  • 1. Data: 2010-07-15 17:31:06
    Temat: Glowica w druk. atrament - jak sterowac ?
    Od: "Andy" <a...@c...pl>

    Witam

    Czy glowice w atramentowkach dzialaja podobnie ?
    Kiedys byly chyba termiczne a pozniej piezzo.

    Czy zeby wypluc pojedyncza kropelke
    to musze tam przylozyc jakis skomplikoany sygnal ?

    Jakies krytyczne zaleznosci czasowe ?

    Konkretnie to glowica od EPSON R1800
    o ile to ma znaczenie.

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-07-15 19:27:03
    Temat: Re: Glowica w druk. atrament - jak sterowac ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010 19:31:06 +0200, Andy wrote:
    >Czy glowice w atramentowkach dzialaja podobnie ?
    >Kiedys byly chyba termiczne a pozniej piezzo.
    >
    >Czy zeby wypluc pojedyncza kropelke
    >to musze tam przylozyc jakis skomplikoany sygnal ?
    >Jakies krytyczne zaleznosci czasowe ?

    Sadzac po wygladzie glowic .. to tak.
    Ile maja pinow a ile dysz ?

    J.

  • 3. Data: 2010-07-15 20:29:26
    Od: shg <s...@g...com>

    On 15 Lip, 19:31, "Andy" <a...@c...pl> wrote:
> [...]
    > Kiedys byly chyba termiczne a pozniej piezzo.
    >
    > Czy zeby wypluc pojedyncza kropelke
    > to musze tam przylozyc jakis skomplikoany sygnal ?

    Na moje oko, ale zaznaczam że specjalnie się na tym nie znam, to
    głowice piezo trzeba potraktować skokiem napięcia w jedną stroną żeby
    wypluła kroplę i w drugą żeby wróciła do pierwotnego ustawienia
    (wyjście push-pull), nie wiem tylko czy potrzebna jest ujemna
    polaryzacja (żeby "cofnęła" się jeszcze bardziej w celu zassania),
    czas raczej nie ma znaczenia, piezo się odkształci i przestanie płynąć
    prąd, raczej... Nie wiem jakie napięcia, ani jaką pojemność to ma, a
    co za tym idzie, jaki ładunek trzeba dostarczyć i czy jest jakiś limit
    natężenia prądu.

    Termiczne miały raczej ostrzejsze wymagania - prąd tylko przez krótki
    czas, żeby nie przegrzać "grzałki".