  • 111. Data: 2013-02-01 14:13:12
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 13:42, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Pracodawcy nie opłaca się wszystkim
    > kupować takich jedynie słusznych rozwiązań. Może dlatego że
    > typowy pracownik wielokrotnie więcej niż te 10 minut marnuje
    > na inne zbędne czynności wszak człowiek to jednak nie maszyna.
    > I realnie tego zysku z sekundowych oszczędności na czasie
    > oczekiwania w większości przypadków praktycznie nie ma.
    A jednak Intelowi opłacało się przejść na SSD we wszystkich laptokach.
    Bo widocznie dużo większa niezawodność SSD niż HDD w takich zastosowania
    to także wymierny pieniądz (pomijając nawet korzyści wynikające z
    szybkiego I/O).

    Zgadzam się, że SSD nie wszędzie są potrzebne. Tak jak nie wszędzie jest
    potrzebna wyczynowa karta graficzna. Np. desktop przeznaczony do pracy z
    softem biurowym nie potrzebuje SSD (co nie oznacza, że za kilka lat SSD
    nie będzie standardem w takich maszynach). Ale nie można w kółko
    powtarzać tych samych bredni na temat SSD. Bo wcale nie są bardziej
    zawodne niż HDD i pomimo ich wysokiej ceny znajdzie się sporo zastosowań
    w których ich użycie jest bardziej opłacalne niż HDD.

  • 112. Data: 2013-02-01 14:15:22
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-01, o godz. 13:28:05
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > Nie, niczego to nie dowodzi. Po prostu konfiguracja podstawowa jest
    > bez SSD. Tak samo jak w podstawowych konfiguracjach markowych
    > desktopów nie montuje się dużych HDD pomimo tego, że są od dawna
    > dostępne. Bo 250GB spokojnie wystarczy do pracy z jakimś pakietem
    > biurowym.

    Mylisz się co do pojemności i obecności dysków SSD w desktopach. Jestem
    świeżo po zakupie partii kilkudziesięciu desktopów do prac biurowych i
    na 18 konfiguracji oferowanych przez 4 producentów (Dell, HP, IBM
    Lenovo) branych pod uwagę w zadanym przedziale cenowym 4 oferty maja
    dyski SSD a 13 dyski 500GB i większe. Tylko jeden zestaw Della miał
    dysk 250GB. Dodam że wielkość i typ dysku nie były podawane w
    specyfikacji zapytania ofertowego bo to akurat nie jest dla nas
    istotne.

    Zdrówko

  • 113. Data: 2013-02-01 14:29:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 14:15, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    [.....]
    > Mylisz się co do pojemności i obecności dysków SSD w desktopach. Jestem
    No pewnie, że desktopy mogą być rożnie "skomponowane". Ale jak zajrzysz
    np. tutaj: http://www.dell.com/us/business/p/optiplex-3010/fs to
    zobaczysz, że wszystkie te desktopy maja domyślnie dysk 250M. Za dopłatą
    możesz sobie wziąć większy.

  • 114. Data: 2013-02-01 14:55:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-01 14:13, Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > Bo widocznie dużo większa niezawodność SSD niż HDD w takich zastosowania
    > to także wymierny pieniądz (pomijając nawet korzyści wynikające z

    A jesteś pewien ? Bo z tego co pamiętam nie jest producentem
    laptopów. Fakt że jest producentem SSD więc może robią sobie
    reklamę zamawiając dla siebie laptopy z własnymi podzespołami ?

> [...]
    > zawodne niż HDD i pomimo ich wysokiej ceny znajdzie się sporo zastosowań
    > w których ich użycie jest bardziej opłacalne niż HDD.

    To nie powtarzaj bredni i czytaj wątki w których zabierasz głos.
    Moim argumentem jest bardzo fatalny stosunek ceny do pojemności
    który bywa rekompensowany wydajnością w dosyć nielicznych zastosowaniach.
    W kwestii awaryjności zareagowaliśmy na propagandę fanboi że są
    bezawaryjne.

    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2013-02-01 15:03:26
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-01, o godz. 14:29:42
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > http://www.dell.com/us/business/p/optiplex-3010/fs to zobaczysz, że
    > wszystkie te desktopy maja domyślnie dysk 250M. Za dopłatą możesz

    Po pierwsze: to tylko jedna seria desktopów. Np. seria Vostro tego
    samego producenta nie oferuje jako "entry level" maszyn z dyskami
    mniejszymi niż 500GB. Po drugie: nie wszystkie. Tam są 2 strony. I z 9
    "startowych" konfiguracji 4 ma dyski 500GB i 1TB.

