    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czyszczenie klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Jul 2019 20:05:40 +0200

    Powitanko,

    W dniu 2019-07-01 o 09:45, JaceK pisze:
    > Od czasu do czasu na kilka sekund pojawia się nieprzyjemny zapach z
    > klimatyzacji.

    Klima schłodziła do zadanej temp. i się wyłącza. Rozmarzają wtedy
    syfiaste bakterie i smrodzą.

    > Zabrałem się za temat i internety podpowiadają, że
    > najpopularniejszym zabiegiem jest ozonowanie.

    I to jest prawda. Ozonowanie wybija wszystko, co żywe. Tylko że
    jednorazowy zabieg pomaga na krótko. Woda skraplająca się na parowniku +
    brak przepływu powietrza + wysoka temperatura powoduje rozkwit form
    życia w stojacym samochodzie.
    Problem rozwiązałem prosto: w obudowie parownika wywierciłem dziurę,
    wsadziłem rurkę i przez nią puszczam ozon prawie po każdym użyciu
    samochodu. Nie ma szans nic tam przeżyć. Wydajność takiego domowego
    ozonatora jest wystarczająca do takiego zabiegu. Jeśli da się wymacać
    parownik, to polecam takie rozwiązanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa