  • 101. Data: 2013-01-31 21:57:42
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-01-31 17:04, h.w.d.p. pisze:

    > sam nim jestem . i co powiesz?
    Sądząc po głębi wypowiedzi w tym temacie, żadna niespodzianka ;)

  • 102. Data: 2013-01-31 22:27:21
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 31 Jan 2013 21:42:46 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Tak to sobie tłumacz. A jak skończysz poszukaj jaki procent całej
    >sprzedaży zajmują te twoje wyroby "dla ludu przeznaczone", jakiś
    >mały ten twój lud. :-)
    >Pozdrawiam

    jesli tylko rozumiesz, co oznacza pojecie trend oraz przewidywania
    rynkowe, oraz dynamike wchodzacej na rynek technologii, to ponizsze
    powinno zamknac te bezproduktywna dyskusje.
    od strony: "a word about client SSD market"

    http://www.flashmemorysummit.com/English/Collaterals
    /Proceedings/2012/20120823_Keynote9_Burke.pdf
    http://is.gd/b4JwwT

    i to w calosci

    http://www.storagenewsletter.com/news/marketreport/i
    hs-ssd-2012

    oczywiscie mozesz sie upierac, ze ziemia jest plaska, i lezy w samym
    centrum kosmosu, ale religijne dysputy mnie nie interesuja. pytales,
    to podalem. powalcz z tymi danymi sam. moze koledzy pomoga. <rs>

  • 103. Data: 2013-02-01 00:23:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-31 22:27, Użytkownik rs napisał:

> [...]
    > powinno zamknac te bezproduktywna dyskusje.
    > od strony: "a word about client SSD market"

    Jest bezproduktywna gdyż fanboje nie czytają lub nie rozumieją argumentów.

    > oczywiscie mozesz sie upierac, ze ziemia jest plaska, i lezy w samym
    > centrum kosmosu, ale religijne dysputy mnie nie interesuja. pytales,
    > to podalem. powalcz z tymi danymi sam. moze koledzy pomoga. <rs>

    To że kiedyś może SSD wyprze dyski mechaniczne nie oznacza
    że już dzisiaj wybór takiego dysku jest opłacalny i jedynie
    słuszny..
    Ale jak chcesz to udowadniaj że ziemia jest płaska.
    Ja w tym czasie zapoznam się z tymi danymi.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2013-02-01 01:30:58
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    > słuszny..
    > Ale jak chcesz to udowadniaj że ziemia jest płaska.
    > Ja w tym czasie zapoznam się z tymi danymi.

    swoja droga to odkad sie bawie w komputery(~30 lat) to nie pamietam aby
    jakakolwiek nowowchodzaca technologia zaliczyla taka wtope jak dyski ssd.

  • 105. Data: 2013-02-01 01:57:51
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 01 Feb 2013 01:30:58 +0100, "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:

    >swoja droga to odkad sie bawie w komputery(~30 lat) to nie pamietam aby
    >jakakolwiek nowowchodzaca technologia zaliczyla taka wtope jak dyski ssd.

    no ale w 2017 przyjdzie Noe i nas wszyskich uratuje.
    http://www.xbitlabs.com/images/storage/flash-ssd-for
    ecast/p14.jpg
    jak mowilem panel wyznaniowy. amen. <rs>

  • 106. Data: 2013-02-01 02:06:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 00:23, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Jest bezproduktywna gdyż fanboje nie czytają lub nie rozumieją argumentów.
    Sure, za to niefanboje w kółko powtarzają te same mity. Ooops,
    "argumenty". :-D

    > To że kiedyś może SSD wyprze dyski mechaniczne nie oznacza
    > że już dzisiaj wybór takiego dysku jest opłacalny i jedynie
    > słuszny..
    Ale przecież wybór SSD już dzisiaj jest opłacalny w niektórych
    zastosowaniach. I to jakimś dziwnym trafem pomimo tego, że cena GB SSD
    jest znacznie wyższa niż GB HDD. :-D Wg. papieru Intela SSD lepiej
    sprawdzają się w laptokach (bo HDD pewnie nie wytrzymuję mechanicznie).
    Wg. artykułu z Tom'sHardware opłaca się je też używać w zastosowaniach
    serwerowych ze względu na wydajność (ale nie tylko). Wg. mnie opłaca się
    ich używać w desktopach gdy korzystamy z aplikacji odwołujących się "pod
    spodem" do baz danych. Prawie na pewno (bo nie sprawdzałem) SSD sporo
    skracają też czas kompilacji. A pewnie jeszcze trochę zastosowań by się
    znalazło. Więc nie pisz, że stosowanie SSD jest nieopłacalne ponieważ
    jest to po prostu nieprawda.

