  • 61. Data: 2015-01-26 14:12:44
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ma3p9c$upv$1@mx1.internetia.pl...
    > No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
    > są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
    > w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.
    > ---
    > Do jakiego systemu ?

    Do hosta (komputera pokładowego).

  • 62. Data: 2015-01-26 20:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

    > Do hosta (komputera pokładowego).

    <zgryźliwość>
    Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
    </zgryźliwość>

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2015-01-26 20:22:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ghost"

    Sorry, ale wyglądasz mi na trolla albo imbecyla.

    Żeby nie kusiło to PLONK
    ---
    Sp.. w podskokach

  • 64. Data: 2015-01-26 20:24:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]
    > są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
    > w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

    To mówię, że jaki by nie był to te interfejsy diagnostyczne jakoś nie mają
    problemu by sterować urządzeniami.

  • 65. Data: 2015-01-27 00:20:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > <zgryźliwość>
    > Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
    > </zgryźliwość>

    W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)

  • 66. Data: 2015-01-27 02:04:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > <zgryźliwość>
    > Tego w lusterku i tego w klamce/zamku?
    > </zgryźliwość>

    W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)
    ---
    CAN

  • 67. Data: 2015-01-27 13:43:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-27 o 02:04, re pisze:

    > (...)
    >
    > W lusterku masz procesor? Ciekawe... :-)
    > ---
    > CAN

    Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
    podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
    bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest
    dostęp do przewodów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 68. Data: 2015-01-27 19:50:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
    > bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już jest

    Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
    Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
    przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
    samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

  • 69. Data: 2015-01-27 23:45:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
> [...]
    > przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
    > samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.

    Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
    Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza
    lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
    Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając
    już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a
    więc linii CAN niet w lusterku?

    Przy okazji:
    Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?
    Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
    wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje
    mi się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
    firewalla ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 70. Data: 2015-01-28 00:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2015, Pszemol wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote

    > W lusterku masz procesor?

    A czy ja wiem, co tego konkretnie CANa obsługuje?
    Nie widać przeszkód (żeby mikrokontroler procesorowy), skoro
    sobie życzysz.
    Przeszkodę widać za to w Twoim rozumowaniu:

    > Ciekawe... :-)

    Nie.
    Ty najwyraźniej uparłeś się nie zajarzyć, że CAN nie jest
    "magistralą centralną" (z procesorem sterującym), lecz
    magistralą wielodostępną - we wszystkich tego słowa znaczeniach
    (jak to niektórzy mawiają, "multihosted").
    *każdy* kto ma dostęp do drutów może wysłać rozkazy!
    Zgodnie ze specyfikacją, dodajmy, ona (magistrala CAN)
    do tego właśnie służy.
    Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
    (tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
    w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
    potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
    palców jednej ręki drwala).

    Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
    z logowaniem"!

    pzdr, Gotfryd