    Wiesz - ja dosyć mocno siedzę w ofertach zakupowych - kupuję serie
    kilkudziesięciu maszyn co kilka miesięcy i mam pojęcie co oferują
    producenci. Dell nie oferuje wszystkiego na swej stronie - np. w
    sprzedaży nadal są poprzednie modele. Np. Vostro 260 czy 460. I też w
    podstawowej konfiguracji od 500GB. Wyjątkiem są najtańsze konfiguracje
    z najsłabszymi procesorami i 2GB pamięci - tam jeszcze zdarza się 250GB.

    Zdrówko

  • 116. Data: 2013-02-01 15:47:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 14:55, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > A jesteś pewien ? Bo z tego co pamiętam nie jest producentem
    > laptopów. Fakt że jest producentem SSD więc może robią sobie
    > reklamę zamawiając dla siebie laptopy z własnymi podzespołami ?
    Tak, jestem pewien.

    > To nie powtarzaj bredni i czytaj wątki w których zabierasz głos.
    No właśnie czytam i...
    > Moim argumentem jest bardzo fatalny stosunek ceny do pojemności
    > który bywa rekompensowany wydajnością w dosyć nielicznych zastosowaniach.
    Nieprawda. "Pomoże mu ta masa grupowych teoretyków udowadniająca jakie
    wspaniałe i bezawaryjne są dyski SSD" nie brzmi jak "dyski SSD są
    droższe niż HDD" tylko jak "dyski SSD są bardziej awaryjne niż HDD".

  • 117. Data: 2013-02-01 15:52:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 15:03, Maciek Babcia Dobosz wrote:[.....]
    > Wiesz - ja dosyć mocno siedzę w ofertach zakupowych - kupuję serie
    > kilkudziesięciu maszyn co kilka miesięcy i mam pojęcie co oferują
    > producenci.
    O rajt. Nie będę się spierał. W kontekście tej dyskusji istotne jest to,
    że wg. tego co napisałeś producenci zaczynają oferować SSD w desktopach. :-D

  • 118. Data: 2013-02-01 16:04:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-01, o godz. 15:52:04
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > O rajt. Nie będę się spierał. W kontekście tej dyskusji istotne jest
    > to, że wg. tego co napisałeś producenci zaczynają oferować SSD w
    > desktopach. :-D

    Nie zaczynają a już oferują od pewnego czsu. To że nie ma SSD w ofercie
    na WWW nie znaczy że nie oferują. Strona WWW to tylko jeden z kanałów
    dystrybucji. Zerkam w oferty i akurat w przypadku Della oferty z
    dyskiem SSD 128GB i dyskiem 500GB (właściwie ten sam zestaw różniący
    się tylko dyskiem) różnica to ~30PLN. Przy czym nie definiowałem
    pojemności ani typu dysku bo akurat dla mnie to nieistotne.

    Zdrówko

  • 119. Data: 2013-02-01 19:07:44
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2013-02-01 14:13, JDX pisze:

    > Zgadzam się, że SSD nie wszędzie są potrzebne. Tak jak nie wszędzie jest
    > potrzebna wyczynowa karta graficzna. Np. desktop przeznaczony do pracy z
    > softem biurowym nie potrzebuje SSD[...]

    Oj, potrzebuje, bardzo potrzebuje, typowy komputer korporacyjny jest tak
    zabagniony softem kontrolno-monitorująco-antywirusowym, że przez 90%
    czasu, diodka od dysku nie gaśnie... :-( I w takiej sytuacji, SSD jak
    najbardziej pomaga - widziałem na własne oczy.

    Jacek/Jaco/Jakubowski

  • 120. Data: 2013-02-01 19:15:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "h.w.d.p." napisał w wiadomości grup
    > swoja droga to odkad sie bawie w komputery(~30 lat) to nie pamietam aby
    > jakakolwiek nowowchodzaca technologia zaliczyla taka wtope jak dyski ssd.

    Jaką wtopę? Pranie mózgu jak się patrzy. Gdyby RIMM'y miały też taką reklamę
    świat potoczyłby się zupełnie inaczej.