  • 107. Data: 2013-02-01 02:10:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 01:30, h.w.d.p. wrote:
    [.....]
    > swoja droga to odkad sie bawie w komputery(~30 lat) to nie pamietam aby
    > jakakolwiek nowowchodzaca technologia zaliczyla taka wtope jak dyski ssd.
    Wtopę? WTF? Przecież sprzedaż SSD cały czas rośnie...

  • 108. Data: 2013-02-01 11:54:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-01 02:06, Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > skracają też czas kompilacji. A pewnie jeszcze trochę zastosowań by się
    > znalazło. Więc nie pisz, że stosowanie SSD jest nieopłacalne ponieważ

    To że ktoś napisał w artykule że opłaca się w laptopach
    nie oznacza że tak jest do naprawdę. Dowodem na to jest
    dosyć niski procent laptopów z montowanymi tam SSD fabrycznie.
    Czyli z tą opłacalnością nie jest tak jak napisali.

    Według ciebie opłaca się to w desktopach przy pracy z bazami
    danych, ale zapominasz że fakt przyśpieszenia startu programu
    czy szybszego uruchomienia nie oznacza jeszcze opłacalności
    ekonomicznej mimo iż jak piszesz skraca czas kompilacji.

    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2013-02-01 13:28:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 11:54, RadoslawF wrote:
    [.....]
> [...]
    > dosyć niski procent laptopów z montowanymi tam SSD fabrycznie.
    > Czyli z tą opłacalnością nie jest tak jak napisali.
    Nie, niczego to nie dowodzi. Po prostu konfiguracja podstawowa jest bez
    SSD. Tak samo jak w podstawowych konfiguracjach markowych desktopów nie
    montuje się dużych HDD pomimo tego, że są od dawna dostępne. Bo 250GB
    spokojnie wystarczy do pracy z jakimś pakietem biurowym.

> [...]
    > czy szybszego uruchomienia nie oznacza jeszcze opłacalności
    > ekonomicznej mimo iż jak piszesz skraca czas kompilacji.
    Ale czy ja cokolwiek pisałem o szybkości uruchamiania jakiejś aplikacji
    którą to czynność wykonuje się raz na dzień albo nawet i na miesiąc?
    Nie, ja piszę o pracy z aplikacji za pomocą której odpytuje się bazę
    danych wielokrotnie w ciągu dnia. Jedno zapytanie trwa od sekundy do
    minuty. Czasami tworzy się jakieś własne zapytanie które może "kęcić
    się" kilka minut. Mówię tu o czasach które uzyskuję obecnie, na SSD. I
    to wszystko robi *ogromną* różnicę. Zresztą w którymś z wymienionych
    linków była wypowiedź jakiegoś kolesia z firmy hostingowej który
    stwierdził, że od chwili gdy przeszli na SSD to ilość obsługiwanych
    zapytań na sekundę wzrosła im 10 czy nawet 15 krotnie.

    Teraz trochę symulacji: weźmy pracownika który zarabia średnią krajową
    czyli 3700 brutto. Zakładając 160 godzin pracy w miesiącu daje to
    23,12zł/h. Czyli 10 minut pracy takiego człowieka kosztuje
    23,12/6=3,85zł. Zakładając, że dzięki SSD taki pracownik w ciągu 8
    godzinnego dnia pracy zaoszczędzi owe 10 minut to daje miesięczne
    oszczędności 3,85*20=77zł. Wobec tego wychodzi na to, że 500GB SSD za
    1500zł zwróci się po niecałych 20 miesiącach. Kolejne 16 (do czasu
    utraty gwarancji) to zysk. Ponadto pracownicy którzy rzeczywiście
    potrzebują SSD nie zarabiają średniej krajowej tylko raczej dwie średnie
    więc inwestycje w SSD zwrócą się szybciej.

  • 110. Data: 2013-02-01 13:42:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-01 13:28, Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > montuje się dużych HDD pomimo tego, że są od dawna dostępne. Bo 250GB
    > spokojnie wystarczy do pracy z jakimś pakietem biurowym.

    Ale mimo to producenci ostatnio montują 500GB ale nie mechaniczne.
    No ale skoro to niczego nie dowodzi. :-)

> [...]
    > potrzebują SSD nie zarabiają średniej krajowej tylko raczej dwie średnie
    > więc inwestycje w SSD zwrócą się szybciej.

    No i właśnie wykazałeś dlaczego pracodawca dał mi komputer
    z SSD, tyle że w firmie SSD ma tak na oko tylko 10 procent
    nowo zakupionych komputerów. Pracodawcy nie opłaca się wszystkim
    kupować takich jedynie słusznych rozwiązań. Może dlatego że
    typowy pracownik wielokrotnie więcej niż te 10 minut marnuje
    na inne zbędne czynności wszak człowiek to jednak nie maszyna.
    I realnie tego zysku z sekundowych oszczędności na czasie
    oczekiwania w większości przypadków praktycznie nie ma.