część jest trudniejsza.
    Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
    Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
    na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
    jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
    sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
    Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
    transmisji", co chcesz zrobić!

    Bo mi wychodzi że proponujesz:
    - uwalenie możliwości diagnostyki
    - bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne
    - co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą
    - kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie.

    >> Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
    >> z logowaniem"!
    >
    > Zgoda.

    No jak chcesz je wymusić?
    Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem
    rozkazu do lusterka"?
    Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: