  • Data: 2012-04-01 22:49:28
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-01 22:29, M.M. pisze:

    > Pisząc z pamięci:
    >
    > Dla jednej pary x i y:
    > x to wektor zer i jedynek.
    > y to wartość skalarna którą chcemy aproksymować.
    > m to macierz układu równań normalnych
    >
    > x ma rozmiar x.size // notacja za Cormenem
    > m ma rozmiar x.size wierszy i (x.size+1) kolumn, ostatnia kolumna to wyrazy
    > wolne równania.

    I właśnie o to x się pytam. Co to jest i jak się ma do X
    z zagadnienia najmniejszych kwadratów
    min (X beta - y)^2

    > Można coś ulepszyć?

    Nie wiem, bo dalej nie odcyfrowałem.

    Wyjdź z opisu zagadnienia linkowanego w wiki,
    napisz, jak trzymasz te dane.

    Algorytm możesz mi pokazywać jak będe wiedział, co siedzi
    w literkach:)

    pzdr
    bartekltg