  • 21. Data: 2010-01-08 21:00:14
    Temat: Re: czy obraz z monitoringu jest naprawdę taki kiepski ? dlaczego ?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Nie znasz się:) Te zaawansowane kamery szukają nieistniejącej informacji
    > w podświadomości (fotografowanego bądź oglądającego - w zależności
    > od potrzeb). Czasami też, aby uzupełnić braki zajrzą do archiwów.
    > Howgh!

    nie wiem co robisz ale powinieneś pisać książki ;p
    brat

  • 22. Data: 2010-01-08 21:35:06
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem co robisz ale powinieneś pisać książki ;p

    Myślałem o tym, ale jak na razie to rzeczywistość często
    przerasta moją wyobraźnię. Nie ma co beletrystyki
    czytać, wystarczy kupić gazetę/włączyć TV.
    Widzę, że muszę jeszcze poćwiczyć :)

    Szymon

  • 23. Data: 2010-01-08 21:50:44
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Dochodzi jeszcze przesył takiego obrazu na dość dalekie odległości, a to
    > też nie jest tanie i proste.

    Jeśli się nie ma wyśrubowanych wymagań to samo przesyłanie jest dość tanie.
    Kamera znajdująca się blisko drogi (ma brudny obiektyw):
    http://sk3.telekamera.pl/kamera_gsm.html?ID=00501B03
    3E3B&name=Droga
    to samo miejsce z większej odległości:
    http://sk3.telekamera.pl/kamera_gsm.html?ID=00501B03
    4B09&name=okno

    Tu mała uliczka w Warszawie (w nocy słabo oświetlona):
    http://sk3.telekamera.pl/kamera_gsm.html?ID=00501B03
    4B06&name=uliczka

    Godzina przesyłania obrazu z każdej z tych kamer kosztuje nieco mniej
    niż złotówkę. Gdy nikt nie ogląda obrazu nie jest on przesyłany.

    Paweł

  • 24. Data: 2010-01-08 22:24:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Jan 2010 21:50:44 +0100, Paweł wrote:
    >Jeśli się nie ma wyśrubowanych wymagań to samo przesyłanie jest dość tanie.

    Porzadnej jakosci obraz telewizyjny to jednak 1-2 Mb/s.
    GSM tego nawet nie oferuje.

    J.

  • 25. Data: 2010-01-08 23:02:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    J.F. pisze:

    > Porzadnej jakosci obraz telewizyjny to jednak 1-2 Mb/s.
    > GSM tego nawet nie oferuje.

    UMTS już tak.

    To jeszcze dochodzi to, że obraz z monitoringu ze względu na jego
    specyfikę można wydajnie kompresować przed wysyłką.

    Pytanie jeszcze co tak naprawdę chcemy, bo można online przesyłać obraz
    320x240, a do tego w wysokiej rozdzielczości tylko jedno, korzystne
    ujęcie obiektów przemieszczających się na monitorowanej scenie.

  • 26. Data: 2010-01-08 23:48:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Porzadnej jakosci obraz telewizyjny to jednak 1-2 Mb/s.

    Raczej 10-20. ;-)

  • 27. Data: 2010-01-09 00:19:45
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Raczej 10-20. ;-)

    MPEG-2 720x576 @30 FPS (czyli popularne DVD) to max 15 Mbit/sek. Jako że
    do monitoringu nie potrzeba dźwięku 5.1 i spokojnie wystarczy 640x480 @5
    FPS można oszacować, że do przesłania wystarczy wspomniana przepustowość
    2 Mbit/sek.

    Biorąc pod uwagę kompresję i pojemność dzisiejszych dysków -
    archiwizacja zapisu monitoringu z ostatnich dwóch tygodni to pikuś.

  • 28. Data: 2010-01-09 00:35:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Jan 2010 23:48:41 +0100, Cavallino wrote:

    >Raczej 10-20. ;-)

    w 20Mbps to sie kilka programow z satelity miesci ..

    J.

  • 29. Data: 2010-01-09 17:56:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2010 11:05:30 +0100, Pab_lo napisał(a):

    > Zwykla kamera z obiektywem to powiedzmy 1000 zl, megapixelowa zaczyna sie od

    LOL. Ile?

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 30. Data: 2010-01-10 10:12:23
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    wiadomości news:1gbg6z6pmklnm.dlg@oldfield.org.pl...
    > LOL. Ile?