-
Data: 2012-04-01 12:23:11
Temat: Re: dalsza optymalizacja
Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]=?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
> swoja prostota
>
> for(int j=0; j<sprite_height; j++)
> {
> for(int i=0; i<sprite_width; i++)
> {
> SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
>
> x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
> y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
> }
>
> x += dxdy; // skosy dla y++
> y += dydy;
> }
>
> tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
> poprawic sama funkcje stawiania pixela
>
> inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
> {
>
> int yc = CLIENT_Y-y;
>
>
> if(!pBits) return;
>
> if(yc<0) return;
> if(yc>=CLIENT_Y) return;
>
> if(x<0) return;
> if(x>=CLIENT_X) return;
>
>
> int adr = (yc*CLIENT_X+x);
>
> ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
>
> }
>
> mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
> postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
> sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
> dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
> pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
>
> jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
>
wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
(choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze przyspieszyc
jak i moze zwolnic
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.12 12:28
- 01.04.12 13:17 M.M.
- 01.04.12 13:29 bartekltg
- 01.04.12 13:58 M.M.
- 01.04.12 13:59
- 01.04.12 14:20 bartekltg
- 01.04.12 14:21 bartekltg
- 01.04.12 15:07 M.M.
- 01.04.12 15:10 M.M.
- 01.04.12 16:05 bartekltg
- 01.04.12 16:39 M.M.
- 01.04.12 16:44 bartekltg
- 01.04.12 18:06 M.M.
- 01.04.12 18:48 bartekltg
- 01.04.12 19:37 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=