eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › dwa alternatory
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2010-07-16 10:58:53
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał
    >> J.F. pisze:
    >>> Mozna jeszcze probowac dac tylko jeden regulator, zasilajacy
    >>> wzbudzenia w obu alternatorach.
    >>
    >> Może nie wyrobić prądowo.
    >
    > Moze, aczkolwiek tam prady nie plyna bardzo duze.

    Kilka amperów.

    > No i jesli to
    > elektromechaniczny to wytrzyma .. raczej :-)

    Elektroniczny raczej nie.
    >
    > Nie wiem jakie tam warunki pracy, ale mozna by sie pokusic o polaczenie
    > szeregowe uzwojen wzbudzenia - przy wyzszych obrotach nie potrzebny az
    > taki wielki prad.

    Nawet w takim układzie sprawdziłbym czy jeden altek nie przegania
    drugiego prądowo. W razie czego dało by się skorygować choćby długością
    przewodów na wyjściu.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 12. Data: 2010-07-17 06:50:52
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    >
    > Są alternatory 1,5kW na 12V?
    >

    Największy z samochodowych jaki widziałem miał 260A 14V (3,6kw)....ale z
    popularnych to od vw 120A, 140A, w mercedesach są 200A....



  • 13. Data: 2010-07-17 13:26:28
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > W dniu 2010-07-15 21:31, Robert Wańkowski pisze:
    >> Jak elektrycznie połączyć dwa alternatory samochodowe (750 W Polonez)
    >> aby zasilały przetwornicę 12/230 1200W?
    >> Regulatory są zewnętrzne mechaniczne.
    >> To agregat prądotwórczy SAM. Jest teraz jeden alternator i nie daje
    >> rady. A wymiana na 24V od jakiegoś ciężarowego odpada, bo kolega ma już
    >> przetwornicę na 12V.
    >
    > Równolegle oczywiście. I wyregulować je tak, żeby pod obciążeniem
    > żądanym, każdy dawał taki sam prąd, tzn.
    >
    > 1200W/14V = 86A
    >
    > 86A/2 = 43A.
    >
    > Użyć amperomierza cęgowego, a w razie konieczności włączyć w szereg
    > amperomierz tablicowy i każdy z nich ustawić na 43A przy poborze 1200W.

    A po co to wszystko? Podregulować z grubsza na podobne napięcie
    wyjściowe (zmiana regulatora na elektroniczny nie byłaby zła) i jazda -
    jeden z alternatorów będzie alternatorem wiodącym, drugi da prąd przy
    większym obciążeniu - wystarczy że przy obciążeniu maksymalnym podzielą
    się z grubsza po równo, przy mniejszych obciążeniach nie ma problemu.
    Prąd przez alternator do tyłu nie popłynie.

    --
    Darek


  • 14. Data: 2010-07-17 21:07:48
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > A po co to wszystko? Podregulować z grubsza na podobne napięcie
    > wyjściowe (zmiana regulatora na elektroniczny nie byłaby zła) i jazda -
    > jeden z alternatorów będzie alternatorem wiodącym, drugi da prąd przy
    > większym obciążeniu - wystarczy że przy obciążeniu maksymalnym podzielą
    > się z grubsza po równo, przy mniejszych obciążeniach nie ma problemu.

    Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
    --
    Marek Lewandowski


  • 15. Data: 2010-07-17 21:14:51
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
    >Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    >regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.

    Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.

    Podobnie jak dynamo rowerowe.

    J.



  • 16. Data: 2010-07-18 18:43:17
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Marek Lewandowski pisze:
    > Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    > regulatorem.

    Ale regulator wyżej napięcia w sieci nie podskoczy. Przy zwarciu
    wzbudzenie spada do zera.



    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 17. Data: 2010-07-19 09:25:29
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    > On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
    > >Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    > >regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.

    > Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.

    Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
    kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.

    > Podobnie jak dynamo rowerowe.

    Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.
    --
    Marek Lewandowski


  • 18. Data: 2010-07-19 10:01:53
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > On Sat, 17 Jul 2010 23:07:48 +0200, Marek Lewandowski wrote:
    >> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    >> regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
    >
    > Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.

    A diody nic rezystancji nie wnoszą ?


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 19. Data: 2010-07-19 10:11:21
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Monday, July 19, 2010, 11:25:29 AM, you wrote:

    >> >Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    >> >regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
    >> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
    > Przy porządnym zwarciu. Ale zanim do tego zwarcia dojedziesz, to masz
    > kawał zakresu przeciążenia, w którym prąd da.

    Punkt mocy maksymalnej jest bliski punktowi zwarcia, niestety.
    Alternator bez obciążenia daje sporo ponad 100V...

    >> Podobnie jak dynamo rowerowe.
    > Konstrukcje a la magneto to już dawno nie są stosowane.

    ??? Że co? A niby jakie są stosowane? To, że jest tak elektromagnes a
    nie magnes stały zasady działania alternatora nie zmienia - nadal jest
    trójfazowa prądnica prądu przemiennego z prostownikiem, której
    uzwojenia mają swoją indukcyjność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 20. Data: 2010-07-19 10:13:16
    Temat: Re: dwa alternatory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Monday, July 19, 2010, 12:01:53 PM, you wrote:

    >>> Alternator nie jest ograniczony prądowo ani własną impedancją ani
    >>> regulatorem. Moc znamionowa wynika z termiki, a nie z wydajności źródła.
    >> Mylisz sie - jest wyraznie ograniczony wlasna indukcyjnoscia.
    > A diody nic rezystancji nie wnoszą ?

    Rezystancja (ciężko o takiej mówić w przypadku diod) jest połączona w
    szereg z impedancją uzwojeń. To indukcyjność uzwojeń ogranicza
    prąd szczytowy - współczesne regulatory nawet nie próbują go mierzyć -
    pilnują już tylko napięcia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: