  • 131. Data: 2013-02-01 21:58:39
    Temat: Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-02-01 20:52, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Tym razem przeczytaj ze zrozumieniem:
    > "W kwestii awaryjności zareagowaliśmy na propagandę fanboi że są
    > bezawaryjne."
    Nieprawda. Nie tą wypowiedzią rozpocząłeś flejma.

  • 132. Data: 2013-02-01 23:11:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-01 21:58, Użytkownik JDX napisał:
    > On 2013-02-01 20:52, RadoslawF wrote:
    > [.....]
    > Nieprawda. Nie tą wypowiedzią rozpocząłeś flejma.

    Nie ja rozpoczynałem tego flejma.
    Zmień czytnik na taki który wyraźnie pokazuje pełne drzewo dyskusji.
    Jeszcze jakieś insynuacje ?

    Pozdrawiam

  • 133. Data: 2013-02-01 23:30:26
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wg. artykułu z Tom'sHardware opłaca się je też używać w zastosowaniach
    > serwerowych ze względu na wydajność (ale nie tylko). Wg. mnie opłaca się
    > ich używać w desktopach gdy korzystamy z aplikacji odwołujących się "pod
    > spodem" do baz danych. Prawie na pewno (bo nie sprawdzałem) SSD sporo
    > skracają też czas kompilacji. A pewnie jeszcze trochę zastosowań by się
    > znalazło.

    W pewnych sytuacjach można rozpatrzyć czy jeszcze bardziej niż SSD nie
    przyspieszy pracy większa ilość RAM. Różnica ceny za GB między SSD a RAM
    jest znacznie mniejsza niż między HDD a SSD, a różnica prędkości i czasu
    dostępu - znacznie większa. Problemem mogą byc tylko ograniczone możliwości
    rozbudowy RAM (32/64 GB to max).

  • 134. Data: 2013-02-02 04:48:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 20:22:28 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w wiadomości grup
    no-ip.info...

    > Wyłączam tylko na weekend.

    Przecież nie pisałem o wyłączaniu... ;)

    [ House: There's a lot of porn piling up on the Internet. Doesn't download ]
    [ itself. ("House M.D. 3x20 House Training") ]

  • 135. Data: 2013-02-02 11:32:03
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm>

    W dniu 2013-02-01 14:55, RadoslawF pisze:> Dnia 2013-02-01 14:13, Użytkownik JDX
    napisał:
> [...]
    [...]
    > Moim argumentem jest bardzo fatalny stosunek ceny do pojemności
    > który bywa rekompensowany wydajnością w dosyć nielicznych zastosowaniach.

    Bardzo delikatnie mówiąc, to do dupy ten argument. Wiesz w ogóle
    po co i co to jest pamięć "masowa"? Widzę, że nie, to Ci przypomnę,
    pamięć masowo jest _tylko_ po to aby było taniej. Dla działania
    komputera (dla procesora) pamięć masowa to zło konieczne , ba! nawet
    RAM to kicha, bo wielokrotnie wolniejszy od wewnętrznego cache w procku.

    Podsumowując, w idealnej sytuacji, mielibyśmy procesor podłączony
    do jak najszybszej pamięci czyli obecnie do SRAM (najlepiej z
    jakimś podtrzymaniem bateryjnym - bo to pamięć ulotna).

    Komputer (procesor) aby przetworzyć jakiekolwiek dane musi najpierw
    skopiować blok danych z HDD do RAM, potem z RAM do Cache (który też
    zazwyczaj jest podzielony na 2-3 poziomy) i dopiero wtedy tak na prawdę
    przetwarza dane.
    Nietrudno zauważyć, że najwęższym gardłem w opisanej sytuacji jest
    HDD, szczególnie czas dostępu i silnie wiążący się z nim parametr
    IOPS potrafi zabić dowolnie szybki procesor, który przez nawet 99%
    czasu czeka na dane spływające "po kropelce" z HDD.

    Stąd też powstało tyle sposobów na poradzenie sobie z tym
    najwęższym gardłem, od kolejkowania operacji dyskowych (np. NCQ)
    po co raz większe szybkości obrotowe (10-15k) aż do monstrualnych
    macierzy dysków składające się nawet z ponad 100 HDD, wyposażonych
    w setki GB RAM na bufor
    (np. http://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/tsw03178
    chen/TSW03178CHEN.PDF)

    A to wszytko po to, aby poradzić sobie z ograniczeniami HDD,
    aby uzyskać jak największy IOPS...

    No i teraz wyskakujecie jak Filip z konopi i twierdzicie, że HDD
    są w zupełności wystarczające we współczesnych komputerach...
    Litości... A już tekst o SDD "fatalny stosunek ceny do pojemności który
    bywa rekompensowany wydajnością w dosyć nielicznych zastosowaniach"
    jest na poziomie chłopa pańszczyźnianego, który pierwszy raz w życiu
    zobaczył lokomotywę.

    A prawda jest taka, że to właśnie w większości zastosowań zysk
    z zastosowania SDD jest odczuwalny, bo większości zastosowań, to pamięć
    masowa jest najwęższym gardłem, więc jakiekolwiek jej przyspieszenie
    jest odczuwalne dla użytkownika.

    > W kwestii awaryjności zareagowaliśmy na propagandę fanboi że są
    > bezawaryjne.

    A to już bezczelne kłamstwo, zdecydowana większość wypowiedzi pro SSD
    jest wyważona - zauważająca wady i zalety SSD.

    --
    Jacek/Jaco/Jakubowski

  • 136. Data: 2013-02-02 13:34:14
    Od: "Leszek" <l...@g...com>

    Wczoraj padł mi dysk SSD Crucial M4. Zgodnie z artykułem na forum pomocy
    Crucial wprowadziłem dysk w tzw. cykl zasilania (power cycle) i faktycznie
    pomogło :) Może komuś się przyda.

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 137. Data: 2013-02-02 14:42:27
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 11:32:03 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

    > A to już bezczelne kłamstwo, zdecydowana większość wypowiedzi pro SSD
    > jest wyważona - zauważająca wady i zalety SSD.

    Dokladnie tak. Ale on klamie od poczatku, wiec nalezy przywyknac. Ma jakis
    gleboki problem z tymi SSD i nonsensownie bije piane.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 138. Data: 2013-02-02 15:22:19
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-02-2013 o 11:32 Jacek/Jaco/Jakubowski napisał na pl.comp.pecet:

    > [...]
    > A to już bezczelne kłamstwo, zdecydowana większość wypowiedzi pro SSD
    > jest wyważona - zauważająca wady i zalety SSD.

    Mocne słowa. Napisz więc jakież to wady posiada SSD, według zdecydowanej
    większości wypowiedzi pro SSD.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 139. Data: 2013-02-02 15:31:09
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 15:22:19 +0100, WiesłaW napisał(a):

    > Mocne słowa. Napisz więc jakież to wady posiada SSD, według zdecydowanej
    > większości wypowiedzi pro SSD.

    Wyzsza cena za GB niz w przypadku HDD.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 140. Data: 2013-02-02 15:56:41
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-02-2013 o 15:31 R.e.m.e.K napisał na pl.comp.pecet:

    > Wyzsza cena za GB niz w przypadku HDD.

    Jakieś żarty? :)