  • 11. Data: 2010-07-01 19:33:08
    Temat: Re: czy to radyjko ma prawo zadziałać? ;)
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    news:i0ia5b$60r$1@news.onet.pl...

    > Ale nie ja nie chce drogiego hardware, ja chce prosty mieszacz dorobic i
    > zejsc do mozliwosci karty dzwiekowej.
    Jasne. Napisz co Ci wyjdzie.
    > A tak w ogole, spojrzalem w odbiorniki GPS Zarlinka .. wcale nie trzeba 2*
    > wyzszej czestotliwosci probkowania, oni pracuja na 3x nizszej, oszusci :-)
    A to ciekawe. W rozumie mi się nie mieści. Masz jakiś schemat lub opis?

  • 12. Data: 2010-07-01 20:20:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Zamiast BC158 mogę użyć czegoś innego w tym układzie (zespół
    "wskaźników")? Ze znalezieniem dwóch sztuk BC148 w "rupieciarni" nie
    było problemu, jednego BC158 znaleźć nie mogę. ;)

  • 13. Data: 2010-07-01 21:03:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Jul 2010 22:20:57 +0200, Atlantis wrote:
    >Hmm... Zamiast BC158 mogę użyć czegoś innego w tym układzie (zespół
    >"wskaźników")? Ze znalezieniem dwóch sztuk BC148 w "rupieciarni" nie
    >było problemu, jednego BC158 znaleźć nie mogę. ;)

    Dowolny pnp. No - krzemowy PNP.

    Na poczatek zreszta niepotrzebny, uzyj woltomierza jako wskaznika.

    J.

  • 14. Data: 2010-07-02 07:50:32
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 01 lip 2010 21:33:08 in article news:<i0iqhn$lja$1@news.onet.pl>
    Andrzej wrote:
    > A to ciekawe. W rozumie mi się nie mieści. Masz jakiś schemat lub opis?

    A wiesz co to jest aliasing? Oni to wykorzystują.
    Wystarczy by szerokość widma *zespolonego* była mniejsza od f_próbkowania.
    Wcale nie musi być f_środkowa = 0 Hz.

    A istnieją też bardziej fikuśne wersje twierdzenia o próbkowaniu
    i rekonstrukcji :)

    Najprostze wersje zakładają, że istnieje pewna bijekcja w dziedzinie czasu
    i/lub częstotiwości sygnału dająca sygnał spełniający warunki twierdzenia w
    paśmie podstawowym.

  • 15. Data: 2010-07-02 09:29:55
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 30 Cze, 22:50, Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > Próbując uruchomić wspomniany kilka postów wyżej odbiornik UKF z MT
    > trafiłem na coś takiiego:.....

    W tym radiu też nie ma cewek a może go słuchać jednocześnie wielu
    radiosłuchaczy i to na różnych częstotliwościach i modulacjach:

    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

  • 16. Data: 2010-07-02 12:05:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kilokitu,

    Friday, July 2, 2010, 11:29:55 AM, you wrote:

    > W tym radiu też nie ma cewek a może go słuchać jednocześnie wielu
    > radiosłuchaczy i to na różnych częstotliwościach i modulacjach:
    > http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

    Genialne. Szkoda, że akurat pasma krótkofalarskie :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-07-02 13:04:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Genialne. Szkoda, że akurat pasma krótkofalarskie :(

    Nie tylko. Można też posłuchać normalnych krótkofalowych broadcastów AM.
    WebSDR znam zresztą od dawna. ;)

  • 18. Data: 2010-07-02 18:27:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jul 2010 21:33:08 +0200, Andrzej wrote:
    >A to ciekawe. W rozumie mi się nie mieści. Masz jakiś schemat lub opis?

    http://www.zarlink.com/zarlink/hs/82_GP2015.htm
    http://www.zarlink.com/zarlink/hs/82_GP2021.htm

    Tam jest cala masa rzeczy ktore mi sie w rozumie nie mieszcza :-)

    Na przyklad jak odebrac 12 sygnalow plus mase szumow w jednym pasmie
    za pomoca cyfrowego demodultora z 2 bitowym DAC :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-07-02 18:32:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Jul 2010 14:05:02 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello kilokitu,
    >
    >Genialne. Szkoda, że akurat pasma krótkofalarskie :(

    Uwazaj, wkrotce kazdy bedzie to mial. OFDM stalo sie modne, bedzie
    telefonach, DSL, WLAN, telewizji cyfrowej.

    Liczba kanalow idzie w tysiace, koncza sie czasy hobbystow :-(

    J.

  • 20. Data: 2010-07-02 19:50:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-01 23:03, J.F. pisze:

    > Dowolny pnp. No - krzemowy PNP.
    >
    > Na poczatek zreszta niepotrzebny, uzyj woltomierza jako wskaznika.

    Jedna sztuka BC158 jednak znalazła się, gdzieś na dnie pudełka z różnymi
    "luźnymi" elementami z odzysku. ;)

    AAP153 mogę zastąpić jakąś inną diodą detekcyjną czy ten konkretny typ
    ma tutaj jakieś szczególne znaczenie?