-
Data: 2011-07-04 19:40:38
Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-07-04 17:54, to pisze:
> Artur Maśląg
>
>> Dla każdego myślącego nie jest to oczywiste, ponieważ nie sposób to
>> ocenić w 100%, skoro zatrzymały się przed pasami, a tam dodatkowo byli
>> piesi.
>
> Z opisu wynika, że tam "stały", a nie dopiero się zatrzymywały, więc jest
> to oczywiste. Stanęły wcześniej, bo chciały skręcić, ale nie było można.
> Piesi pojawili się później.
Z opisu w żadnym miejscu nie wynika, by tak sytuacja miała wyglądać.
Zwyczajnie założyłeś sobie prostszy przypadek, by łatwiej udowadniać
mniejsza winę kierowcy, a większą pieszych. To spory błąd i jak wiemy
właśnie do wypadku doprowadził.
>> Nie może być - więc jednak mogli ustępować pieszym
>> pierwszeństwa/puszczać ich na pasach?
>
> Ten przepis mówi wyraźnie o zatrzymaniu się w celu ustąpienia
> pierwszeństwu pieszemu. Czyli widzisz pieszego wchodzącego na pasy i się
> zatrzymujesz.
A co mnie ten przepis obchodzi, skoro Ty zakładasz, że tak sytuacja nie
miała miejsca? Zresztą ten przepis również będzie miał miejsce, jeżeli
wciąż puszczam pieszych, ponieważ nie mam miejsca do zatrzymania się
za pasami. Tylko mi tutaj nie wyskakuj z tekstem o utrudnianiu ruchu,
zamiast ustępowania pierwszeństwa.
> To opisuje ten przepis. Inne sytuacje opisują inne przepisy.
No pewnie - tak rozmyć temat, by umniejszyć winę kierowcy.
>>> Tyle, ze to zupełnie inny przepis.
>>
>> A co mnie obchodzą jakieś szczegółowe zapisy, skoro złamał elementarne
>> zasady bezpieczeństwa na drodze? Pomijam wprost kwestie złamania
>> ograniczenia prędkości - złamał Art. 3, który jest niejako nadrzędnym.
>
> Ale z tym się zgadzamy, ja twierdze wyłącznie, że ten, konkretny przepis,
> nie został najprawdopodobniej złamany, bo mówi o czym innym.
Póki co, to nie udało Ci się podważyć naruszenie tego przepisu również.
> Czy tak trudno oddzielić jedno od drugiego?
Próba rozdzielania prowadzi do wyciągania fałszywych wniosków, co
zresztą bywa wykorzystywane przez faktycznych sprawców. Tak naprawdę
nieistotne są szczegóły, a złamanie bardziej ogólnych zasad poruszania
się po drogach. W Polsce wciąż pokutuje taka interpretacja prawa, że
niby przepis szczegółowy przesłania przepis ogólny, czy też fakt
łamania przepisów ogólnych oraz szczegółowych daje prawo korzystania
z dobrodziejstw/pierwszeństwa innego przepisu szczegółowego, co
prowadzi do patologii w zakresie orzecznictwa oraz wielu debilnych
zachowań drogach. Na szczeście to się powoli zmienia - tak w zakresie
orzecznictwa jak i zachowań na drogach. Mam nadzieję, że kiedyś to
zrozumie wiele osób - w tym i Ty.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.11 20:00 Cavallino
- 04.07.11 20:01 Shrek
- 04.07.11 20:05 Cavallino
- 04.07.11 20:03 Cavallino
- 04.07.11 20:16 Shrek
- 04.07.11 20:17 Michał Gut
- 04.07.11 20:29 Shrek
- 04.07.11 20:20 Shrek
- 04.07.11 20:11 Cavallino
- 04.07.11 20:54 Shrek
- 04.07.11 20:38 Shrek
- 04.07.11 20:44 DoQ
- 04.07.11 22:36 Andrzej Lawa
- 04.07.11 22:46 Cavallino
- 04.07.11 22:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=